IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

+2
cas
Hayabusa
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6 Empty Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

Inlägg av Hayabusa tor jul 28 2011, 16:42

En av de, i mitt tycke, bästa byggsatserna som Airfix släppt - Lightning 1/48 - är aktuell för återutgivning. Nu med dekaler värda namnet (om jag förstått det hela rätt). Finns att förbeställa, släpps i augusti.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6 Empty Sv: Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

Inlägg av cas tor jul 28 2011, 19:05

Japp, det låter kul det!
Tidigare köpte jag Eduards reboxade F.1 i tron att Airfix inte kommer att ge ut några Lightnings på ett tag. Hu vad det är mycket ets medskickat till den!
Kanske borde skaffa en F.6 för att öva på plasten innan man ger sig på en dito med metall både som byggmaterial och finish pale

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6 Empty Sv: Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

Inlägg av Marlin tor jul 28 2011, 21:19

WOHO cheers
Då kan jag äntligen få bygga en Saudisk Lightning...
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6 Empty Sv: Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

Inlägg av Janne.S tor jul 28 2011, 22:03

Jippi, da far jag nagot att stoppa in mina detalj set i!Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6 Empty Sv: Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

Inlägg av Stefan E tor jul 28 2011, 22:45

Jag får väl bygga mina gamla som jag köpte på mig!

Har tre av varje som ligger o väntar....

Lightningen spelar i samma division som Phantom2 och Viggen, stor, brutal, kanske inte så vacker (men vackrast i det här gänget!), men åååh, så härliga flygplan! I love you

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6 Empty Sv: Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

Inlägg av Matt_Public fre jul 29 2011, 09:47

Är det något tjall med dekalerna? Suspect

Hittade en urblekt och dammig Lightning i källarn hos hobbyhökaren i stan härom dan och funderar starkt på att köpa loss den. Berätta mer för mig!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6 Empty Sv: Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

Inlägg av cas fre jul 29 2011, 12:16

Gamla Airfix dekaler brukar inte vara mycket att hänga i granen.
Ganska dassiga och prickiga i färgerna, stencilerna brukar vara tjocka. Men dom beter sig bra som dekaler däremot.
Har en Spitfire Mk24 från samma generation som uppvisar det där.
Stefan med sin stora stash kan säkert visa det genom utsökta närbilder Laughing

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6 Empty Sv: Airfix English Electric Lightning F-2A/F-6

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet