IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

+10
Marlin
MiniStuff
johan r
linusorn
cas
Gigabyte
Stefan E
Janne.S
Matt_Public
Bryggarn
14 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public mån okt 17 2011, 15:55

Bryggarn skrev: Den fastnar inte på modellen?
Visst fastnar den, men vidhäftningen är inte så imponerande. Very Happy

Vissa mindre delar kan emellertid vara i farozonen och behöver ibland täckas med t.ex. en pappersremsa.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn mån okt 17 2011, 18:36

Vidhäftning ? Very Happy inte utbildad med alla fack-termer än..

jaja , men snart ska jag göra ett tappert försök till maskerad och sen måla Very Happy
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av T-34 mån okt 17 2011, 19:25

Gjorde ett par försök med häftmassa som blev rätt skapligt.
Så här gjorde jag.
Häftmassa
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn mån okt 17 2011, 19:34

Tackar , måste nog leta mig ned på en affär och inhandla massa.!

men då har man häftmassan som vallar helt enkelt, man måste endå maskera bort det som inte ska färgas i guess...
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn tor okt 20 2011, 20:36

Shit, vart "STAND-STILL" inte hänt mkt , i jakten på den försvunna häftmassan så har jag detalj målat kaross etc . synd att universitetet tar min tid ! ingen som behöver anställa en modellbyggare??
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public tor okt 20 2011, 20:54

Bryggarn skrev:Ingen som behöver anställa en modellbyggare?
Du kan få ta tjänst hos min son, så slipper jag utföra hans besynnerliga infall. Very Happy

Bered dig på allt...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn tor okt 20 2011, 21:26

Hur är lönen ?
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public fre okt 21 2011, 08:18

Bryggarn skrev:Hur är lönen ?
Glada tillrop och Toblerone. Ibland även en kram.

Det ska nog till en särskild sorts pucko för att ens överväga gigget... What a Face


Hoppas att du lyckas frigöra lite egen tid snart, är mycket nyfiken på fortsättningen. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn fre okt 21 2011, 09:31

Ska faktiskt ned på Umeå stads centrum och jaga häftmassa! sen har jag funderat på att lämna camo schemat på lådan och gå lite på känn istället.

Kul att det finns folk som är nyfiken på intresse, när man pratar med vänner och bekanta så kunde dom bry sig mindre
"modeller? du e ju vuxen" e väll det man får höra, hahah
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public fre okt 21 2011, 10:23

Bryggarn skrev:"Modeller? Du är ju vuxen!" är väl det man får höra, hahah!
Så sa mina bekanta också först. De ändrade delvis inställning när de fick se resultaten.

Särskilt trollen... Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn fre okt 21 2011, 11:04

Jo , det är väll samma sak här , , vet inte dock om mina RESULTAT ändrade åsikter ,hahha dom hade inget val. sen ser jag så stor och farlig ut .heehe . pust.. måste äta något nu , min låga blodsocker nivå börjar leverera ifrågasättbar humor . hhaha

förklara troll!?
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public fre okt 21 2011, 14:10

Bryggarn skrev:Förklara troll!?
Så gärna.

Min son, som är något av en Warhammer-entusiast, berättade om fenomenet "looted wagon".
Detta är något som de bedårande dödsmördar-trollen som kallas Orker bygger av stulna grejer.

Då föddes en idé om att blanda VK2-maskiner med troll-tokerier för effekt.
Som den vänliga själ jag är så lade jag flygplanen åt sidan och skred till verket.

Hitintills har jag hunnit med dessa:

en moddad SU-122,

en manglad Cromvwell IV

och en köttad folka.


Jag har dessutom inlett en Sturmtiger-konvertering och börjat göra amfibievagn av en Me262 (mer om den senare).

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn fre okt 21 2011, 15:46

hehe okey , då e jag med på noterna! folkan var grymm!
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn fre okt 21 2011, 17:31

Nu blev det en MASS uppladdning utan dess like, hoppas man inte blir hängd nu . =) trevlig helg alla..


JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0215is
Ska pillas lite mer där, men kommer endå inte synas, så vi får se.

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0216n

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0217na
Blev sådär, råkade tänka snett så det blev grön camo på brunt och inte tvärt om , men ska som sagt inte synas =)

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0218pm
Nöjd som fan med rost effekten, syns verkligen att den tagit mkt skit där bak, lät lite fel.. =) men rostig e den då iaf.

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0219jd

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0220jd

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0221ng
Nöjd även här...

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0222sv
2 st bilder på "pickan" bilden ger den EJ rättvisa.

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Dsc0223ok

Skulle behövt "flesh" färg till gubbarna.. Sad eller har vitt och rött, går det?




Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public fre okt 21 2011, 17:35

Det där är en knepig vagn, alltså... Very Happy

Men det hela ser ju föredömligt snyggt ut såhär långt. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn fre okt 21 2011, 18:51

Hur tolkar jag knepig då ? :d ..

men om det baseras på att jag gjorde en omvänd ordning på under camot så förstår jag , haha ! Very Happy

jag är då nöjd , mitt snyggast arbete hitills , redan ett nytt bygge på väg hem Very Happy TRADERA!!!!!!<---- Så jag testar en ny bana att bygga på..
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Jörgen.E fre okt 21 2011, 19:03

Snyggt arbete...... Den där biken e riktigt fin å pyssla med

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn fre okt 21 2011, 20:41

Tackar tackar Jörgen. jo jag hoppas det , tänker ta något med begränsat antal lackfärger , ska ge den mitt allt Very Happy
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av cas lör okt 22 2011, 20:09

Den där vagnen är för go alltså.
Bra form på målandet!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn sön okt 23 2011, 13:05

God morgon alla, och tack =) börjar vara återställd från gårdagens bus.

pust...
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn mån okt 24 2011, 15:09

Sådär, nu har jag gjort klart camot på 2 gubbar som ska stå och se coola mot vagnen, bilder kommer vid annat tillfälle! , ska försöka mig på att limma ihop vagnen också , märkte tidigare att jag kommer få fila och slipa lite för att det ska passa ihop bra...
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Matt_Public mån okt 24 2011, 17:54

Fram med filen, min gode man.
Vi brinner av otålighet! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Gigabyte mån okt 24 2011, 20:28

ett fint jobb så här långt byggarn !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn mån okt 24 2011, 22:04

Byggarn Very Happy ska ju va ett "R" där i också , men men budskapet går fram endå.
tackar (ordpolisen slår till) =)

ska måla klart sista gubben imorrn, sen kommer foton , btw. märkte att man verkar nästa måsta lägga en täcklack ovanpå allt . för att efter ha provat gubben i förarhålet så rispades färg bort, (störande)
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Bryggarn tis okt 25 2011, 20:35

#¤%#¤%/¤¤%&&## vid ihoplimmning så tänkte jag inte till färg for åt pipan!,
ok det går att måla dit igen! , men roligare ere med kulsprutans pipa!
som är avknäckt när jag skulle spänna ihop chassi delarna .. har limmat den och riggat upp den , men kommer inte bli bra.. Sad

fan , jag var så nära mitt mästervärk...


Senast ändrad av Bryggarn den tis okt 25 2011, 20:41, ändrad totalt 1 gång
Bryggarn
Bryggarn


Till överst på sidan Gå ner

JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35 - Sida 3 Empty Sv: JGSDF NBC Detection Vehicle 1/35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet