IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

M4A2 Sherman PTO

+9
T-34
Caverö
cas
Viggen
Janne.S
Azgaron
MiniStuff
Matt_Public
Hayabusa
13 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

M4A2 Sherman PTO - Sida 5 Empty Sv: M4A2 Sherman PTO

Inlägg av MiniStuff sön dec 25 2011, 16:01

Hayabusa skrev:Tack, Markus. Det som stör mig mest, är att det är så förbaskat svårt att få till riktigt bra bilder. Inte helt nöjd med bilderna, det kan jag säga.

Ja det är svårt jag vet. Kör du med systemkamera? En bra grej som jag lärt mig är att köra med en ljusblå-bakgrund, ingen blixt, lampor med "dagsljus" -finns bra sådana halogenvariantersom passar E27 sockel. Sen får man labba med bländare och tid.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

M4A2 Sherman PTO - Sida 5 Empty Sv: M4A2 Sherman PTO

Inlägg av Hayabusa sön dec 25 2011, 16:14

@Markus - nä, jag har en rätt enkel kompaktkamera. Tack för tipsen, funkar kanske även med en enklare kamera?

@Håkan - Tack.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

M4A2 Sherman PTO - Sida 5 Empty Sv: M4A2 Sherman PTO

Inlägg av MiniStuff sön dec 25 2011, 16:26

Det kan det göra. Beror på hur avancerat det manuella läget är. Men ljusblå bakgrund brukar funka oavsett kamera, brukar bli bättre vitbalans och kontrast då. Varken för mycket eller för lite.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

M4A2 Sherman PTO - Sida 5 Empty Sv: M4A2 Sherman PTO

Inlägg av johan r mån dec 26 2011, 02:21

Vackert jobbat!

Kul att se den i färdigt skick!

Kan inte så mycket om pansar men i mina ögon skall du vara mycket nöjd med resultatet.

Vad gäller bilderna så är det bara att experimentera för fullt med olika ljussättningar, bakgrunder, fokuspunkter och inställningar på kameran.

Även det fotograferade objektets färger påverkar kamerans mätningar i bilden.

Lek mycket och försök att komma ihåg vilka inställningar mm du hade när du fick bilderna som du är nöjd med.

Bygget ser iallafall väldigt bra ut på bilderna.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

M4A2 Sherman PTO - Sida 5 Empty Sv: M4A2 Sherman PTO

Inlägg av Hayabusa mån dec 26 2011, 08:32

Tack, Johan. Kul att du gillar den.

Ja, det är sannerligen inte lätt att ta bra bilder. Tycker att hur jag än bär mig åt, så blir modellens färger inte helt rätt. Inte helt övertygande. Nu ska jag inte skylla på kameran, men jag har en enkel kompaktkamera som endast medger några få enkla inställningar typ; "Outside sunny", "Outside cloudy", "Close" osv. Finns inte så mkt att "trixa" med, men det kan givetvis alltid bli bättre. Får ta det som en utmaning Wink
/Stefan
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

M4A2 Sherman PTO - Sida 5 Empty Sv: M4A2 Sherman PTO

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet