IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

+4
johan r
Azgaron
Janne.S
Warsawpact
8 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact tis dec 30 2008, 18:38

Hej allihop!

Jag hade tänkt att starta med ännu ett Star Wars kit från FineMolds som jag nyligen införskaffade, nämligen Delta-7 Aethersprite ( a.k.a Jedi Starfighter).
Detta bygge kommer att följa i samma stil som med mitt T-65 X-wing bygge med en klassisk, ingående, in-the-works stil där jag visar mina framsteg med bygget i fråga men även beskriver historian o bakgrunden kring Delta-7 Aethersprite och det företag som producerade den.

Jag hoppas att ni kommer att tycka om bygget lika mycket som jag. I och med att detta är mitt andra Star Wars bygge på forumet samt att jag har fått titeln starwarsviritous så kommer jag att öka min "kvalitets ribban" på varje Star Wars bygge jag lägger upp framöver.

Så nu utan att föhala det hela, förklarar jag härmed detta bygge för invigt:

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3156305756_aab1ae095a_o
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3155468425_3c358fc94a_o
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3155270301_e5b56d1301_o

I boxen så får man med upp till 80 delar, dekal-karta samt 2 enorma decal sheets med över 180 dekaler på.
Jag kommer att börja med att få ihop själva Delta-7an först och därefter blir det att gå loss på Hyperdrive ringen.


P.S
Bättre foton kommer att läggas upp den 1/1 2008 pga. att då så återställs mitt Flickr.com account så att jag åter igen kan lägga upp och edit foton via den vilket ger mycket, mycket, bättre kvalitet på foton.

Och ett stort tack går till Kempe för att han gav mig ett bra pris på boxen!
D.S

Nu är det dags för mig att skrida till verket Smile !



" Flying is for Droids!"

/
Christian


Senast ändrad av Warsawpact den tor jan 01 2009, 14:57, ändrad totalt 2 gånger
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Janne.S tis dec 30 2008, 18:41

Se där...blir trevligt att sätta på dekaler sedan Smile (hoppas du inte välter microsolen Razz)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Azgaron tis dec 30 2008, 19:55

Ser ut som en trevlig modell Christian!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av johan r ons dec 31 2008, 01:22

Aha,du valde en sån Shocked

Efter att ha sett de fina Starwarsbyggena här på forumet så blir man ju lite inspirerad att själv bygga något sådant.

Faktum är att när jag var inne hos Kempe före jul (den där dagen då alla fick fika utom jag,se bild på annan plats) för att köpa julklappar till grabbarna så stod jag och vände och vred på en sådan där tingest som du nu skall börja bygga. Nu valde jag att lämna kvar lådan på hyllan.

Riktigt läckert skepp som det skall bli spännande att se dig färdigställa.

Jag inser nu att det var ett misstag att ge dig 5 starwarshuvuden på ditt förra projekt eftersom du nu tänker göra det ännu bättre. Har tyvärr ingen avatar med 6 huvuden. Får fundera på att degradera dig ett eller flera huvuden så att jag kan belöna dig framöver.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact ons dec 31 2008, 09:56

Johan R skrev:

Faktum är att när jag var inne hos Kempe före jul (den där dagen då alla fick fika utom jag,se bild på annan plats) för att köpa julklappar till grabbarna så stod jag och vände och vred på en sådan där tingest som du nu skall börja bygga. Nu valde jag att lämna kvar lådan på hyllan.


Jag inser nu att det var ett misstag att ge dig 5 starwarshuvuden på ditt förra projekt eftersom du nu tänker göra det ännu bättre. Har tyvärr ingen avatar med 6 huvuden. Får fundera på att degradera dig ett eller flera huvuden så att jag kan belöna dig framöver.

mvh
Johan

Ja du Johan, the force works in mysterious ways. Hade också haft ögonen på den ett bra tag cheers
Frågade Kempe om man kunde få ett bra pris för den och det gick han med på så då slog jag till.
Som vanligt är Kempe en mycket vänlig och sympatisk människa trotts att jag var lite ful och frågade om ett reducerat pris Smile


Ang. "huvudena" så är det helt ok med en "degradering" ner till 1 huvud så att jag kan erhålla en skalle för varje färdigt bygge. Men hur blir det när jag byggt över 8-10 byggen? Får de plats under visningsbilden eller vill du ha kvar dem som de är?
The choise is yours Very Happy

Jag kan utan tvekan rekommendera FineMolds Star Wars kits till dig Johan! De är genuint roliga att bygga, passform som är på grännsen till galet bra...kiten är som ren guld i boxformat för plastbyggare!
De kan gå att få tag på hos Volat sci-fi i Sävedalen och även såklart på nätet. Men Kempe kan också ta in om du beställer, själv har jag beställt en Y-wing hos honom.
( Men du kanske inte bor i GBG området? )

Mer bilder på bygget kommer inom kort.




"Now watch the power of this fully operational battle-station!"

/
Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact tor jan 01 2009, 15:18

UPDATE

Nu har jag kommit en bra bit på Delta-7an!

Jag började med själva Delta-7an och det gick undan utan tvekan. Efter knappa timmen så var hela skeppet ihopsatt inkl. cockpiten.
I sann FineMolds anda så tummar de banemej inte på kvaliteten trotts den lilla skalan ( 1/72) , nästan tvärt om. Och efter att ha startat igång Episode 2 på min PS3a, hoppat fram till kapitlet där Obi-Wan blir jagad av Jango Fett bland asteroiderna, pausat filmen, så kan jag på rak arm säga att Fint Mögels kreation är så nära en klonkopia man kan komma orginalet.

Några exempel på detaljrikedomen ja vill dela med er :

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3155254325_7489b31a9d_o
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3156093762_252d75c25a_o
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3156096768_1f685d7695_o


Efter att ha monterat Aetherspriten till sin bas så var det dags att ge sig i kast med Hyper ringen.
Åter igen så blev jag aningen överraskad av mängden av detaljer och panellinjer på den, pch för att inte nämna "docknings" enheten på ringen.
En rolig notis är att vardera Hyperdrive Turbine som sitter på vardera sidan av ringen är nästan lika stor som Delta-7 an Laughing Så att den kommer att se aningen fjuttig ut när man dockar den med ringen.

See what i meen? :
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3155249733_6d6cd33cc0_o
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3156100534_d85ee455e9_o
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3155264473_6182812516_o


Den enda "tummen ner" för det här kitet är att baskonstruktionen för ringen + Delta-7an är väldigt klen och ranglig. Hittills så har Hyperringen fått uppleva en närkontakt av tredjegraden med mitt parkettgolv pga. den skakiga konstruktionen.....förmoldigen inte den sista Neutral
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 3156086814_b7d37fc587_o



Nu är det dags för ein bischen maskerings-bonanza och sedan raka vägen till spraybordet. Kommer köra samma procedur som med X-wingen med att prima med Humbrols Grey Primer och sedan blir det en gnistrande Tamiya White Spray som skall dundras på över den.


Härnäst blir det den första delen av Historia o Bakgrund kring Delta-7'an och Kuat Systems Engineering..... och jag kan lova att det kommer att bli en rejäl dos av överraskningar för er!



P.S
Jag har lagt till nya, skarpare, biler på min första post.
D.S

"May the force be whit you all"
/
Chrille


Senast ändrad av Warsawpact den tor jan 01 2009, 16:35, ändrad totalt 3 gånger
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Janne.S tor jan 01 2009, 15:23

Amen det är ju lysande!!

Å den är ju så otroligt liten dessutom!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact tor jan 01 2009, 16:38

Janne.S skrev:Amen det är ju lysande!!

Å den är ju så otroligt liten dessutom!!!

Tack Janne Smile

Ja den är verkligen liten. Den skulle ha glänst ordentligt om Fint Mögel hade bestämt sig för att göra den i 1/48 skalan!

Har nu sprayat hälften av vad som behövs sprayas på Delta-7an och Hyper ringen men den gråa primern har nästan sinat ur flaskan. Känns som om det blir en räd in till Götet imorgon för att fylla på färglagret.
....och jag hoppas jag inte skall spilla ut ännu mer Micro Sol denna gången när jag skall till att lägga på dekalerna Laughing
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Azgaron tor jan 01 2009, 20:20

Ser mycket bra ut så långt Christian! Alltid kul att bygga välgjorda modeller!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact sön jan 04 2009, 15:56

Bakgrund och Historia


Kuat Systems Engineering

KSE var ett dotterbolag till den största skepptillverkaren i den Galaktiska republiken , nämligen Kuat Drive Yards, och skapades i den senare delen av republikens dagar.
Kuat Systems Engineering ägnade sig uteslutande åt produktionen av Interceptor och Attack-klassade skepp i genren Light till Medium. De expremeterade även med framtagningen av en ny generations fraktskepp som de fått i uppdrag av huvudbolaget Kuat Drive Yards.
KSE's producerade skepp i en oslagbar kvalitet, gediget byggda o designade, och åtnjöt de sannslöst enorma fabrikerna och varven, då deras skepp byggdes i huvudbolagets varv, på Kuat. Några av deras mest framgångsrikaste skepp var bl.a. Alpha-3 V-wing , ETA-2 Actis, Firespray och Delta-7 Aethersprite skeppen.
Men bra skepp säljer ,till trotts, inte sig själv. Företaget saknade en bra reklambyrå och pga. dåliga säljningssiffror fick den att återigen införliva sig i huvudföretaget Kuat Drive Yards som en eftermarknads försäljare av uppgraderingar och tillbehör till skepp producerade hos KDY.
Efter Slaget om Endor såldes KDY till en faktion av imperielojalister, men dessa "lojalister" var i själva verket Vaathkree-er som övertog hela produktionen till fördel för rebellerna.


Skepp designade och producerade av KSE:

Firespray-31-class patrol and attack craft ( samma typ av skepp som Jango och Boba Fett använder sig av)
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Firespray_SWGTCG

Eta-2 Actis-class light interceptor ( Den nyare Jedi Fightern)
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Eta2

Alpha-3 Nimbus-class V-wing starfighter
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Alpha-3_Nimbus

Delta-7 Aethersprite-class light interceptor ( Den äldre Jedi Fightern )
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 800px-Jsf_negvv




Delta-7 Aethersprite

Designad av skeppsbyggar geniet Walex Blissex och en direkt evolution från den urgammla Aurek Fighters som var jediriddarnas huvudsakliga skepp under Jedi-Sith kriget.
Delta-7an användes huvudsakligen för spaningsuppdrag av Jediordern. Tack vare dess pilformade struktur så krävs det enbart en medelstark sköldgenerator för att skydda skeppet då skölden kan deklektera energin på en bred bas som "rinner ut" i en koncentrerad form vid spettsen av skeppet.Tack vare detta så kan skeppet byggas i den relativt lilla form då en stor sköldgenerator inte behövs och så finns heller inte någon inbyggd skeppsdator + kärna i skeppet utan den styrs ifrån en modifierad R4 enhet som sitter permanent fast i skrovet.
På den senare uppdaterade Delta-7B versionen så uppgraderades den med en starkare motor samt funktionen att kunna byta R4/ el. R2 enhet som denna blev skadad.
Pga. den lilla sotrleken på skeppet så kunde fabrikatörerna inte få in en standard hyperdrive motor som dels krävde mycket större kraft från en då icke existerande motor i behövlig storlek samt att en datorkärna skulle behövas för att kalkylera hyperspace koordinater. Båda av dessa saknas i skeppet.
Lösninggen blev att leverera skeppet med en Syluire-31 Hyperdrive Ring där hyperdriftiga motorer samt en mindre darotkärna ingick för att möjligöra Hyperspace hopp.
Den runda formen på Hyper Ringen , därav namnet "ring" , är inte enbart för estetiska syften utan för att komprimerad hyperdrift massa skall kunna accellerera från motor till motor och även kunna kylas. Därav bådformen.
Anslutningen till denna var ytterst lätt då dockningen och lossningen från denna sköttes automatiskt av den inbyggda R4 enheten som finns i Delta-7an. R4 enheten kunde också fjärrstyra Hyperringen i nödfall så att denne kunde möta delta-7an "halvvägs på vägen" om det så skulle behövas.

Jedi ordens Delta-7or var stationerade till hangarfasiliteterna under Jedi templet samt i speciella hangarer i den Galaktiska Republikens stjärnkryssare vid längre uppdrag.
Skeppet i sig är utterst modifieringsvänligt och vid vissa tillfällen deltog Jediriddarna vid fabrikationen av deras egna delta-7 skepp på Kuat där de framhävde sina egna önskemål i design och funktion. Jediriddaren Saesee Tiin som är den enda som anses ha varit en bättre pilot än Anakin Skywalker modifierade sin Delta-7 med upp till 12 tunga laserkanoner under skrovet som kunde aktiveras först då större delen av skrovet skjutigts bort stån stommen genom explosiva bultar.

I rymdstrid så var Delta-7'orna överlägsna alla skepp i interceptor klassen med sin kraftiga Sublight Engine med en acceleration upp till 5.000 G och enbart sina 4 standart kanoner till trotts så kunde energimängden i skotten ökas eller minskas vilker var ytterst ovanligt.
Jedi orderns Delta skepp var oftast målade i rött-vitt då dessa är galaxens diplomatfärger och signalerade därav att de inte skulle bli genomsökta eller attakerade. Det fanns även en speciell division med dessa skepp som var beigemålade och utgjorde den "civila" versionen av Jedi ordern då dessa hade funktioner som t.ex. kurirer.

Delta-7 Aetherspriterna blev tillsist utfasade och istället tog ETA-2'orna ( se bilder ovan) dess plats som Jediorderns skepp och till dem inkluderades även en otroligt mycket mer kraftfullare Hyper Ring med 6 motorer istället för den gamla som enbart hade 2.

Gamla versionen:
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Syluire-31

Nya versionen:
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite 250px-ActisDockedWithTRing



....nästa del följer inom kort. Och några fina överraskningar väntar.


Senast ändrad av Warsawpact den sön jan 04 2009, 17:15, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Janne.S sön jan 04 2009, 16:08

Mycket intressant läsning!! ser fram emot fler av dina starwars byggen om det följer med sådana här informations sjok!!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact sön jan 11 2009, 12:18

Janne.S skrev:Mycket intressant läsning!! ser fram emot fler av dina starwars byggen om det följer med sådana här informations sjok!!!!

Tack Janne.

Jag skall slänga upp del 2 i historie delen så fort jag gjort några små touch-ups nu när Delta-7'n har torkat. Så nu åter står det bara en inte allt för långdragen wash fas med svart och därefter dekaleringen med den uppsjö av dekaler som kom i kitet.


Stay tuned for more Cool
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Janne.S sön jan 18 2009, 13:24

Vad händer??? jag vill se en uppdatering ju!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact tor feb 12 2009, 12:28

Janne.S skrev:Vad händer??? jag vill se en uppdatering ju!!!

Deltan ligger på afterburnern, jag får en riktig norrländsk ångest bara jag kollar på dekalarket och ser hur överjä***gt många dekaler som skall på, på Hyper Ringen.
Men nu när man är lite småkrasslig så skall jag ta och åter ge mig i kast med den. Uppdatering kommer så smått framöver. ( nu pratar vi veckor) Smile

Men den skall bli färdig innan månaden är slut är tanken!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Janne.S tor feb 12 2009, 16:02

När kommer fortsättningen på historian då?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Janne.S tis mar 03 2009, 23:57

Är den klar nu då????
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av MiniStuff tor mar 19 2009, 12:47

Ja denna såg onekligen intressant ut.. hur går det?

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact tis maj 26 2009, 10:27

MiniStuff skrev:Ja denna såg onekligen intressant ut.. hur går det?

/Markus

Jodå, nu skall jag brutalt ta tag i Deltan och få den färdig!!

Igår så åkte den ner i en balja med T-röd så det bara skvätte om det, för att få bort Humbrols Acryl Spray.
All färg får jag dock inte bort, det verkar som om Humbrols spray "kladd" sitter som betong på vissa ställen, men det är ingen större fara. Har slipat ner det värsta så att nu kommer detaljerna fram och nu stundas en ytterst fint lager av Tamiya White med airbrushen vilket kommer att se mycket snyggare ut änn Humbrolen.

Det blir själva Deltan som kommer att göras klar först då jag inte kommer att pilla med hyperringen samtidigt då jag kan tippa på att det kommer bli för jobbigt......dekaler...gaaaaah Shocked


Nehep, nu skall Tamiyas White åka på Smile


Uppdatering med foto kommer inom kort /

Mvh Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Janne.S tis maj 26 2009, 11:30

Jippi!!!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact ons maj 27 2009, 23:07

Såhär blev det efter en flera timmar skrapande och rivande. Den där Humbrolslasken var seg att så av även emd T-doja och diskmedel a la koncentrat.
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite DSC02513

...och ett skinnade fint lager av Tamiya White senare.
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite DSC02516

Första dekalen på Delta 7:an ( Hyperringen skall vi inte en prata on Shocked )
FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite DSC02517


Mer kommer att komma....
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av bjork_larsson tor maj 28 2009, 00:43

Ser bra ut detta Crille. Blir spännande att se det klara resultate! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Janne.S tor maj 28 2009, 01:15

Nu börjar det likna något Very Happy

Härligt!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av JOooCKE tor maj 28 2009, 16:21

Ser bra ut Chrille ! Very Happy

Den där kan väll inte vara allt för stor ? Suspect Laughing

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Gigabyte tor maj 28 2009, 16:43

ser ut till att bli en fin renovering av din Delta 7
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Warsawpact tor maj 28 2009, 23:25

Tack allihop Smile

Deltan 7an är ganska liten faktiskt, den är som 1½ Fast Attak flaska ( mätt från topp till botten av flaskan)

Men det är själva Hyperringen som är den jobbiga. Mängder av dekaler och H-ringen är riktigt stor. Nästan som en sådan där Handboll a la Small storlek.
Sitter och kollar på Ep.2 filmen och kapitlet där Obi-Wan flyger sin Delta7 i asteroidfältet när han blir jagad av Jango och Boba Fett. Riktigt häftiga scener faktiskt och den där deltan är mycket snabbare än vad man kan tro.

Håller på att ta bilder för fullt såhär på kvällskvisten, de kommer att läggas upp imorgon.

Även ett mer infående historia o bakgrund nr 2 om delta 7an kommer att läggas upp...den har legat och skavt i Word för länge nu Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering  Delta-7 Aethersprite Empty Sv: FineMold's 1/72 Kuat Systems Engineering Delta-7 Aethersprite

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet