IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

PayPal och Posten Brev

3 posters

Gå ner

PayPal och Posten Brev Empty PayPal och Posten Brev

Inlägg av MiniStuff tor sep 16 2010, 22:03

Hej alla glada plastvrängare!

ville bara meddela att jag har infört ett nytt betalningsalternativ i shopen samt ett nytt leveransalternativ...

- Betala med PayPal! Fungerar ungefär som att betala med kort och är ett väldigt säkert och lätt sätt att betala saker över nätet.

- Få leverans med Posten Brev! Har infört detta alternativ för alla som inte vill betala den fasta fraktkostnaden för något som inte väger mer än 20gr Smile , tex. en (1) svarvad pipa eller ett par enstaka resinfigurer.


Mvh Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PayPal och Posten Brev Empty Sv: PayPal och Posten Brev

Inlägg av Joppo tor sep 16 2010, 22:24

Sjyst Markus! Billigare porto låter mycket bra Smile

Angående Paypal, tar du ut nån avgift när man betalar på detta sätt?

/Jeppe
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

PayPal och Posten Brev Empty Sv: PayPal och Posten Brev

Inlägg av MiniStuff tor sep 16 2010, 22:45

Ja det måste jag, iaf än så länge. 5 spänn fast kostnad, och då täcker det inte ens kostnaden om någon handlar för 100:- men jag vill inte ta ut för mycket.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PayPal och Posten Brev Empty Sv: PayPal och Posten Brev

Inlägg av Delmar fre sep 17 2010, 00:30

låter nice med fler fraktalternativ

avgifter fört kortköp/paypal är verkligen skit för många småföretagare. Morsan har en godisbutik och det hör till vardagen att det kommer in folk och betalar ett tuggummi med kort, Hon skulle lika väl kunna ge ut dem gratis med tanke på ur mycket hon förlorar i slutändan.
Så jag tycker gott att du kan ta ut en större avgift! Smile
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

PayPal och Posten Brev Empty Sv: PayPal och Posten Brev

Inlägg av MiniStuff fre sep 17 2010, 09:26

Delmar skrev:...

avgifter fört kortköp/paypal är verkligen skit för många småföretagare. Morsan har en godisbutik och det hör till vardagen att det kommer in folk och betalar ett tuggummi med kort, Hon skulle lika väl kunna ge ut dem gratis med tanke på ur mycket hon förlorar i slutändan.
Så jag tycker gott att du kan ta ut en större avgift! Smile

Tack för supporten!

Ja jag skulle vilja kalla kortköp/avgifter för ett dagens moment 22, man kan inte vara utan dem och man kan inte ta ut utgifter för då kommer banken å säger aja baja! och då får man lägga det på varornas priser istället för någonstans måste kostnaden täckas om man inte vill få sämre och sämre resultat vilket i slutändan kan leda till att man inte kan ha några anställda som i slutändan leder till att man kanske måste lägga ner men om det blir för höga priser på varorna så blir det färre som handlar och dessutom kanske berättar för grannen att "där är det dyrt" vilket leder till att grannen inte heller kommer och handlar och dessutom berättar det för sin systers kusins brors tremännings mormors hund och skulle man inte ta in utgiften någonstans varken på varor eller i en liten avgift så skulle det leda till sämre förtjänst som är det vi lever på och drar runt verksamheten på och kommer det in för mycket kontanter så måste ju de in på kontot för att betala räkningar med och det tar ju banken ut en ännu fetare avgift för så därför vill man att kunder skall handla med kort fast för många kort så blir ju kostnaden högre och då måste vi ju få in pengar för att täcka den kostnaden men vi kan ju inte lägga allt för mycket på priset till kund och inte får vi ta ut en avgift heller... PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes PayPal och Posten Brev Icon_rolleyes



dock gäller det inte PayPal......

.... än så länge

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PayPal och Posten Brev Empty Sv: PayPal och Posten Brev

Inlägg av Joppo fre sep 17 2010, 11:12

Haha... Anar jag en viss frustration kanske?

Jag håller också med om att systemet är skumt. Speciellt efter lagändringen då handlare inte längre får ta ut nån avgift för kortköp. Det lär ju snarare öka kontanthanteringen, eftersom vissa handlare då väljer att inte erbjuda kortköp för sina kunder. Och detta är väl precis det som lagändringen ska motverka antar jag.

Jag tycker man borde förbjuda bankerna att ta ut extra avgifter, istället för att låta företagarna ta smällen. Ok, att det kostar att hyra själva kortterminalen, men att sen ta ut en extra avgift på typ 5 spänn per transaktion låter i mina öron som rena rånet. Det vore onekligen intressant att se vad den faktiskta kostnaden för en transaktion är för bankerna Smile

Jaja, nog babblat från herr Bardhamre Smile

Keep up the good work Markus

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

PayPal och Posten Brev Empty Sv: PayPal och Posten Brev

Inlägg av Delmar fre sep 17 2010, 13:20

avgiften borde vara en procent på överföringen, med ett övre tak så man inte ruineras av att köpa en playstation. Men gud förbjude att banken skulle behöva riskera nånting
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

PayPal och Posten Brev Empty Sv: PayPal och Posten Brev

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet