IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

+6
Stefan E
Azgaron
Matt_Public
Marlin
MiniStuff
Janne.S
10 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S ons jan 01 2014, 22:25

Ah, ett nytt år och dags för ett Star Wars bygge!!

Detta årets projekt blir Boba Fetts Slave I från Fine Molds i 1/72.

Tjusig lådda....

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0776_zps8b8d86d5



I låddan hittar vi:


Undre kropps delarna....

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0777_zpsca5c41b5



Flygkropps halvorna...

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0778_zps71986d96



Och 7 gjutstammar varav en är genomskinlig...

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0779_zpscc217abe

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0780_zpsac527e5a

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0781_zps69a8de61


SÅ ett litet dekal ark och en nerfrusen Han Solo i vitmetall.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0782_zpsc27920be



Då börjar vi!

Satt ihop lite små grejer och och spetsat på tandpetare...som jag brukar Razz

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0784_zpsa6e34545



Kroppen är limmad... och undersidan har fått lite detaljer...

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0785_zpsdb5c1760


En liten torrpassning av undre flygkroppen.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0787_zps82a5b5c8




Det här verkar rulla på bra....än så länge!

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av MiniStuff ons jan 01 2014, 22:52

Najs Janne! Kul att se dig ta dig ann denna underbara byggsats. Funderar på att skaffa mig en till... Razz


_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S ons jan 01 2014, 23:09

MiniStuff skrev:Najs Janne! Kul att se dig ta dig ann denna underbara byggsats. Funderar på att skaffa mig en till... Razz

Jag kände det var dags nu : D
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Marlin ons jan 01 2014, 23:09

Fräsigt  cyclops 
Jag bänkar mig och ser vad som komma skall.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S ons jan 01 2014, 23:20

Gör så, bosse : D
Hoppas jag kan bjuda på lite underhållning.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Matt_Public ons jan 01 2014, 23:34

Vadfalls! Kalla karboniten för vitmetall?

Slarvigt bortom alla gränser. Laughing


Också: spännande värre. Heja dig!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S tor jan 02 2014, 11:27

Razz
Tack matte: D
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Azgaron tor jan 02 2014, 16:03

Kul modell du valt att börja året med, Janne! Ska bli kul att följa!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S tor jan 02 2014, 16:14

TAck Håkan, vi får hoppas det Very Happy
Känns bra än så länge!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S lör jan 04 2014, 22:50

Lyckades till sist hitta lite fritid mitt bland hockey och barn:P

Spacklade mittfogen med superlim...

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0794_zpsb7957ed3



Slipade och drog på Alclad grey primer...

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0795_zps2edff425




Små grejerna prajmades med Alclad grey och black....

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0798_zps4793048b




Slutligen shejdade jag vissa delar med Tamyia XF-67 German Grey....

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0799_zpsb2721b72



SÅdär ja, lite ljusare grå nästa gång jag får tid!

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Marlin lör jan 04 2014, 23:02

Snyggt Janne sunny
Shade:n gjorde verkligen susen.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Azgaron lör jan 04 2014, 23:52

Ser ju bra ut Janne!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Stefan E sön jan 05 2014, 11:24

Härligt Bygge!  cheers 

Blir en stor sak, det där, trots skalan.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S sön jan 05 2014, 12:12

Marlin skrev:Snyggt Janne sunny
Shade:n gjorde verkligen susen.

/Bosse

Azgaron skrev:Ser ju bra ut Janne!

Håkan

Stefan E skrev:Härligt Bygge!  cheers 

Blir en stor sak, det där, trots skalan.

Stefan  Very Happy

Tack killar Very Happy
ja, visst är det ett rejält stryķjärn Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Matt_Public sön jan 05 2014, 14:54

S.V.E.T.T.I.G.T. cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S sön jan 05 2014, 22:54

Matt_Public skrev:S.V.E.T.T.I.G.T. cheers
Tack matt...tror jag, hänger inte riktigt med i akronymutvecklingen i Östersund Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S mån jan 06 2014, 21:07

Uppdateringsdags Very Happy

Då kör jag igång med cockpit...favorit momentet i varje bygge:D

Jag målade den med Tamyia XF-65 Field grey med några droppar vitt i för att göra det lite ljusare.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0800_zps56fb6942




Sedan lite detaljmålning och blanklack uppe på det.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0801_zpsdf8f91de




När blanklacken var torr så plaskade jag på min vanliga olje wash, torkade av , mattlackade och torrborstade med ljusgrått.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0815_zps34823882





Passade på att limma lite!

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0816_zpsd2ab1dcc





Men innan cockpit kunde sättas ihop så skulle Bobba målas åxå... här är han prajmad.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0813_zps521432d7




Och målad samt blanklackad, det ska på ett par pytte dekaler och sedan ska jag plaska på lite olje wash...

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0820_zps83b0b84a





Så något helt annat medan Bobba torkar...


Lite vaselin chipping!

Delarna preshejdade med XF-67 German grey, lite vaselin, och en stomper gjord av en disksvamp.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0802_zps1b0ef4b6






Duttade mycket lätt med stompern för att göra små flagor Very Happy

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0803_zps8998107c






Dammade på lite FS 36495.....och hade en trasa redo.

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0805_zps9ab1fff9




Sedan gnuggade jag försiktigt med trasan så vaselinet lossnade och det där funkar för mig Very Happy

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0806_zpsf77df2bf



VAselin chipping tycker jag är alldeles utmärkt för små flagor


Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Timo P mån jan 06 2014, 22:23

Urläckert! Bra jobbat Janne! Att du kan airbrusha visste vi ju redan. Men att du är så är stabil på penselhanden också!

Och där fick ju vaselinet ett helt nytt användningsområde!

Ser ut som att det blev en produktiv långhelg för dig.

Timo
Timo P
Timo P


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Matt_Public mån jan 06 2014, 22:49

Bäst som jag bara var sedvanligt impad så dyker Farbror Fett upp och påminner mig om att skalan är futtiga 1/72. Jistanes!


Också: smidigt bruk av smörjmedel! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S mån jan 06 2014, 23:19

Timo P skrev:Urläckert! Bra jobbat Janne! Att du kan airbrusha visste vi ju redan. Men att du är så är stabil på penselhanden också!

Och där fick ju vaselinet ett helt nytt användningsområde!

Ser ut som att det blev en produktiv långhelg för dig.

Timo

Tack Timo Very Happy
Stabil på handen är jag inte, är så skakig så jag får måla mellan hjärtslagen Razz
....men de gå ju

Matt_Public skrev:Bäst som jag bara var sedvanligt impad så dyker Farbror Fett upp och påminner mig om att skalan är futtiga 1/72. Jistanes!


Också: smidigt bruk av smörjmedel! Very Happy
Tack Matt Very Happy
Den är rätt fet i 1/72, ingen liten pjäs detta Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Azgaron tis jan 07 2014, 00:05

Tjusigt målat och chippat Janne!

Just chippning med vaselin tycker jag är lite mer kontrollerat än med salt och sen ser ofta saltvarianten mer ut som spridda stenskott eller nåt sånt. Bra när man vill uppnå olika effekter.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S tis jan 07 2014, 00:17

Tack Håkan Very Happy
jo visst är det så.... varje teknik har sina styrkor och svagheter.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av cas tis jan 07 2014, 09:16

Kul att se traditionerna upprätthållas!
Attans snyggt blir det allt!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S tis jan 07 2014, 09:23

Tack Christer : D
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Janne.S tis jan 07 2014, 21:47

Dagens uppdatering Very Happy

Bobba fick sig ett oljebad....

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0821_zps9651c272




Avtorkad...

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0822_zps677a9b79




LIka bra att limma in han på sin tron....

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0824_zps27526342




Cockpit klart!

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0826_zpsae64cf03

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0827_zpsa64797a4




Lite mer chipping....

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I IMG_0823_zpsd817b168



Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I Empty Sv: Kuat Systems Engineering Firespray-class Patrol and Attack Ship, Boba Fetts Slave I

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet