IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+31
johan r
bjork_larsson
T-34
fowi
Gigabyte
Björn Eriksson
denstore
Patrik K
panzerkampf
snubblarn
SAU
Brage
Hayabusa
Henrik Bergman
Caverö
Fisken35
michael74
MiniStuff
Warsawpact
Jörgen.E
Viggen
Marlin
Galdrin
Matt_Public
ernie87
linusorn
Azgaron
Kent
cas
Janne.S
Stefan E
35 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Björn Eriksson fre okt 12 2012, 14:13

Håller i högsta grad med föregående talare Christer "Det som krokigt ska bli skall böjas i tid"

Nu har brevbäraren varit här igen!!!
(Rackarns spring på honom, och han kommer nog i slutet av nästa vecka igen)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_5653
Andra leveransen från Hong Kong på en vecka, fast inte från samma säljare.

Dom här figurerna ser jag som en bra bas för omkonvertering till Svenska moderna soldater för ett framtida
Strv. 122 - Strf. 90 diorama, alternativt Pbv. 401 - Pbv. 501 diorama

Stor bild: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1800.html#1800

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
_________________
Wings of Exellence SAAB 1937-2012
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Galdrin fre okt 12 2012, 14:34

Lantbrevbäraren var flitig idag. Släpade fram ett par kartonger på trappen. Dels en Mirage 3CJ från Eduard och en nitmaskin dels en Harrier med rättad LERX samt fina canopy detonation cords.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_0414

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_0415

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre okt 12 2012, 14:39

Här ramlar det in hur mycket godis som helst!
Nice!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av ernie87 fre okt 12 2012, 15:03

Phantom2 skrev:Besökte Sagoland här i Linköping i veckan, jag behövde lite färg....

Kunde ju inte låta bli att titta vad som kommit in sen sist jag var där.
Då såg jag den....

Trumpeters nya Junkers Ju-87B!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_5597

Lite i dyraste laget (650:-), och som vanligt har Trumpeter gjort en del missar, men denna KUNDE jag inte låta bli!

Mitt allra tidigaste modellminne är när jag var ca 3år, och pappa o jag byggde Revells, (då) nya, stora Stuka, i fläckig öken-målning och med den vit/röda ormen längs sidorna.

Vi byggde den ihop, jag fick leta upp delarna på gjutramarna och pappa limmade o målade.

Ett kärt minne och pappa är borta sen tre år, så det här blir ett nostalgi-bygge från min barndom!

Naturligtvis skall det bli en öken-camouflerad Stuka med den vit/röda ormen längs sidorna, dekaler (från Tally-Ho) är redan fixade sedan ett par år! Very Happy

Sagoland börjar bli ett farligt ställe, de har pejlat in vad som byggs i Linkeboda!

Limma Lugnt!

Stefan





Nice, denna har jag också i min hög:)
Vilka missar har dom gjort?

Mvh // Ernst
ernie87
ernie87


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst fre okt 12 2012, 15:21

Om man lyckats komma över en modell av kanonen Leopold i skala 1/35 av modelltillverkaren Trumpeter av det fasiala priset 500 riksdaler, är det ett nerköp månne ???? Smile

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff fre okt 12 2012, 15:27

Ola skrev:Om man lyckats komma över en modell av kanonen Leopold i skala 1/35 av modelltillverkaren Trumpeter av det fasiala priset 500 riksdaler, är det ett nerköp månne ???? Smile

//Ola

Definitivt INTE! en braaaa bit under inköpspris till butik. Ett fynd mao. Very Happy

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre okt 12 2012, 15:29

Ola skrev:Om man lyckats komma över en modell av kanonen Leopold i skala 1/35 från modelltillverkaren Trumpeter till det facila priset 500 riksdaler, är det ett nerköp månne? Smile
Det har jag svårt att tro. Den pufferten är asfrän! cyclops

Också: tvärsexig Mirage! Harrier är heller aldrig fel. cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Galdrin fre okt 12 2012, 17:32

I och med mina senaste inköp så har jag nu fyllt utrymmet min fru har tilldelat mig för stashen så nu står jag inför ett svårt val när lönen trillar in, smyga till mig ett extra utrymme som inte frugan vet om med risk för allvarliga konsekvenser om sveket mot vapenvilan upptäcks, eller börja köpa in extra godis till det jag har i stashen men stor risk att drabbas av AMS eller vad det kallas och aldrig igen kunna slutföra en modell eftersom det saknas en del till lol!

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst fre okt 12 2012, 18:01

Galdrin skrev:I och med mina senaste inköp så har jag nu fyllt utrymmet min fru har tilldelat mig för stashen så nu står jag inför ett svårt val när lönen trillar in, smyga till mig ett extra utrymme som inte frugan vet om med risk för allvarliga konsekvenser om sveket mot vapenvilan upptäcks, eller börja köpa in extra godis till det jag har i stashen men stor risk att drabbas av AMS eller vad det kallas och aldrig igen kunna slutföra en modell eftersom det saknas en del till lol!

Tänk så här....Din hälsa går väl före ett krig du inte kommer vinna, hur säker du en är Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre okt 12 2012, 19:42

Har du alla verktyg du behöver? Sådana är också kul att köpa. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör okt 13 2012, 12:40

Resin ets och dekaler är nyttigt! Sånt kan man inte få nog av!
Eller så börjar du göra upp med frugan om mer utrymme...och sanktionerar hennes inköp av skor och handväskor What a Face

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst lör okt 13 2012, 13:02

cas skrev:Resin ets och dekaler är nyttigt! Sånt kan man inte få nog av!
Eller så börjar du göra upp med frugan om mer utrymme...och sanktionerar hennes inköp av skor och handväskor What a Face


....And the war begun in the trenches Wink Smile

....And finally the diplomacy win Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst lör okt 13 2012, 13:31

Då kära församlingsmedlemmar här kommer ytterst lite ögongodis....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Kanon%2520003


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Kanon%2520002


Då får man hoppas på många regniga kvällar och dystra vinterdagar så
det händer något med denna, mååånga delar var det.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst lör okt 13 2012, 13:37

Glömde ju förtälja att ritningsboken är i nästan samma klass i sidor
som Mammutjägarna.....44 sidor Shocked Laughing

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör okt 13 2012, 16:45

Rackarns vad trevligt.
Nu får du bygga ett snygg diorama kring den där.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör okt 13 2012, 17:49

Det där kommer vara kul hur länge som helst!
Schysst!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst lör okt 13 2012, 19:11

cas skrev:Det där kommer vara kul hur länge som helst!
Schysst!

Hmmm.....undrar hur lång tid en sådant bygge tar och likväl hur lång tid en sådan tråd spänner sig !!! Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av T-34 sön okt 14 2012, 18:07

Vet inte om nån har saknat mej Very Happy men jag har fått lite annat att plocka med så byggandet ligger lite på is så att säja.
Detta var väl inget som "brevbäraren" kom med utan snarare nåt som hamnat i hobbyrummet. Smile
Nå detta är anledningen till att det varit lite tyst men jag är faktiskt inne varje dag för att beskåda era vackra byggen.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Hjulafton2012044_zps0265c2da

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Hjulafton2012045_zps79021460

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Hjulafton2012048_zpsec070ffd

Det blir att jobba lite mer i skala 1:1. Köpte den för ett par månader sen och det finns lite att göra.
Ville bara förklara varför det har vart lite tyst.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore sön okt 14 2012, 18:12

Grym bil!
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön okt 14 2012, 18:48

[quote="ernie87
Vilka missar har dom gjort?

Mvh // Ernst [/quote]

Oj, har varit borta över helgen, och här har det handlats, må jag säga! Very Happy

Fina inköp allihop, men priset tar väl Ola som kapade åt sig en Leopold-kanon för bara en femhundring!
Vilket fynd!

Fin modell som kommer att ge dig många, många trevliga byggtimmar!

Ernie, det som trumpeter "missat" (slarvat med?) på Stukan är Formen på spatsen, de är alldeles för slimmade och infästningen av bombkryckan ser mera ut som på en -G än en -B version och bombracken på vingarna är till en -G
Trumpeter har uppenbarligen kikat väldigt noga (FÖR noga?) på Hasegawas modell (och det är en -G), och sämre förlaga kan man ju ha.
Läs gärna den här resencionen på Modelling Madness;

http://www.modelingmadness.com/review/axis/cleaver/g/tmc87b.htm

Annars ser det ut att vara en riktigt trevlig modell, som säkerligen går ihop väl.
Ytdetaljeringen är något av det bästa jag sett från Trumpeter (eller någon annan tillverkare)!

Jag tänkte ändå göra min Hasegawa -G Stuka utan Spats och med nya dekaler, så jag kommer att få ett par fina hjulkåpor över, att använda på Trumpeters modell.

Limma Lugnt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff sön okt 14 2012, 21:40

Wow! En Ernie-bil! Shocked en Desoto alltså. Kom den med lika fin brödrost? Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön okt 14 2012, 21:51

MiniStuff skrev:Wow! En Ernie-bil! Shocked En Desoto, alltså. Kom den med lika fin brödrost? Razz
Eller en kass brödrost från Stuttgart som du kan palla upp på betongblock i trädgården?


Skämt åsido: måste vara skönt att slippa bandlänkar som omväxling.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av T-34 sön okt 14 2012, 22:01

Matt_Public skrev:
MiniStuff skrev:Wow! En Ernie-bil! Shocked En Desoto, alltså. Kom den med lika fin brödrost? Razz
Eller en kass brödrost från Stuttgart som du kan palla upp på betongblock i trädgården?


Skämt åsido: måste vara skönt att slippa bandlänkar som omväxling.

Jo det är skönt men det finns en del annat att plocka med. Very Happy
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Hayabusa sön okt 14 2012, 22:30

Så jäkla snygg, Magnus cheers
Vad har du för motor i den? Själv tycker jag att 59:an är den sista "riktiga" DeSoto´n . Mycket fin. Kanske dyker den upp på någon bilträff?
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån okt 15 2012, 18:00

Heh, en Ernie-bil =)
Men snygg som skam är den, likafallt!

Idag kom Hannants-leveransen fram! Yay!
En gnutta ets och finplast till Britains finest
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 P1010936
Samt den någorlunda imponerande:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 P1010937
Dags att börja fundera på var alla bomber skall sitta, och var jag skall få tag på det plus dekaler. Är det nån som hare lite F-15E-grejer till övers?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet