IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Scale Model World Telford 2010

+4
Stefan E
MiniStuff
Janne.S
Brage
8 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Scale Model World Telford 2010 - Sida 2 Empty Sv: Scale Model World Telford 2010

Inlägg av MiniStuff tor nov 18 2010, 19:56

Man tackar så himla mycket för bilderna! Det var ingen dålig samling fordon de hade Smile

du skriver ett urval av bilder... är det så att man kan tigga till sig lite bilder från dig? Kanske ett byte? jag har en del bilder samlat från olika ställen, vet ju inte om det är intressant...

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World Telford 2010 - Sida 2 Empty Sv: Scale Model World Telford 2010

Inlägg av Brage tor nov 18 2010, 20:31

Kul att du gillar bilderna. Tog runt 300-350 bilder. Kan ordna dessa på DVD när jag kommer hem.

/Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World Telford 2010 - Sida 2 Empty Sv: Scale Model World Telford 2010

Inlägg av Brage lör nov 20 2010, 16:07

Då var det dags att summera årets Telfordresa.

360 mils bilkörning
7 museer
8 hobbybutiker (om man inte räknar de 100+ i Telford....)

100 meter hemifrån fastnade jag i en backe då mina slitna sommardäck inte riktigt räckte till i snömodden. Jag fick göra en taktisk reträtt och byta till vinterdäcken för att komma hem.

Jag roade mig med att publicera de avslutande bilderna när jag satt på Kielfärjan igår kväll. Det rör sig om bilder från Miniature Wunderland i Hamburg ("en" modelljärnväg i megaformat). Klart sevärt, oavsett om man gillar tåg eller inte. Resan avslutades med ett kort besök på Erenmal i Laboe (utanför Kiel). Detta är ett minnesmärke över alla de sjömän (oavsett nationalitet) som omkommit till havs. I anslutning till monumentet finns även U995 (tysk ubåt typ VIIc/41) som kunde besökas invändigt.

"Konstigt nog" verkar det som om högen av inköpta modeller ökat även efter det att vi lämnade Telford..... Nu får jag använda resten av helgen åt att "lukta på" det nyinköpta.

Nu är det dags att börja planera inför nästa års resa. Scale Model World arrangeras den 12-13 november 2011.

Over and out

Lars

Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World Telford 2010 - Sida 2 Empty Sv: Scale Model World Telford 2010

Inlägg av MiniStuff lör nov 20 2010, 16:38

Kul!

Brukar ni bila dit varje år? Åker ni fler? Man kanske skulle titta på att följa med nästa år... Smile Vad får man räkna med i kostnader ung? exkl inköp av "onödig" plast

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World Telford 2010 - Sida 2 Empty Sv: Scale Model World Telford 2010

Inlägg av Brage lör nov 20 2010, 17:46

De flesta flyger med t.ex. Ryanair till Stanstead eller med något bolag direkt till Birmingham. Om man flyger direkt till Birmingham behöver du inte någon hyrbil, då det går relativt enkelt att ta tåget från flygplatsen direkt till Telford. IPMS Sverige ordnar tillsammans med IPMS Norge ett prisvärt boende (ca 400 kr natten i enkelrum). Så för under 2000 kr borde det gå att ordna ett trip.

Jag har de senaste 8-10 åren åkte bil dit. Dels för att det är enklare att ta med modeller till tävlingen, men också för att det ger "fri bagagevikt". Att man sedan kan svänga förbi ett och annat museum är ett trevligt plus. Om man vill ta med bilen är alternativen inte så många. Du kan ta färjan från Esbjerg till Harwich (den vägen har jag använt fram tills i år) eller så kan du ta färjan till Kiel ( så gjorde jag i år) och bila (via engelska kanalen) till Telford. Det går ju också att ta sig till Tyskland via t.ex. Rödby/Puttgarten. Jag funderar på att göra en kombination nästa år. Ta färjan till Harwich dit och bila genom Europa hem (Kiel-Göteborg). Priset beror på hur många man åker (alla+bilen) och hur många dagar man önskar stanna borta

/Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World Telford 2010 - Sida 2 Empty Sv: Scale Model World Telford 2010

Inlägg av Janne.S lör nov 20 2010, 18:17

Välkommen hem till snön Lars Very Happy
Uppenbarligen har du haft kul......ska bli intressant att skåda dina inköp!

Så får jag tacka för att du dokumenterade resan så fint...det har varit ett rent nöje att titta på bilderna!

Man skulle önska att man hade råd att åka med på en sådan Euro tour någon gång........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World Telford 2010 - Sida 2 Empty Sv: Scale Model World Telford 2010

Inlägg av MiniStuff lör nov 20 2010, 18:34

Brage skrev:De flesta flyger med t.ex. Ryanair till Stanstead eller med något bolag direkt till Birmingham. Om man flyger direkt till Birmingham behöver du inte någon hyrbil, då det går relativt enkelt att ta tåget från flygplatsen direkt till Telford. IPMS Sverige ordnar tillsammans med IPMS Norge ett prisvärt boende (ca 400 kr natten i enkelrum). Så för under 2000 kr borde det gå att ordna ett trip.

Jag har de senaste 8-10 åren åkte bil dit. Dels för att det är enklare att ta med modeller till tävlingen, men också för att det ger "fri bagagevikt". Att man sedan kan svänga förbi ett och annat museum är ett trevligt plus. Om man vill ta med bilen är alternativen inte så många. Du kan ta färjan från Esbjerg till Harwich (den vägen har jag använt fram tills i år) eller så kan du ta färjan till Kiel ( så gjorde jag i år) och bila (via engelska kanalen) till Telford. Det går ju också att ta sig till Tyskland via t.ex. Rödby/Puttgarten. Jag funderar på att göra en kombination nästa år. Ta färjan till Harwich dit och bila genom Europa hem (Kiel-Göteborg). Priset beror på hur många man åker (alla+bilen) och hur många dagar man önskar stanna borta

/Lars

av ren princip så vill jag inte åka med Bluff-air och jag gillar verkligen att bila för då kan man som du säger ha "fri" vikt och kan stanna lite där man känner för. Hmmm jag skall fundera och konsultera regeringen lite, så får man se om man kanske skulle ta och hänga på nästa år.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Scale Model World Telford 2010 - Sida 2 Empty Sv: Scale Model World Telford 2010

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet