IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ordningsfråga/förslag

+3
Stefan E
Jokkocze
Matt_Public
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Ordningsfråga/förslag

Inlägg av Matt_Public tor aug 18 2011, 08:16

Mors!

Finns det någon oskriven regel för byggtrådar beträffande inledandet av dokumentationen?
Efter att ha tillbringat en del av morgonen i förrådet blev det uppenbart att ett antal (av er osedda) modeller är rätt nära fullbordan.
Det vore bra att få bort kartongerna ur stashen, kul att få prylarna byggda och kanske även underhållande för er andra att se på.

Således: är det funkis att kicka igång en byggtråd för något gammalt mög som egentligen bara saknar färg och dekaler?

Om så inte är fallet, kan vi då införa en särskild kategori (typ liket lever) under in-the-works för sådant som vacklat vid målsnöret i åratal?




Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av Jokkocze tor aug 18 2011, 08:27

Är väl, i min mening, bara att skapa en tråd. Vill du inte ha en hel tråd till ett bygge så är det väl bara att göra som jag och följa CAS' exempel och att skapa en backlog-tråd med samlade bygge.

Dock hade det varit trevligt med en forumdel för just den sortens trådar, eller iaf trådar med blandat innehåll.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av Stefan E tor aug 18 2011, 08:34

Matt_Public skrev:Mors!

Finns det någon oskriven regel för byggtrådar beträffande inledandet av dokumentationen?
Efter att ha tillbringat en del av morgonen i förrådet blev det uppenbart att ett antal (av er osedda) modeller är rätt nära fullbordan.
Det vore bra att få bort kartongerna ur stashen, kul att få prylarna byggda och kanske även underhållande för er andra att se på.

Således: är det funkis att kicka igång en byggtråd för något gammalt mög som egentligen bara saknar färg och dekaler?

Om så inte är fallet, kan vi då införa en särskild kategori (typ liket lever) under in-the-works för sådant som vacklat vid målsnöret i åratal?



Hejsan!

Så har jag gjort många gånger, och jag har inte blivit "portad",..... ännu! Suspect

Det är bara att köra igång!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av MiniStuff tor aug 18 2011, 08:43

Tycker exakt som de två föregående talarna: kör så det ryker! Och kanske inte så dum idé med en samlad tråd för "liket lever". Finns en bra grej som jag sett på IPMS-Norges forum och det är att var och en av medlemmarna där har en egen tråd som är uppkallad efter personen och dess byggbord, där man sen samlar alla sina pågående och återuppväckta objekt. Väldigt smuckt när man letar efter en speciell tråd och man vet vem som höll på/startade den.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av cas tor aug 18 2011, 08:46

En byggtråd är bättre än ingen alls!
Men jag kan delvis hålla med om att man kan märka upp sin tråd med just Liket lever, så att man fattar att det inte är en start från full låda, utan just ett gammalt, tidigare odokumenterat bygge som startar om.
Har planer på att dra igång min avsomnade Gannet tack vare Stefans nybygge, och den tråden kan ju vara lämplig att märka på något vis.

Känns lite overkill med en extra in the works-kategori, bättre att tagga det på något vis.
Liket lever är väl ett så bra namn som något?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av Matt_Public tor aug 18 2011, 08:51

Strålande!

Då rullar likkärran förbi lite senare...


Bring out your dead! *clang*
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av Hayabusa tor aug 18 2011, 09:29

Eller varför inte; "Surdegar" ?
Wink
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av Matt_Public tor aug 18 2011, 09:55

Hayabusa skrev:Eller varför inte "Surdegar"? Wink
Ja, varför inte...

Fasen, nu blev jag törstig på en Corpse Reviver... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av Janne.S tor aug 18 2011, 10:16

Hehehe.....man har ju en del lik begravda bland byggtrådarna...

Givetvis får byggtrådarna se ut näst intill hur som helst, har själv haft "hemliga" byggen som bara dykt upp på sluttampen så nej det finns ingen standard för hur byggtrådarna ska se ut så kör så det ryker Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ordningsfråga/förslag Empty Sv: Ordningsfråga/förslag

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet