IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Grevens Glue Galoe 2011 inbjudan

Gå ner

Grevens Glue Galoe 2011 inbjudan Empty Grevens Glue Galoe 2011 inbjudan

Inlägg av Grefven mån apr 11 2011, 21:01


Hej allihopa! Här kommer lite info inför 2011 års GGG, sommarens hetaste byggsatsträff (+34 grader förra året...):

Tid o plats:
Lördag den 2 juli i Dansäterskolan, Borensberg (mellan Motala o Linköping). Portarna öppnas för deltagare o besökare kl 9.00 medan säljarna är välkomna en timme tidigare.

Tävlingsklasser:
* Tema: "Säg det i toner" - fri tolkning
*Junior: T.o.m. 15 år, alla stilar
*Truck byggsats: Byggen gjorda på plastbyggsatser
*Truck Emek: Byggen gjorda på Emek-modeller
*Competition: Allt man kan tävla med
*Diorama: Alla stilar
*Custombilar
*Standardbilar
*Flyg: Upp till skala 1:47
*Flyg: Skala 1:48 och uppåt
*Hot rod bilar
*Militär: "Vapen"
*Militär: "Övrigt"
*Street machine bilar
*Surplus: Allt som inte platsar i ovanstående

Utställarna röstar fram tre vinnare i varje klass, plus att det delas ut diverse mer eller mindre seriösa extrapriser.

Årets upplaga blir ovanligt fullspäckad, med t.ex.

*Föredrag av mästerbyggaren Janne Nilsson
*Styrenelegenden Hasse Kihlén berättar sina styrenmemoarer
*Virago Hobby Truck Trophy med specialpriser i truckklasserna
*Torgnys "Dopp-i-sjön"-utmaning
*Stort swapmeet för allt inom byggsatshobbyn
*Lättare förtäring erbjuds

Entré:
Utställare 80:-
Besökare 40:-
Säljare 100:-

Info: Claes & Elin Beck-Friis
Tel 070-988 59 32
E-mail claes@mbox382.swipnet.se

Puh! Det var väl det mesta ännu så länge. Räkna med viss uppdatering på Facebooksidan Grevens Glue Galore under våren och sommaren.
Varmt (verkligen varmt...) välkomna den 2 /7 till GGG - det oberoende alternativet!

Grefven
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Grevens Glue Galoe 2011 inbjudan Empty Truckar på GGG

Inlägg av Grefven lör apr 16 2011, 07:53

Hej igen
Tar mig friheten att kopiera ett meddelande från Anders "Virago Hobby" Strömbäck angående truckbyggen på årets GGG. Varmt välkomna allihopa!
................................................................................
För lite mer info om det som jag och Greven har "kokat ihop" angående Virago Hobbys Truck Trophy:

Bakgrunden är att det finns MÅNGA lastbilsbyggare uti vårt avlånga land som allför sällan syns på modelträffarna. Det är synd då det finns mycket härligt att se på som de har skapat. Jag får ju se endel då kunder skickar bilder då och då. Vidare är det lie så att många bygger om EMEK-lastbilarna och dessa blandas då oftast i en lastbilsklass. Det är inte riktigt rätt då förutsättningarna inte är helt samma. Det är ju två spår inom modellhobbyn, båda har ju samma berättigande att delta. Gjorde en liten undersökning i höstas om truck-klasser och jag kan nog säga att av de som svarat var över 90 % önskemålet om en uppdelning. Och efter att ha bollat frågan med Greven så har har vi kommitöverens om ett litets sponsorpaket från Virago Hobby enlig följande:

Lastbilsklassen på Galoren har delas upp i två klasser

Emek-klass (För modifierade Emek-lastbilar)
Truck Class (Byggsatsklass)

Virago Hobby står för följande:
1:a pris i bägge dessa klasser :
- Viragos Emek Class Champ
- Viragos Truck Class Champ

Emek klass : Är då ett bygge/ombygge/modifiering av en Emekmodell
Truck class : Är då ett bygge som utgår från en byggsats

Dessutom för att premiera deltagandet i dessa båda klasser:
Vid 15 deltagare deltagare i lastbilsklasserna: Utlottas ett stort varupris bland delatagarana i dessa klasser
Vid 25 delatagare eller fler: Utlottas i stället ett stort varupris i vardera lastbilsklass
Och med deltagare är det då byggare som räknas, inte antalet objekt på borden.

Jag hoppas det blir god uppslutning då jag ju vet att det finns många modellbyggare som håller på med lastbilsbygge. Men vi ser er allt för sällan ute på modellbyggarträffar. Hoppas detta kon sporra er att komma. Då Galoren är en bred utställning med allt från pansar till figurmodeller har man chasen att se mycket, träffa många modellbyggare. Hämta insiration och tips ffrån andra och ni som bygger om och schratchbygger mycke har nog mycket erfarenhet som ni mockså kan dela med er om någon är intresserad. Jag tackare Greeven att han snabb att hänga på när jag hade en ide om att göra en insats för att lastbilsbygget.
Bokja almanackan och väl mött i Borensberg och se till att Virago Hobby får stå för löftet om deltagarpriserna också!.

Anders
Virago Hobby



Grefven
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet