IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

+10
Marlin
MiniStuff
johan r
linusorn
cas
Gigabyte
Stefan E
Janne.S
Matt_Public
Bryggarn
14 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn tis okt 11 2011, 19:42

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Dsc0205x
Tog några närbilder som kvallan blev kass på , denna överblick får duga.
Tycker dock den återspegla det som ska visas endå..

Lite nötning samt rost....
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av linusorn tis okt 11 2011, 23:00

Ser ju riktigt bra ut!

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av johan r tis okt 11 2011, 23:26

Gott dagsverke Bryggarn!

Keep em coming!

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn ons okt 12 2011, 00:09

Tackar tackar ,synd bara på att märkningen på däcken var allt för liten för att
man skulle kunna färga den, Sad godnatt från bryggarn =)
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public ons okt 12 2011, 08:21

Bryggarn skrev: Synd bara att märkningen på däcken var alltför liten för att
man skulle kunna färga den.
Torrborsta fram den? Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av MiniStuff ons okt 12 2011, 09:08

Matt_Public skrev:
Bryggarn skrev: Synd bara att märkningen på däcken var alltför liten för att
man skulle kunna färga den.
Torrborsta fram den? Very Happy

+1 på den

ser i övrigt fint ut med de hjulen, du måste ha haft rena rama hjulaftonen igår santa

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn ons okt 12 2011, 10:53

Jo jag försökte det , men upphöjningen på märkningen var för liten , vi snackar en halv MM, gick inte Sad

+1 ? Very Happy jo rena hjulaftonen ,
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn fre okt 14 2011, 11:38

Idag eller imorgon , kommer grundningen att läggas iaf =) längtar..
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Janne.S fre okt 14 2011, 12:10

Bryggarn skrev:Idag eller imorgon , kommer grundningen att läggas iaf =) längtar..

VI med Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn fre okt 14 2011, 16:25

Tog mig tid idag Very Happy bilder kommer i morgon , ty jag har redan börjat shota min Jack Daniels Very Happy , trevlig helg allihopa!
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public fre okt 14 2011, 16:27

Just ja, nu när det finns julmust på hyllorna så är det dags för JD. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av MiniStuff fre okt 14 2011, 18:24

JD... Jo Då!

klarar inte av den soppan längre sedan vi körde JD-shots till varje mord i fredagen den 13:e filmerna. tror vi kom till film 5 med närmare 30 mord och en av oss blev alkoholförgiftad och fick magpumpas Razz

farligt att "leka" med alkohol

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Marlin fre okt 14 2011, 19:04

MiniStuff skrev:JD... Jo Då!

klarar inte av den soppan längre sedan vi körde JD-shots till varje mord i fredagen den 13:e filmerna. tror vi kom till film 5 med närmare 30 mord och en av oss blev alkoholförgiftad och fick magpumpas Razz

farligt att "leka" med alkohol

Ohh, det påminner mig om en VM-hockey match Sverige-Sovjet för en massa år sedan.
Vi var ett gäng grabbar som skulle kolla på matchen och hade bestämt i förväg att det skulle bli en shot för varje mål.
En sexa för varje svensk mål, och en fyra för varje sovjetiskt.
Matchen slutade 6-9 till Sovjet.
Jag tror det tog två dagar att nyktra till efter den matchen. drunken
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Caverö fre okt 14 2011, 23:35

Hej och välkommen får jag säga oxå, har kollat igenom ditt projekt och gillar vad jag ser.

Kul med hjul det är sant och det ser bra ut. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn lör okt 15 2011, 09:56

tog det rätt lungt me JD shotarna , mår super idag, fick agera sjuksyster åt en brorsa sen inatt "Hjälp mig hem annars kommer jag bli överkörd" heheh

tack för ennu ett välkomnande, nu ska jag ta och vakna till lite..

som sagt, bilder kommer senare! Godmorgon alla,,
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Gigabyte lör okt 15 2011, 11:01

Heja!! Det går framåt med ditt bygge ,snyggt jobbat !! Exclamation , jag skall pröva valles(vallejo) 306 Dark Rubber på min knallpåk ,,(ja inte på påken utan på hjulen )

ps drog i mig en flaska grön punsch i tidiga tonåren ,,,kan ej lukta på en sådan 45 år senare ........ Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn lör okt 15 2011, 11:03

Tackar tackar , knallpåk? Very Happy
Jag har "sprit med turkisk peppar" i syndromet, gjordet en gång i ungdomens tidiga år , över 10år senare och kan inte ens titta på den...


Märkte nu under min grundning, att ets tar inte åt sig för, ALLS! hur målar
man det ??
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av MiniStuff lör okt 15 2011, 13:40

om jag vore du så skulle jag tvätta av hela modellen i ljummet vatten med lite diskmedel i innan du sätter igång med grundmålande.

all ets har rester av olika medel på sig som blir kvar vid tillverkning. gäller även resindelar/resinmodeller. och sen gäller det ha riktig grundfärg som biter, alltså inte bara en färg vilken som helst som "grundfärg".

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn lör okt 15 2011, 15:44

Too late Sad grundat och lagt 1:a lagret med färg..... ser dock bra ut !! Very Happy
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn sön okt 16 2011, 21:38

Påbörjat maskering , med Tamiya-tejpen!, nån som har nån bra ide hur man kan gå tillväga? så man slipper tejpa hela modellen och sen skära ut camo ?

mvh /Bryggarn,
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Janne.S sön okt 16 2011, 21:55

Maskningsvätska, typ maskol, kan vara en idé eller häftmassa
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av linusorn sön okt 16 2011, 23:41

Jag brukar använda vanlig plastfolie som man har i köket. Behöver du bara tejpa en vända, sparar mycket tejp.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn mån okt 17 2011, 15:06

häftmassa? shit.. funkar det bra ?? kommer inte färgen in under då ?
hur funkar maskol ?? , plastfolie.. måste man inte skära i det och ha sig??
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av cas mån okt 17 2011, 15:11

Häftmassa funkar kalas, om man sprutmålar.
Penselmålning och häftmasse-korvar är inget att rekommendera, det är ju att be efter rinnande färg...
Kolla i Caverös F-16B byggtråd i flyg-delen(sista sidorna) för ett bra exempel på häftmassemaskering.
Maskol är en gummliknande massa som man penslar ut, som hamnar där man vill.
Plastfolien antar jag är till för att skydda övriga modellen mot överspray.
Det är ju visserligen roligt att måla, men att måla om bara för att man har råkat damma på färg på andra sidan och det har stänkt över lite är inte så kul.
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn mån okt 17 2011, 15:50

ok , men häftmassa , nått att tänkta på ? den fastnar inte på modellen ? etc??
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 2 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet