IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Star Wars-kits?

+2
Mal
Tobias
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Star Wars-kits? Empty Star Wars-kits?

Inlägg av Tobias sön okt 27 2013, 22:06

Har en kompis som byggt, målat och spelat med Warhammer-grejor länge. Målar tusan så snyggt, både med airbrush och pensel, men börjar tröttna på GW-hobbyn. Han är även ett stort Star Wars-fan samt lite intresserad av tyska flygplan, WW2.
Vad rekommenderar man för kit till en sån kille? Försökt få honom att plocka upp några Eduard-´schnitzlar, Wulfs eller 110:or men det har inte hänt ännu (julklapp kanske?? Wink).. Tror Star Wars-vägen är hans svaghet, bring him over to the Dark Side..

Men jag har dålig koll på vilka som gör bra kits där. Tror 1/48 eller 1/32 (eller motsvarande) är hans grej. Han har jobbat mycket med resin (Forge World - GWs resin-del) och så. Tror mer han vill ha avancerade och snygga kits än enkla.

Har ni några förslag? Helst på Star Wars (X-vingar, TIE-fighters och dyl) men även om det finns bättre än Eduard-kits för Fritzarna.. Kan ju den delen rätt dåligt, har för lite RAF-rundlar för min smak.. Wink

Skall se om jag kan få honom att kika in här och kanske presentera sig själv med.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Mal sön okt 27 2013, 22:14

En millenium Falcon eller en klassisk Tie Fighter, såklart vädra hårt m streaks, rost mums "dreggel"


För ska själv ge mig på en Tie Fighter nån dag I HAVE TO HAVE THAT Very Happy

Good Good What a Face
Star Wars-kits? Emperor-Palpatine-Release-Your-Anger

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Stefan E sön okt 27 2013, 22:27

Fine Molds gör många, mycket fina, men kanske lite dyra modeller från Star Worlds världen.

De flesta är i 1/72, men det finns X-vingen, Snowspeedern och TIE-fightern i 1/48, och Millennium Falcon finns i 1/144.

Fnys inte åt Falken i den lilla skalan, hon blir nästan 30cm, superb modell!

Revell har ju som du kanske vet en hel del från Star Wars, men de flesta är i den lite enklare delen av skalan.

Annars vet jag inte om det finns så många andra som gör SW modeller, men det finns säkert någon annan som vet mera.

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Tobias sön okt 27 2013, 22:39

Haha Juha! Twisted Evil 

@ Stefan, de tre i 1/48 låter utmärkt! (tror jag) Skall själv kika. Jäklar, är Falken så stor i den skala, mer än jag trodde!

Ja Revell vet jag att jag sett lite i men tror det inte passar denna herren, men man vet aldrig. :)Bjudit in honom hit, skall snacka med honom imorgon och få honom att registrera sig på forumet.

cheers
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Matt_Public mån okt 28 2013, 05:55

Star Wars i 1/48?

Har nog FineMolds TIE-fighter till övers i den skalan, ifall han skulle rygga inför fullpris.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av cas mån okt 28 2013, 07:52

Fint mögel för hela slanten!
Finns ju en del jörp från Revell numera, men det är mer lekmodeller än "riktiga" modeller, om man nu skall dra till med sådana skillnader Rolling Eyes 

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Tobias mån okt 28 2013, 16:26

Skall tipsa om din TIE! Tyckte priserna var ok, på ebay? Han är ju van vid GW så då är allt ett kap? Wink

Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Matt_Public mån okt 28 2013, 18:42

Tobias skrev:Han är ju van vid GW, och då är väl allt ett kap? Wink
Ja, jo. Det har du våldsamt rätt i. Laughing

Nå, då blir den kvar i stashen så länge.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Tobias mån okt 28 2013, 22:08

Tror Henke skulle kika in här ikväll eller imorgon, får se vad han säger.
Du är inte sugen på att ha kvar den eller bara snäll? Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Matt_Public tis okt 29 2013, 07:14

Tobias skrev:Är du inte sugen på att ha den kvar, eller är du bara snäll? Smile
Snäll. Så snäll att det nästan är äckligt. Laughing 

Men jag är också dåligt insatt i dagens prisbild (undviker både Ebay och PayPal). De var rätt dyra när de kom, sett till mängden plast (men inget jämfört med GW). Dessutom kändes det här mer som din idé än hans egen, så jag tänkte mest bara hjälpa dig att gräva en tjusig fallgrop. Om 1/48 är hans grej så har jag även en tjusig Eduard Fw190D-9 som du kan beta honom med.

Modellerna tar inte särskilt mycket plats i stashen, och om jag prompt ville bli av med dem så hade jag skapat en tråd i "köp/byt/sälj" vid det här laget.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av denstore tis okt 29 2013, 07:35

Är man hardcore, så köper man såklart alla, oavsett skala. Själv är jag rätt soft, så jag håller mig till 1/72. Störst utbud, och Millenium Falcon blir tillräckligt mäktig i 1/72.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Star Wars-kits? Empty Sv: Star Wars-kits?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet