IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)

4 posters

Gå ner

Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) Empty Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)

Inlägg av Jokkocze tis jul 12 2011, 13:35

Det verkar ju som att det här blir större än jag tänkte, så det får bli en tråd.

Köpte den här för några år sen och byggde den i princip klart då. Sen hamnade den dock på is och blev den liggande i en låda tills maj förra året, då jag plockade fram den och blåste på lite Chaos Black-primer på den.
Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) IMG_2151

Sen har den bara stått på min bänk och i min hylla, tills igår. Då plockade jag ner den och började äntligen maska lite camo på den. (Ja, camo på Space Marine-saker. Skulle vilja ha en hel armé med camo..)
Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) DSC_1300

När jag hade blåst på ett par färger blev det dock problem, och nästan all häftmassa hängde med. Den fick åka upp i hyllan och när jag nu idag skulle plocka ner den så for den i golvet med en ganska spektakulär smäll.
Delar flög åt alla håll och jag kom fram till att använde kasst lim när jag byggde den och att den dessutom var dåligt byggd. Glipor mellan bitarna där man kan få in ett knivblad utan problem är inte acceptabelt.

Så jag får demolera den! Alla delar får rengöras innan de limmas fast och vissa extradetaljer ska på plats tänkte jag. Men först ut är som sagt demoleringen, vilket är anledningen till varför den står i frysen. (Läste att det ska få limmet ganska ömtåligt, så att man enkelt kan plocka isär delarna.)

Fortsättning följer!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) Empty Sv: Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)

Inlägg av Janne.S tis jul 12 2011, 14:24

Renoverings projekt! Skoj!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) Empty Sv: Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)

Inlägg av Matt_Public tis jul 12 2011, 14:33

Ser ut som om den sprungit på ett gäng Night Goblins med nät. Very Happy

Det här lär bli udda och kuligt! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) Empty Sv: Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)

Inlägg av Jokkocze tor jul 14 2011, 00:00

Då har jag fått isär modellen!
Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) DSC_1308

Råkade dela upp den största delen mer än vad den skulle delats upp, men det blir nog inga problem att få ihop igen!

Nu börjar den långa och hemska processen med att rengöra alla delar och göra dem klara för att monteras ihop igen.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) Empty Sv: Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)

Inlägg av Azgaron tor jul 14 2011, 17:17

Spännande! Ska bli kul att följa!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) Empty Sv: Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)

Inlägg av Jokkocze lör okt 08 2011, 17:56

Uhm.. jag har filat och sandat ett bra tag nu, men att få bort alla limresterna verkar vara ett evighetsjobb.

Ingen som vet hur man på enklast möjliga sätt kan få bort limrester och kanske även citadels sprayfärger? Hade velat börja om från grunden istället för att hålla på såhär.

Jag gissar på att limmet som använts är Revells som kommer i de där små blåa flaskorna med pip.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Space Marine Predator (Urban Combat camo-version) Empty Sv: Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet