IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis

+8
Gigabyte
Marlin
Stefan E
cas
Janne.S
Matt_Public
Mal
ernie87
12 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis - Sida 2 Empty Sv: F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis

Inlägg av linusorn sön aug 11 2013, 21:54

Assnyggt!

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis - Sida 2 Empty Sv: F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis

Inlägg av Warsawpact mån aug 12 2013, 14:49

Vad var det för spackel + lösningsmedel du använde dig av?

Skulle pröva samma teknik på en Sukhoi med Tamiya Putty utspädd med lite thinner men den löste sig inte allt. Prövade med white spirits istället och det fungerade inte allt heller.
Tips?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis - Sida 2 Empty Sv: F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis

Inlägg av ernie87 ons aug 14 2013, 15:59

Warsawpact skrev:Vad var det för spackel + lösningsmedel du använde dig av?

Skulle pröva samma teknik på en Sukhoi med Tamiya Putty utspädd med lite thinner men den löste sig inte allt. Prövade med white spirits istället och det fungerade inte allt heller.
Tips?
 

Hej!

Jag använde mig av Tamiya putty White samt deras Lacquer thinner.
Det funkar kanonbra för mig, den löser endast upp spacklet och skadar inte plasten. Använd INTE cellulosa thinner!!
Har testat det på en skräp bit och den skadade plasten men löste inte upp spacklet.

Aningen så lägger man på spackelt som det är , direkt från tuben, låter det torka och sen tar bort det med en tops doppad i Tamiya lacquer thinner eller så blandar man ut spackel och thinner och lägger på med en pensel för att minimera överflöd. Dock så kan man få lägga på i omgångar eftersom det utblandade spackelt har en tendens att "sjunka undan" lite mer än vanligt då det är utblandat.

Har inte testat andra kombinationer av spackel/thinner då detta funkar perfekt för mig! :)Men som sagt skippa cellulosathinner och testa på en skräpbit innan.

Använde denna teknik på samtiliga skarvar på denna kärra och är kanonnöjd med resultatet.
Sedan kan man ta till Florymodels polishing sponge för att fixa till slutfinishen innan färgen kommer på, men det är sällan jag avvänder den till denna teknik. Den kommer mer till hands när man har slipat en skarv eller dylikt.

Hoppas att det gav lite klarhet i det hela:) Bara att fråga på om det skulle vara nå mer:)

// Ernst
ernie87
ernie87


Till överst på sidan Gå ner

F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis - Sida 2 Empty Sv: F-16 (ACADAMY 1/32) + resin godis

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet