IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

+7
Björn Eriksson
linusorn
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
cas
Warsawpact
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av Janne.S tor sep 06 2012, 23:35

Du kan få låna lite AA-8:or å AA-10:or om du vill till AIM Very Happy

(ACademy grejer så när du målat dina vapen så är de mycket bättre )
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av Warsawpact sön sep 09 2012, 22:20

Janne.S skrev:Du kan få låna lite AA-8:or å AA-10:or om du vill till AIM Very Happy

(ACademy grejer så när du målat dina vapen så är de mycket bättre )

Tack Janne Smile
Eventuellt kanske det kan bli så att Kempe/Alfa ger ut vapnen ifrån ett kit så jag kan fixa färdigt min. Sedan kan de helt enkelt spara det andra kitet och när nya sprues kommer ifrån Trumpeter kan de lägga tillbaka de nya i kitet.


För övrigt så har jag börjat blåsa på täckfärg och det ser helt OK ut. Foton kommer på Måndag. Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av Warsawpact mån sep 10 2012, 11:51

UPDATE:

Preshade före o efter...ena sidan är färdig med täckfärg o den andra är utan täckfärg. Blev en del ljusglir ifrån lampan i färgen.
North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 DSC05772

Problem nr 2. Av någon anledning så har Tamiya spacklet som jag fäste tyngderna med smällt nosen inifrån. SKUMT!
Trodde först att metallen hade expanderat men f*nskapet har ju nästan imploderat.
North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 DSC05774
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av cas mån sep 10 2012, 12:37

Grann blev den du!
Åtminstone den sidan som är färdig =)

Synd på nosen, men det fixar du med mer spackel What a Face
Själv använder jag vitlim för att fästa nosvikter med, då det inte är så reaktivt med plasten.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av Janne.S mån sep 10 2012, 12:49

Aha...hade jag kunnat säga att det är en dum idé att fästa vikter i nosen med tamyia spackel Razz När man tänker efter så är ju poängen med spackel att det ska smälta plasten för att bonda med det..

HAr smält en noskon med det i min ungdom...färst med antingen vitlim eller superlim Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av Warsawpact mån sep 10 2012, 12:49

cas skrev:Grann blev den du!
Åtminstone den sidan som är färdig =)

Synd på nosen, men det fixar du med mer spackel What a Face
Själv använder jag vitlim för att fästa nosvikter med, då det inte är så reaktivt med plasten.

Tack Christer Smile

Dyr läxa det där med nosen. Har använt tyngder enbart några få gånger fast till pansarmodeller o då har Tamiyas spackel inte vart några problem, så jag antog att det inte skulle bli det den här gången heller...men icke!
Får ta och spackla ut groparna. Mad
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av Warsawpact mån sep 10 2012, 12:52

Janne.S skrev:Aha...hade jag kunnat säga att det är en dum idé att fästa vikter i nosen med tamyia spackel Razz När man tänker efter så är ju poängen med spackel att det ska smälta plasten för att bonda med det..

HAr smält en noskon med det i min ungdom...färst med antingen vitlim eller superlim Very Happy

Någon gång får man lära sig cheers
Tror jag skall hålla mig till pansar, det är så jättemycket grejer att hålla koll på med flyg.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av Stefan E mån sep 10 2012, 16:37

Been there, done that, got the T-shirt! Very Happy

Tamiya-spackel innehåller Etyl-acetat, så plasten smälter inifrån!

Använd heller aldrig vitlim ihop med bly, vattnet i limmet får blyet att expandera kraftigt (10-15%)!

Jag brukar använda CA-lim och Fiske-vikter i stål/skruvar/muttrar etc.

Man får helt enkelt prova ut en metod som funkar, och sedan hålla sig till det, för att undvika otrevliga överraskningar.

Men din noskon ser åtmindstonde spacklingsbar ut.

Limma Lugnt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48) - Sida 4 Empty Sv: North Korean MIG-23M (Trumpeter 1/48)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet