IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

+12
cas
Jokkocze
Hayabusa
Caverö
T-34
Matt_Public
Azgaron
Janne.S
Joppo
Warsawpact
MiniStuff
MagnusE
16 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av MagnusE fre apr 08 2011, 23:42

Tack ska ni ha busa och mattias! Har haft ännu en session med hårspray, vitfärg och vatten och det är riktigt kul faktiskt. Tornet har fått ett par filter därav kulörskillnaden. En annan mindre kul grej är att jag åkt på njursten. Fick första när jag var 17, andra vid 30 och nu tredje vid 43..börjar ana ett mönster. Skit och pankaka ont gör det iallafall.
Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Pz3-24
Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Pz3-25
Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Pz3-26
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Janne.S lör apr 09 2011, 00:03

Vackert!!

Lessamt med njurstenen dock Sad ska du in och få den krossad med ultraljud?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av MagnusE lör apr 09 2011, 00:17

Tack Janne! Very Happy Nja den får vara ett tag. Voltaren och Panodil är en rätt fin combo men blir det för jäkligt har vi skakmaskiner på jobbet man kan krypa in i och då borde väl sjaiten komma ut.
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Azgaron lör apr 09 2011, 07:55

Tjusigt Magnus!

Usch, njursten låter inte som nån höjdare precis.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av T-34 lör apr 09 2011, 11:55

Tycker det ser mycket bra ut. En vagn som framåt vårkanten blivit av med det mesta av vitwashen. Snyggt.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Matt_Public mån apr 11 2011, 09:16

T-34 skrev: En vagn som framåt vårkanten blivit av med det mesta av vitwashen.

Panzers som vårtecken? Var annars än på detta forum? Very Happy

Galet vackert! Helt superrätt i alla riktningar.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av MagnusE mån apr 11 2011, 21:07

Danke matte! Tyvärr blir det nog inte några uppdateringar på ett tag då jag lyckades krossa höger pekfingertopp i en maskin på jobbet. Operation i morgon men prognosen var iallafall relativ god. Inget skall amputeras med hur mycket som egenligen blir kvar återstår att se. Att få tillbaka känseln kunde jag glömma sa de. Fasen det var ju bästa avtryckarfingret.
Det är mycke nu.
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Janne.S mån apr 11 2011, 21:09

Vaf.... njursten och sedan krossar du fingrar...har garantin gåt ut? Sad

Hoppas det ordnar sig, en tung vår det här!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av MiniStuff mån apr 11 2011, 21:49

wooot! Shocked Crying or Very sad inte dåligt med otur du har med kroppen, ja hoppas det går bra och att du blir en hejjare på att sprutmåla med lilltån istället. Krya på dig.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Joppo mån apr 11 2011, 22:35

Shit! Jobbigt som fan Sad

Jag hoppas operationen går bra i alla fall.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Marlin tis apr 12 2011, 08:38

Huuuva, Inget roligt att höra.
Hoppas att går bra och att fingret kommer att funka igen.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av fowi tis apr 12 2011, 09:41

Ytterligare ett KRYA PÅ DIG.
Långfingret kan också bli bra avtryckarfinger
Folke
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Azgaron tis apr 12 2011, 09:45

Ajdå, ingen höjdare precis! Krya på dig!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av MagnusE tis apr 12 2011, 21:32

Tack för stödet mina vänner. Very Happy Operationen gick bra, ingen amputation inte ens några stygn blev det. Skadan såg rätt fin ut så att det bestämdes att den skulle självläka. Jag tyckte dock att det ruskigt ut, i stort sett hela insida fingertopp är borta. Men metoden är bra och ger tydligen störst chans att få tillbaka känseln. Så de rensade tvättade och pysslade bandagerade sen fick jag gå hem. Sjukskriven 6 veckor men det vette fasen om jag pallar med. Men i det hela blev det en rätt bra dag.
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Matt_Public ons apr 13 2011, 07:58

MagnusE skrev:Men i det hela blev det en rätt bra dag.

Här har vi mannen som kan se de större sammanhangen, märker jag. Very Happy

Skönt att det gick så pass fint ändå. Krya på dig 3000!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Janne.S ons apr 13 2011, 08:00

6 veckor hemma....och inte kunna bygga.....eeeeeek!

Jag har alla säsongerna av Top Gear om du vill ha.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Matt_Public ons apr 13 2011, 08:39

Janne.S skrev: Jag har alla säsongerna av Top Gear om du vill ha...

Tycker mig känna ett brott på armbågen. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Azgaron ons apr 13 2011, 10:54

Skönt att höra att det gått så väl det kan. Hoppas att det läker ihop på ett tillfredsställande sätt! Krya på dig!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av cas ons apr 13 2011, 11:42

Hujedamig!
Tur att operationen gick såpass bra och det inte var värre än det såg ut som.
Dags att öva på att bli vänsterhänt, eller kanske bara torrbygga?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av MagnusE ons maj 04 2011, 20:38

Tyvärr ingen uppdatering på bygget men väl på fingret för den som orkar läsa. Var på återbesök på handkirurgen och efter att läkaren synat skadan en stund ropar han att det var det roligaste han sett idag. Läkningen har gått över förväntan, ny hud har börjat bildats och det såg riktigt bra ut efter ha sett så illa ut från början. Så jag blev av med förbandet och fick något fancy silikonplåster som gör att jag kan börja röra på fingerlederna igen för de var otrolig stela. Kanon eller hur, nu kan det snart börjas bygga igen.

Bild på Magnus finger. **VARNING KÖTTIGT**


Senast ändrad av MagnusE den ons maj 04 2011, 21:48, ändrad totalt 1 gång
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Hayabusa ons maj 04 2011, 21:00

Kul att det går framåt med fingret, Magnus Wink

Hmm...läkaren tyckte att det var det roligaste han sett idag? Antingen har han ett väldigt trist jobb eller så är han väldigt lättroad. Eller både och... Wink

Intressant bild på fingret i vilket fall som helst.
/S
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av MiniStuff ons maj 04 2011, 21:02

bluä! pale

skulle inte ha klickat på länken Razz

har också sabbat mina händer/fingrar ett par gånger dock inte med öppna sår. Krockade för en herrans massa år sedan och mer eller mindre krossade en knoge på vänster hand samt bröt samma finger på ett flertal ställen. knogen sitter inte där den skall idag och jag har nedsatt rörlighet i det fingret. sen lyckades jag drämma bakänden (tur var väl det) på en yxa på samma hand och bröt ett annat finger. den dagen fik båda barnen och en kompis till sonen höra pappa Markus yttra ord de aldrig hade hört tidigare Rolling Eyes

Men gott o höra Magnus att det har gått så bra och att det läker så fint! Very Happy

Om du kommer på lördag så får du väldigt gärna ta med Mardern du gjorde för ett tag sen.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Joppo ons maj 04 2011, 21:36

DIN FULING! Du kunde väl skrivit nån slags varning till din äckliga köttbild Very Happy

Nu kommer jag drömma mardrömmar No

Men kul att det läker ihop så "fint". Det måste vara gött att kuna bygga igen.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av MagnusE ons maj 04 2011, 22:01

Höhö det var lite kul faktiskt. Men nu är en köttvarning på plats.

Jotack gubbar nu känns lite muntrare men det tar väl någon vecka till innan jag kan börja använda det till bygge.

Markus: Jodå det skall nog gå att få med Mardern. Ouff mycke meck med dina fingrar oxå.
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Janne.S ons maj 04 2011, 23:29

hehehe....var väl inte så farligt, efter att ha varit med när en nekrotisk(kallbrand) tå klipptes av så är jag svår imponerad Razz

Bra att det läker fint och vi kommer göra vårt bästa för att läska dig på lördag så du får fart på byggandet så fort du kan Very Happy

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet