IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

+10
Björn Eriksson
cas
Janne.S
linusorn
Gigabyte
Jörgen.E
Caverö
Kent
Matt_Public
Mal
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Mal tis aug 28 2012, 20:39

Hej e ny här.

Jag e 43år gammal, började bygga när jag var ca
6-7år tills jag vart 24år, sen kom barnen, andra intressen, arbete,
musik mm, så det blev inget av det på ca 19år, knallade förbi en hobby
affär för 6 månader sedan och blev sugen på att ta upp den hobbyn igen,
då jag mindes hur kul det är.

har hunnit o bygga ett par alster,
skaffat airbrush, mm, ojojoj vad det har hänt mkt på dem åren i material
o teknik, men men det går.


Tänkte köra en in the works, har en förkärlek för warbirds ww2.

Så det som skall byggas är en Trumpeter BF109F-4, skala 1:32.

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img8942n

googlat
lite på modellen och det visar sig vara en BF109G-2, det går att
modifiera och hittat ett antal forumtrådar om detta, men
kände att varför inte bygga den som en G2 istället, planen är att bygga den out of the box (en del).

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img1840tu

Som sagt det står på gjutramen BF-109G

Jahop vad har vi i paketet, kollar vad som finns och att allt ser helt ut samt finns med.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img2270j

Efter att ha tittat på en del referensmaterial så ser jag att frontrutan är fel, det är en F ruta som finns med.
Det går ju inte och har ingen större lust att spackla mm, men men.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img9166l

Rotar
lite i gömmorna i "spare parts lådan" då jag har byggt en BF109FG-14
Hasegawa 1:32, och ville minnas att det fanns en extra, YES hade en, bra
o spara delar.
Torrpassar kropshalvorna och monterar på delarna av
cockpit huven, japp den linjerar upp nästan perfekt i storlek, knappt
synbart, men bättre än o spackla o slipa i onödan.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img3339q

Dekalerna
är fina, men de som finns med kommer inte att användas då de är till en
BF109F-4, beställde från rebellhobby nya och den det skall bli är den
som Hermann Graf flög Sept -42.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 TM32029


Japp så kommer det att bli, kommer säkert att fråga om tips under gång och det motages gärna Ris och Ros.

Visar
upp en av de tidigare alstret som byggts Hasegawa BF109G-14, det var
min första kärra jag byggde då jag tog upp hobbyn igen, lite småfel här o
var men men, den vart klar samt första försöket med en airbrush H&S
Infinity, som för övrigt jag är mycket nöjd med, men har inget att
jämföra med.
Håll tillgodo.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img0924i
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img6262z
vingmarkeringarna
är lite off, beror mer på att jag tittade blint på manualen haha, borde
checkat upp på referens materialet exakt var de ska sitta, lär inte
göra om det igen Smile.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img4832m



Over & out, kommer fylla på denna tråd med byggandets gång, kul att ni tittar in på denna tråd.

mvh Juha
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Matt_Public tis aug 28 2012, 21:24

Varmt välkommen!

Hoppas att du kommer att trivas här i röran. Very Happy
Det är extra roligt att du har 109:or på menyn. Heja dig!

Också: snyggt byggt!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Kent tis aug 28 2012, 21:36

Välkommen



Snygga 109or

/Kent
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Caverö tis aug 28 2012, 21:40

Välkommen till oss!

Ditt färdiga bygge ser helt grymme ut, def inget att vara blyg med.

Och vad gäller din förkärlek så är den helt rätt cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Jörgen.E tis aug 28 2012, 21:55

Hej å välkommen

Snygg 109

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Mal tis aug 28 2012, 21:56

Tackar. Smile

Kul att ni gillar den. trevligt att ha hittat hit

Man ser sina egna fel efteråt, men men bara o gå vidare.

Ska tvätta alla delar i veckan i ljummet vatten och diskmedel, för att få bort mina flottefingrar så att grundfärgen biter ordentligt, kommer använda mig av mestadels Vallejos färger, en del Humbrol (detaljer) samt oljefärg för washes,

Det jag funderar på är att testa preshada cockpiten helt svart, och sedan airbrusha på så många lager med RLM66 som behövs för att få ett djup sen resten med klar lack osv innan oljewash, sen ev lack igen, sen torrborstning m ljusare RML66 (lite vitt i), sen mattlack, sett en del resultat på nätet och det ser skitfint ut.

Någon som testat detta?, nyfiken på testa lite olika tekniker för effekter.

Förut körde jag grundfärg, sen färg, sen lack sen oljefärg, sen lack igen,sen torrborstning (lite ljusare än färgen) sen mattlack igen.

Något att tänka på? tips.

sen en fråga till, ser att en del kör folie för att maskera cockpit huven, är det en speciell folie? hur användas?
Använt fin maskeringstejp förut, men det såg smidigt
ut med just folie.

/Juha


Senast ändrad av Mal den tis aug 28 2012, 22:06, ändrad totalt 1 gång
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Matt_Public tis aug 28 2012, 22:03

För egen del tycker jag att planen verkar sund.
Svart heltäckande peshade och sedan vitt på belysta ytor före RLM66 brukar jag köra, men det är lite avhängigt att jag kör med Gunze-färg på tyska kärror.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Mal tis aug 28 2012, 22:07

Tackar

det låter logiskt så slipper man dra så många vändor i onödan så att det täcker för mycket och effekten går förlorad

Funderar på en sak, ser att en del använder golvax? johnsons, alldrig testat, men sett att en del har missöden med att det krakelerar mm, kommer dock ej att köra det på kärran.

Att doppa huven i johnsson wax, sett på nätet hur "shiny" de blir, vart får man tag på det? kollat men det jag hittar är en grådassig sörja som luktar parfym, det kan inte vara rätt eller?

Finns det alternativ till johnsons innan maskningen för att få en mkt blank o fin cockpit huv? tips. har bara polerat huven innan maskningen.

/Juha
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Gigabyte tis aug 28 2012, 22:32

Hej och välkommen och extra kul att du blir en plastmissbrukare igen

Mycket läcker 109 ,,trubbnosar är så snygga !!!!!!drunken
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av linusorn tis aug 28 2012, 23:04

Välkommen hit! Och gratulerar till en snygg modell och det fortsätta goda valet. Vi är några 109 fanatiker här på forumet. Very Happy Personligen skulle jag inte rekommendera Johnson som klarlack som du själv skriver så kan det krakelera. Har själv förstört en modell på det sättet, lyckades rädda den genom att strippa alla dekaler och färg. Vet dock att det finns de på forumet som använder det med framgång. Skulle rekommendera Gunzes klarlack som du beställer hos rebell.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Janne.S tis aug 28 2012, 23:27

Välkommen hit till forumet, Juha Very Happy



Fin propellis banne mig Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Mal tis aug 28 2012, 23:31

Tackar.

Kul att höra,
grymmt att känna sig välkommen, då kommer jag att fråga om just BF109 när det dyker upp funderingar kring bygget vilket det lär göra Smile

Japp hade en känsla för det där med johnsons, vågar inte ruinera ett jobb och bli frustrerad i onödan (kommer o ske ändå det hör ju till), kommer att använda Tamiya, eller modelmasters klarlack samt mattlack, har dem båda fabrikaten.

kikat runt på forumet och det finns massor med byggtips och riktigt snygga modeller att få inspiration ifrån samt ideer hur göra.

I helgen sparkar bygget igång, kommer komma med bilder på det fortsatta bygget, är lite av en slow builder, denna modell kommer mestadels bli out of the box.

Som jag skrev innan har hänt massor på 19år på material och tekniker
känner mig som en nybörjare, lite förvirrad på allt nytt som finns.

/juha
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Matt_Public ons aug 29 2012, 08:20

Mal skrev:Som jag skrev innan har hänt massor på 19 år på material och tekniker.
Känner mig som en nybörjare, lite förvirrad på allt nytt som finns.
Jag vet vad du menar.

Det kommer något nytt hela tiden. Nya tekniker vandrar dessutom över från andra hobbyområden.
Men 109:ans tidlösa skönhet är och förblir vad den var. Det blir liksom bara lättare att återge den.

Positivt tänkande, och allt det där... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av cas ons aug 29 2012, 08:54

Välkomsthälsningar till dig Juha!

Ditt förra bygge var ju magnifikt!
Det finns några gynnare här på forumet som har grymt bra 109:e koll, och ingen har hittills blivit bannad för att dom har frågat nåt =)
Lycka till!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Björn Eriksson ons aug 29 2012, 09:37

Snyggbyggen vill jag mena, välkommen hit Juha!

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
_________________
Wings of Exellence SAAB 1937-2012


Senast ändrad av Björn Eriksson den ons aug 29 2012, 12:24, ändrad totalt 1 gång
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Stefan E ons aug 29 2012, 10:39

Hejsan och välkommen till forumet, Juha!

Även jag (och som dom flesta här) är en "återfalls-byggare", och det var en helt ny värld som öppnade sig när jag började igen för 10år sedan.

Du har hoppat direkt i den djupa delen av bassängen, ser jag!

HEJA! cheers

Din "gamla" 109a ser kanonbra ut, och jag ser verkligen fram emot att få se flera av dina byggen här!

Själv är jag ohjälpligt fast i flygträsket, men jag bygger allt möjligt "vid sidan av".

Jag bygger allt från flygets barndom fram till idag, men en viss övervikt mot WWII, Korea och Vietnam.
Jag håller mig helst till 1/32, 1/48 eller 1/144, beroende på förebilden.
Fast mina favoritplan är Spitfire, PhantomII och F-14 Tomcat, men jag har trots det byggt en hel del 109or.

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Caverö ons aug 29 2012, 14:06

Låter jättebra men jag skulle inte gjort det, fast jag bygger inte så stort att man ser något mycket av cockpitt.

Med andra ord jag orkar inte med för många moment på sådant som syns lite sämre. Wink

Men jag tycker att du skall köra den linjen för vi vill ju alla se hur det blir cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Mal ons aug 29 2012, 18:46

Toppen tack alla.

Sitter och inventerar o petar i lådan, googlar
mm på detaljer, läsa på lite mer än jag nånsin gjort förut Very Happy, letar på
forumet med Wink

hade tur med front rutan som vart rätt (från
Hasegawa 109G-14 den på bild tidigare), fanns en extra. den som är med
Trumpeter modellen är en F, Det problemet fixat.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img6688f
Till vänster F huven, till höger G huven

Nu snöade jag in på hjulen o de ser lite "sloppiga ut" med gummi :/. samt ekrarna är löjligt grunda, (kanske ska vara så?)
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img3376s
hmmmm undrar hur gummit e om några år Evil or Very Mad , som sagt det kan bli kletigt eller spricka pga att det torkar ut.
Kommer ha den i ett glasat pelarhylla.

Dök
ner i lådan o kika o hittade ett par Eduard Resin fälgar + hjul, även
sprorr hjulet och de ser mycket bättre ut, man ser ekrarna och de är inte
lika grunda som Trumpetens , dessvärre är de till en BF109E, men de ser helrätt rätt ut.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img6929v

Tittar på denna fantastiskt fina BF109G-2 som Ian Robertson från Hyperscale.com har byggt
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Bf109g2winter_icr3

Ser på dem fälgarna att det är tydliga/djupa ekrar, ser precis ut som dem jag har Eduard Resin, hmmm jupp får bli dem Very Happy,

Gillar min spara låda av delar och dekaler Cool, dök lite till i den o vad hittar man, något jag köppte för några månader sedan Laughing
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img9357z
De ser mkt bättre ut än Trumpetens ets.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Matt_Public ons aug 29 2012, 19:51

Mal skrev: Hmmmm, undrar hur gummit e om några år.
Troligen rätt bra. Trumpeters gummibandning verkar hålla fint.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Mal ons aug 29 2012, 19:57

Matt_Public skrev:
Mal skrev: Hmmmm, undrar hur gummit e om några år.
Troligen rätt bra. Trumpeters gummibandning verkar hålla fint.

Toppen.

Vad tror du om fälgarna?

Edit:

Kommer köra på resin fälgarna+hjul, hittade en mkt bra bild och de ser banne mig rätt ut

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 800px-Messerschmitt_Bf_109G-2


/Juha
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Matt_Public ons aug 29 2012, 20:09

Mal skrev: Vad tror du om fälgarna?
Jag gör det enkelt för mig och länkar till en artikel på LSP: resinhjul till G-2 Very Happy

Den åskådliggör sulorna rätt bra, tycker jag.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Mal ons aug 29 2012, 20:46

Matt_Public skrev:
Mal skrev: Vad tror du om fälgarna?
Jag gör det enkelt för mig och länkar till en artikel på LSP: resinhjul till G-2 Very Happy

Den åskådliggör sulorna rätt bra, tycker jag.

Se på Faen, de är grunda fälgar på dem bilderna, ujuj, är förvirrad. då jag kika på din länk.

Kollade på Aires resin, E och F är samma, vissa G är djupa, en del ser likadana som de till E/F en del grunda.

hmmm kommer inte spela så stor roll då....Smile det ger sig sinom tid, haha är ju som sagt inte där än då det sparkas igång i helgen så Smile .
Så researchar under tiden Wink

/Juha
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Mal tor aug 30 2012, 23:41

Matt Public.

jodå, hittat din tråd om samma modell som jag ska börja på i helgen Wink

Grymt o få inspiration mm, "satana (finska)" mkt fint må jag säga.
Kul o se, btw din tråd var en av dem jag hittade innan jag reggade ig om just trumpeters F-4 som är en G-2:a (små skillnader),

Kommer o fråga dig om massa saker Smile verkar ha en mkt bra koll på just 109:or..



Kollat färger o se att jag har alla utom en Evil or Very Mad
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img4439e
jo saknar RLM 76, jupp till o besöka en butik, men inte akut mm, jag kommer dock att köra lite vitt i en del färger för o lighta upp dem då i mindre skala så är de mörkare, framför allt i cockpit.
kikat på paint4models.com tabell, den ger en hint Wink


Japp min natt kompis ville vara med Simon heter han, han har hållt mig sällskap på mina byggen.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img1058d
Han har varit med vid mina natt sessioner Wink skönt m sällskap på natten då man bygger osv, enda stunden jag får ro för sånt Embarassed min tid o frid, mitt byggbord.
Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Img6051jl

tvättat delarna ikväll, tyvärr ingen bild på det, men men alla vet hur det ser ut Smile
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Janne.S fre aug 31 2012, 00:17

Mysigt litet modellkrypin i köket Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av cas fre aug 31 2012, 05:29

Fördelen med att ha hörnan i köket är ju helt klart att den städas Rolling Eyes

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32 Empty Sv: Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet