IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

+8
T-34
Gigabyte
bjork_larsson
Azgaron
johan r
ErikM
Janne.S
merlin1953packard
12 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty många byggen...

Inlägg av merlin1953packard mån feb 02 2009, 23:18

Tack för respons! Tja, det är ju några byggen som löper på i olika hastighet. När det känns lite träligt med slipande och spacklande på en modell, kan jag lägga undan den och plocka fram något annat pågående bygge. Det går således i lite olika hastighet, men en timme om dagen brukar sitta fint som mental balsam för själen. Inalles är det nog 6-7 stycken projekt. Just nu är det att maska cockpit till Defiant och Firefly, pilligt i 72-skala!/BL
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Progress in work...

Inlägg av merlin1953packard sön mar 08 2009, 22:05

Här kommer en liten uppdatering på militärt flyg. Som sagt, jag hinner inte bygga så mycket som jag önskar att jag kunde, inte minst på grund av ett större professionellt skrivprojekt vid sidan av jobbet. Lite blir det dock då och då, ofta då jag varit inne på forumet och dräglat över alla läckra byggen som ni, ärade forummedlemmar, spottar ut på ”löpande band”. Det är ni som står för inspirationen när bygglusten börjar vika ned sig för annan verksamhet som pockar på uppmärksamhet.


An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Connie2webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Connie1webb
1/144 C-121/R7V-1 MATS/Minicraft (Military Air Transport Service): Myyycket CA-fyll, spacklande och slipande!!! Fick även spackla igen de diken som skall föreställa främre och bakre dörr, då de hade en ”kalleanka-storlek” som inte på långa vägar stämmer med originalet. Å andra sidan finns dörrar med på de dekaler (det bästa av allt i en Minicraft.byggsats). Propellrarna är en styggelse, men jag har gjort så gott jag kunnat för att få hyfs på dessa. Kropp och vingar skall snart få sig en ny omgång Aclad Grey Filler för att få syn på återstående eventuella defekter och repor (sedan åker Micromeshen fram). Sedan väntar en liten överhalning med lätt rescribing som utgår från mina walkaround-studier (maskinen flyger faktiskt fortfarande och har varit på besök i Sverige). Ungefär där någonstans blir det sannolikt en ny uppdatering av denna flygande skönhet från 50-talet på forumet. Någonstans i en nära framtid skall dess aluminium glänsa ikapp med andra byggen på IPMS månadsmöten!


An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T62webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T61webb
1/72 T-6G Texan/Academy: Ett relativt tacksamt bygge att plocka med, om jag får säga det! Har nu fått en täckande aluminiumfinish av mr Aclad som jag är ganska nöjd med! Har skärskådat de olika options som finns på dekalarket; Det blir nog en liten sydkorean från 1953, tror jag. Den israeliska är inte så dum, men där krävs ett mera sofistikerat ökencamo, sånt som Janne är en hejare på! Hygglig passning på de flesta delarna som krävde minimalt med spackel och slipning.


An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Vixen2webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Vixen1webb
1/72 Sea Vixen F.A.W.2./Modelcraft: Mycket funderande och litet byggande! Men det går sakta framåt! Har fått till en hygglig cockpit, någotsånär autentiska luftintag samt den dubbla stjärtbommen med acceptabla skarvar mellan flygkropp och de tvenne stjärtbommarna. Fast hjulbrunnarna går det inte att göra mycket åt, eftersom de har ett djup på ca 1 mm! Nästa steg bli att limma vingar. Det går visserligen att göra en variant då de är uppfällda, men det är bara en plastvinkel utan detaljering. Bättre då med utfällda vingar, tungt behängda med robotar och extratankar! Även till denna modell finns det bra walkaroundunderlag att studera för att bättra på detaljarbetet (så gott det nu går med en gammal reboxed Frog-modell). Nåväl, more to come later!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Janne.S sön mar 08 2009, 22:34

Se där, då jhar det rasslat till bland dina plastorigamier åxå Very Happy

Vill gärna se lite färg på SeaVixen snart Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Azgaron mån mar 09 2009, 06:20

Ser bra ut! Kul att det går framåt med dina byggen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av merlin1953packard mån mar 09 2009, 18:34

Tack för respons! Jobbar på med dem när det finns lite tid över!/BL
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av JOooCKE mån mar 09 2009, 18:40

Hej !

Det kommer att bli riktigt fina byggen det där ! cheers
Jag har börjat få lite propeller på hjärnan nu när jag ser det här Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av johan r mån mar 09 2009, 23:19

Spännade och vackra flygplan Merlin.

Blir lite nyfiken på dina skrivprojekt som stjäl din byggtid. Böcker? Tidningsartiklar? Avhandling?

//Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty some few steps ahead...

Inlägg av merlin1953packard fre mar 27 2009, 20:08

Bästa forummedlemmar!
Äventyret fortsätter i technicolor! Förvisso bygger jag inte med den intensitet, skicklighet och omfattning som ni själva gör. Det är dock oerhört underhållande att följa utvecklingen av edra byggen och de sakkunniga kommentarer som brukar följa på dessa, där undertecknad ibland dristar sig till att göra något inlägg. Bland mina egna byggen händer det inte så mycket, men något görs dock, vilket föranleder mig till en blygsam uppdatering av vad som sist förflutit på den egna byggbänken.

C-121:an har efter ett evinnerligt spacklande och slipande fått ett välbehövligt lager av Alclad Grey Filler, något som gör att man ännu tydligare kan se att det behövs ytterligare av spackel och slip, dock inte så mycket som tidigare då det handlar om småsaker. Men slätt och fint måste det bli om Aclads aluminiumfärg skall se någotsånär bra ut i slutändan tillsammans med de suveräna dekalerna.
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 C1213webbc
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 C1211webb

SeaVixen-projektet rullar på i sakta mak. Också den har fått en omgång Aclad Grey filler. Allt utom småsaker som hjulställ, landningskrok, utblås plus lite annat, är nu monterat. Även här blev det mycket spacklande och slipande, inte minst då det gällde att få stjärtbommarnas skarvar att försvinna. När den grå färgen nu ligger på, syns insugens konturer mycket bättre. Blev ganska nöjd med dessa om man betänker hur de såg ut från början. Slutfärgen blir förmodligen den blå och vita nyans som Royal Navy använde, som tillsammans med Xtradecals utgåva kommer att bli kanonsnyggt!
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Seavixen5webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Seavixen4webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Seavixen2webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Seavixen1webbi

T-6:an kommer som sagt att bli en liten sydkorean! Är nu färdig för dekaler och vädring. Skall prova med Pro Modellers dark wash.
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T64webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T63webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T62webb
An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T61webb

Nästa uppdatering (när det nu blir) skall förhoppningsvis visa objekten i mer färdigt skick. Jag återkommer!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Janne.S fre mar 27 2009, 22:10

Fantastiskt! Ser verkligen ut att bara be om att få målas Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av merlin1953packard fre mar 27 2009, 22:28

Janne.S skrev:Fantastiskt! Ser verkligen ut att bara be om att få målas Very Happy

Tack, Janne! Det går ju sakta framåt och det är alltid kul att inkomma med en liten uppdatering.
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Gigabyte lör mar 28 2009, 14:57

Ser fint ut och lycka till med målingen som är det roligast på hela bygget , synd att det går så fort den delen Razz
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av merlin1953packard sön mar 29 2009, 00:01

Gigabyte skrev:Ser fint ut och lycka till med målingen som är det roligast på hela bygget , synd att det går så fort den delen Razz

Tack, Giga, för respons! Som sagt, mitt byggande går ju inte speciellt fort med tanke på annat som tar tid. Men jag strävar alltid efter att sitta ned minst 1 timma varje dag för någon modellrelaterad aktivitet (skapar lugn i hjärnkontoret). Idag har jag faktiskt köpt två tuber med Hagmans 1-komponents snabbspackel, efter att tagit del av den intressanta och lärorika "spackeltråden" (tack Brage för tips!). Ser ut att räcka lite längre än en tub putty från Tamiya (även om den är rätt bra, faktiskt men dyrare). Billigt också! Bara 59:-/st för 130 ml! Men det var väl inte spackel jag skulle tala om, utan mer tacka för den fina responsen från ärade forummedlemmar!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Azgaron tis mar 31 2009, 06:52

Ser bra ut så långt Merlin! Ska bli kul att se dem målade!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av merlin1953packard tor apr 02 2009, 01:24

Har haft ett par inspirerande timmar med att slipa CA-fyllnad för att bli av med de sista synliga blemmorna på C-121:an och SeaVixen (man dör ju inte av det som Janne säger); tandborstning med diskmedel och skölj i ljummet vatten; får torka ordentligt innan ett sista lager av Aclad Grey Filler åker på. Sedan börjar det bli dags slutlack, tror jag. Som sagt, det rullar sakta på...

Som den mediokra byggare jag är, måste jag ändå rikta eder uppmärksamhet på ett riktigt ess som vet hur man bygger en flygmodell (och har fömodligen gott om tid, skulle jag tro). Titta på länkarna i tur och ordning och följ detta fantastiska bygge (från Hyperscale)!

http://www.network54.com/Forum/47751/message/1234731621/%26quot%3BMr.+Jayhawk%26quot%3B+%28+1+%29

http://www.network54.com/Forum/47751/message/1234731750/%26quot%3BMr.+Jayhawk%26quot%3B+%28+2+%29

http://www.network54.com/Forum/47751/message/1234731775/%26quot%3BMr.+Jayhawk%26quot%3B+%28+3+%29

http://www.network54.com/Forum/47751/message/1234731800/%26quot%3BMr.+Jayhawk%26quot%3B+%28+4+%29

http://www.network54.com/Forum/47751/message/1234731837/%26quot%3BMr.+Jayhawk%26quot%3B+%28+5+%29
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Azgaron tor apr 02 2009, 02:52

Shocked Vilket bygge! Handmålad märkning och allt! Synd bara att man inte är bättre på spanska eller vad det nu är?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av MiniStuff tor apr 02 2009, 20:06

Jives! Shocked

... får leta efter min haka på golvet ...

spanjor så klart, de är bland de absolut bästa på figurer också, och pansar....

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av JOooCKE tor apr 02 2009, 21:28

oj Shocked Kan någon vara snäll att väcka mig , för det här måste vara en dröm, det kan inte vara sant Shocked cyclops
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Caverö tor apr 02 2009, 22:25

Ja oj vad säger man. Jag vill bygga B-26 nu men kanske inte på denna löjligt tidskrävande nivå.
Apa vad snyggt och vilken finnish. cheers cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Gigabyte tor apr 02 2009, 23:44

Helt underbart bygge , men är väl lite avis på en sådan förmåga, om jag skall vara ärlig , men man får förmoda att hans väg dit har varit lika lång och med många besvikelsen ,som för oss alla , men då man lyckas och man tycker att man har lärt sig något nytt , det uppväger alla goofade fadäser och solen lyser en stund i sinnet Laughing
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Janne.S fre apr 03 2009, 01:02

Visst är det ett fint bygge men alla bygger olika för vi är olika människor. Jag förringar inte prestationen som spanjoren gjort men jag tycker inte att man ska jämföra sig själv allt för mycket med honom. Det finns personer som bygger en eller max två modeller om året och lägger ner enormt med tid på att modellen ska bli exakt in i minsta detalj....det ger dom tillfredsställelse av den här hobbyn, sedan finns det personer som bygger fler modeller och lägger mindre tid på bygget och researchet och får exakt lika mycket tillfredställelse av hobbyn.
Kontentan är att vi alla bygger för vår egen skull och efter vår egen förmåga och vi strävar alltid efter att nästa modell blir bättre än den förra och att vi ska ha roligt under tiden vi bygger!
Sedan hindrar det inte oss från att hänföras och inspireras av de byggare som lägger ner sin själ i varje detalj i sitt bygge! alien

Med det sagt, jäklars vad snyggt!!!!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av merlin1953packard fre apr 03 2009, 06:35

Janne.S skrev:Visst är det ett fint bygge men alla bygger olika för vi är olika människor. Jag förringar inte prestationen som spanjoren gjort men jag tycker inte att man ska jämföra sig själv allt för mycket med honom. Det finns personer som bygger en eller max två modeller om året och lägger ner enormt med tid på att modellen ska bli exakt in i minsta detalj....det ger dom tillfredsställelse av den här hobbyn, sedan finns det personer som bygger fler modeller och lägger mindre tid på bygget och researchet och får exakt lika mycket tillfredställelse av hobbyn.
Kontentan är att vi alla bygger för vår egen skull och efter vår egen förmåga och vi strävar alltid efter att nästa modell blir bättre än den förra och att vi ska ha roligt under tiden vi bygger!
Sedan hindrar det inte oss från att hänföras och inspireras av de byggare som lägger ner sin själ i varje detalj i sitt bygge! alien

Med det sagt, jäklars vad snyggt!!!!! cheers

Ja, jag instämmer med dig och de andra, Janne. Självklart blir man både fascinerad och imponerad över ett sådant här bygge, men vi har alla vår individuella "sitz im leben", för att nu parafrasera en känf tysk filosof. Motiviationen utgår från de aspekter man vill lägga i byggandet. En bra devis som kan sammanfatta oss alla byggare, är den som formuleras på Internet Modelers hemsida (http://www.internetmodeler.com/artman/publish/index.php): "Build what YOU want, the way YOU want to, and above all, have fun!" Det uttrycket gillar jag och det inkluderar allt byggande från "sinkmarks galore" till "Tamigawa", eller som de trösterika ord som vår värderade ordförande fällde vid ett månadsmöte: "En byggd modell är alltid en byggd modell!"
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Knogar på med spackel, våtslippapper och filler...

Inlägg av merlin1953packard mån apr 13 2009, 18:49

C121:an har som sagt fått ett par lager Aclad Grey Filler. Fortsatt Sisyfos-arbete med att våtslipa med 600, 1000, 3600, 4000, 6000, 8000 samt 12000 (hehe, polersvampen hoppade jag över). Börjar undra så smått om att plasten nu är tunnare än äggskal…

Det blev rejält blankt; så blankt att alla ytterligare blemmor (och tidigare misstag) syntes ännu bättre! What goes around, comes around! Nåväl, det måste finnas en gräns någonstans…

Blåste på med Aclad Gloss Black Base på ovansidan, som nu får torka till ordentligt innan jag går vidare och blåser undersidan. Det får nog bli en liten polering med Micromesh innan metallfärgen läggs på…

Några bilder på C121:an; ytan är betydligt bättre än tidigare. Undersidan återstår…

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Conniewebb2

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Conniewebb1

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Conniewebb3j


SeaVixen har kommit ytterligare ett steg närmare färdig modell. Vapenbalkar har limmats på och jag provar med lite preshading, även om ovansidan skall vara i Dark Sea Grey. Undersidan skall ju som bekant vara vit. Där lär det nog synas. Har detaljstuderat några walkarounds med luggslitna SeaVixen som förebild. Skall se ut som den är i slutet av sin tjänstgöring innan den ersattes med F4 Phantom.

Några bilder; Notera att jag lagt på en extra upphöjd lucka för navigatören, som jag tror tillhör de sena varianterna. Preshadingen ser kraftig ut, men med tanke på den mörka ovanfärgen kanske det behövs.

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Seavixwebb1

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Seavixwebb2

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Seavixwebb3

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Seavixwebb4


T6:an börjar nu få sin sydkoreanska profil. Har slafsat lite med Pro Modellers Dark Wash för att få lite synliga skarvar mellan plåtarna. De färgglada dekalerna på fenans bägge sidor var inte lätt att få ner i strukturen, fick hålla på flera dagar med upprepad anstrykning av röd MicroSol innan dekalerna kröp ned i strukturen.

Några bilder; som sagt, några dekaler återstår innan det är klart. Sedan skall hjulställ och lite annat småplock limmas på…

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T6webb3

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T6webb2

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 T6webb1


Senast ändrad av merlin1953packard den tor jun 04 2009, 20:51, ändrad totalt 1 gång
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Janne.S mån apr 13 2009, 19:15

Färgångorna ligger tät i ditt hobbyrum!!!

Ska verkligen bli kul att se lite metall färg på den där connien sedan!!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Azgaron mån apr 13 2009, 20:03

Ser mycket bra ut så långt Merlin! Blankt å fint!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av merlin1953packard tis apr 14 2009, 21:07

Sant är att färgångorna stundtals ligger täta i hobbyrummet (egentligen en liten separat verkstad), men eftersom Aclad inte tillhör hälsokostsortimentet är det andningsmask på hela tiden. Masken från JULA för 99:- funkar bra, men behöver ganska ofta filterbyte. För övrigt tack för er positiva respons, killar!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen - Sida 2 Empty Sv: An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet