IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis mar 15 2011, 15:18

Jepp tror nog det med! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze tis mar 15 2011, 15:27

Vi ska nog kunna komma på något galet bra som du kan göra med dem Smile
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis mar 15 2011, 18:26

Kastrull-snubben var ju hur skön som helst!
Och han såg lite sådär härligt trumpen ut också. Mumma!
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons mar 16 2011, 09:03

CAS skrev:Och han såg lite sådär härligt trumpen ut också. Mumma!

Eller hur? Övre medelålderns road-rage förkroppsligad. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons mar 16 2011, 15:49

Storinköp inkommande!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons mar 16 2011, 15:51

Jokkocze skrev:Storinköp inkommande!

Inga bilder, inga ägodelar! tongue Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons mar 16 2011, 16:13

Vet inte riktigt varför jag drog till med den där första posten där..

Iaf! För att ersätta min överexponerande kompaktkamera som har tjänat mig väl genom åren, så har jag införskaffat en ny liten leksak.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_3029
Nu ska jag nog kunna ta ordentliga bilder igen! Utan att allt ljust/blankt får en jobbig aura runt sig.. (Tog ett antal försök för att få en acceptabel bild)

Till kameran kom också följande saker:

Görsnygg väska
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_3021

Minneskort och en Snickers (Ja, faktiskt. En snickers.)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_3026

Nu ska batteriet bara laddas, sen jäklar ska jag.. öhm.. lära mig använda den!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons mar 16 2011, 16:24

WOW, Det var inget dåligt inköp.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff ons mar 16 2011, 16:59

Härligt Jocke! Du måste ha handlat på Cyberphoto?! De brukar skicka med godis Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons mar 16 2011, 18:08

Trevligt inköp Jocke! Inte fel med en bra kamera!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons mar 16 2011, 18:40

Läcker kamera!!!

HAr börjat snegla på systemkameror själv nu.......
Jag kpte min powershot från Cyberphoto...fick med en snickers jag med har jag för mig. Man blir liksom glatt överraskad Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons mar 16 2011, 18:46

Vilken kamera!
Den ser nästan warhammer brutal ut!
Kan vi räkna pigmenten i målarfärgen sen?

//Christer

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze ons mar 16 2011, 23:27

MiniStuff skrev:Härligt Jocke! Du måste ha handlat på Cyberphoto?! De brukar skicka med godis Razz
Det stämmer bra det. De hade ett sånt fint erbjudande med gratis väska och sånt Smile

Janne.S skrev:Läcker kamera!!!
HAr börjat snegla på systemkameror själv nu.......
Jag kpte min powershot från Cyberphoto...fick med en snickers jag med har jag för mig. Man blir liksom glatt överraskad Razz
Jag har varit sugen på en systemkamera väldigt många år, sen innan jag fick min förra. Riktigt härligt att ha lite mer kontroll över bilderna och lite mer att hålla i. Smile
Snickersen var riktigt nice, passade bra till kaffet när jag gick igenom manualen lite snabbt.

CAS skrev:Vilken kamera!
Den ser nästan warhammer brutal ut!
Kan vi räkna pigmenten i målarfärgen sen?
Warhammer-brutal på vilket sätt? Razz
Pigment? Njae, ska nog till något lite bättre objektiv för det..
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor mar 17 2011, 09:32

Jokkocze skrev: Nu ska batteriet bara laddas, sen jäklar ska jag.. öhm.. lära mig använda den!


Så det var det Snickersen var till för. Very Happy


Såg ju galet bra ut, det där. Mycket nöje!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo tor mar 17 2011, 09:58

Nice med en riktig kamera Jocke. När man väl vant sig vid en riktig systemkamera är det jäkligt nice alltså.

Ett tips från Jeppe B är att du även införskaffar ett enkelt stativ till din kamera. Då kan du ta bilder med riktigt lång slutartid, vilket i sin tur gör det möjligt att fota med en riktigt liten bländaröppning. Detta gör att bilderna får ett längre skärpedjup vilket kan vara att föredra när man fotar modeller.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze tor mar 17 2011, 10:55

Joppo skrev:Nice med en riktig kamera Jocke. När man väl vant sig vid en riktig systemkamera är det jäkligt nice alltså.

Ett tips från Jeppe B är att du även införskaffar ett enkelt stativ till din kamera. Då kan du ta bilder med riktigt lång slutartid, vilket i sin tur gör det möjligt att fota med en riktigt liten bländaröppning. Detta gör att bilderna får ett längre skärpedjup vilket kan vara att föredra när man fotar modeller.

Är det så? Jag har funderat på om man kanske skulle ta och beställa sig ett stativ för ett par hundringar från kina sen när man fått jobb, kanske är att titta lite närmre på.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff tor mar 17 2011, 11:12

Jokkocze skrev:
Joppo skrev:Nice med en riktig kamera Jocke. När man väl vant sig vid en riktig systemkamera är det jäkligt nice alltså.

Ett tips från Jeppe B är att du även införskaffar ett enkelt stativ till din kamera. Då kan du ta bilder med riktigt lång slutartid, vilket i sin tur gör det möjligt att fota med en riktigt liten bländaröppning. Detta gör att bilderna får ett längre skärpedjup vilket kan vara att föredra när man fotar modeller.

Är det så? Jag har funderat på om man kanske skulle ta och beställa sig ett stativ för ett par hundringar från kina sen när man fått jobb, kanske är att titta lite närmre på.


Jag köpte först ett stativ via Tradera, billigt som attan tyckte jag fast inte det billigaste, typ 200:-. Det dröjde inte länge innan det sa brak i en av plastdelarna och det var inget att ha längre. Sen råkade jag hitta ett stativ som en av mina pappersleverantörer säljer och jag tog hem ett på prov, kostade mig ung 250:- MEN har kvalitén av ett mycket dyrare. Mycket robustare och enklare att höja sänka mm och bär kameror på upp till 3kg.

Om du vill kan du få köpa ett för samma peng +40:- frakt?!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Image?itemnumber=862034&imgsize=5&imgref=h1

produkttext: "Ett enkelt med stabilt och bra stativ för både foto och video. 3-vägs huvud med snabbkoppling och videopin. Höjd (ihopfällt) 60 cm (utfällt) 153 cm. Vikt 1.220 g. Levereras inklusive väskfodral. Klarar vikter upp till 3 kg. Silver."

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact tor mar 17 2011, 11:59

Jokkocze skrev:Storinköp inkommande!

Reflektion kolon....D90?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze tor mar 17 2011, 12:31

MiniStuff skrev:Jag köpte först ett stativ via Tradera, billigt som attan tyckte jag fast inte det billigaste, typ 200:-. Det dröjde inte länge innan det sa brak i en av plastdelarna och det var inget att ha längre. Sen råkade jag hitta ett stativ som en av mina pappersleverantörer säljer och jag tog hem ett på prov, kostade mig ung 250:- MEN har kvalitén av ett mycket dyrare. Mycket robustare och enklare att höja sänka mm och bär kameror på upp till 3kg.

Om du vill kan du få köpa ett för samma peng +40:- frakt?!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Image?itemnumber=862034&imgsize=5&imgref=h1

produkttext: "Ett enkelt med stabilt och bra stativ för både foto och video. 3-vägs huvud med snabbkoppling och videopin. Höjd (ihopfällt) 60 cm (utfällt) 153 cm. Vikt 1.220 g. Levereras inklusive väskfodral. Klarar vikter upp till 3 kg. Silver."
Låter inte helt fel, får återkomma när jag inte är fullt lika fattig som jag är de kommande månaderna.

Hur som helst kom det ett till paket idag. (Bra sak sådär efter att man skrivit att man är fattig några månader)
HLJ är avsändaren och innehållet är inte så jättespännande, men innehåll likförbannat. (Ledsen för de enorma bilderna)

En till Flak, den var så fin så jag var tvungen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSC_0162

Och en liten artilleripjäs. Fastnade direkt för dragons fristående kanoner.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSC_0164

Det var allt.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor mar 17 2011, 12:45

@ Jokko
Oroa dig inte så mycket för hur bilderna är då de skalas om automatiskt på sidan så får man klicka på bilden om man vill se den fullstora bilden. Enda är väl att enorma bilder kan stjäla bandbredd från ditt fotohotel...om de skulle haft begränsningar.


Så det har rasslat till i Jannsingens brevlåda också....

KOme ett litet paket från Two Mikes med:

Luftintag till Viggen...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_2640



Nya canarder...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_2641



Och en ny buk!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. IMG_2642



Bara inse... det blir inte jätte mycket kvar av orginal modellen när det bär av Razz



Senast ändrad av Janne.S den tor mar 17 2011, 12:48, ändrad totalt 1 gång
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor mar 17 2011, 12:45

Kanon!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff tor mar 17 2011, 13:25

sFH 18 är en av de finaste kanonerna i den tyska arsenalen imo.

och inga problem ang stativet, har ett par på lager faktiskt så jag kan hålla på den åt dig. förstår vad du menar, misstänker att du skall betala kameran ett litet tag Smile fast det är det ju klart värt

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze tor mar 17 2011, 13:27

MiniStuff skrev:sFH 18 är en av de finaste kanonerna i den tyska arsenalen imo.

och inga problem ang stativet, har ett par på lager faktiskt så jag kan hålla på den åt dig. förstår vad du menar, misstänker att du skall betala kameran ett litet tag Smile fast det är det ju klart värt
Inte kameran som är problemet, den tar jag på farsans företag, ett par timmars jobb åt honom per månad så är Den betald (Avbetalning, sen betalar jag resten när jag pengar på skatten.
Mitt problem är att jag bestämde mig för att plugga en termin och därför sitter här med 8400 i månaden Razz
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff tor mar 17 2011, 14:56

aaaah! Smile jo ibland är det bra med företag som kan ta lite av smällen, fast i slutändan är det en själv som är företaget. Ja 8400:- i mån är inte mycket att leva på, antar att du bor själv också?

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze tor mar 17 2011, 15:08

MiniStuff skrev:aaaah! Smile jo ibland är det bra med företag som kan ta lite av smällen, fast i slutändan är det en själv som är företaget. Ja 8400:- i mån är inte mycket att leva på, antar att du bor själv också?
Ja det gör jag, i en mycket större lägenhet än vad jag behöver (2rok på 64kvm är lite mycket för en person). Nu kom dessutom hyreshöjning och sånt där, bleh. Men det blir nog bra med tiden!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet