IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Gäst ons dec 25 2013, 20:17

Hejsan....

Vänder mig med vördnad till Er som är ljusår framför mig gällande byggande och teknik runt detta  Very Happy 

Är det någon som kan ge ett bra tips på hur man gör dessa halkskydd på tex strv122 och strf90  ???


Tackar så mycket i förhand  Smile

Mvh Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Fisken35 ons dec 25 2013, 20:54

Ishockytejp kanske, om den inte är för tjock det vill säga.

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Matt_Public ons dec 25 2013, 21:45

Applicera maskeringstejp runt området och använd terrakotta-spray för att åstadkomma en skrovlig struktur. Skulle länka ifall jag inte satt olämpligt till, men se gärna min Stuka-tråd.

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Gäst tor dec 26 2013, 11:05

Matt_Public skrev:Applicera maskeringstejp runt området och använd terrakotta-spray för att åstadkomma en skrovlig struktur. Skulle länka ifall jag inte satt olämpligt till, men se gärna min Stuka-tråd.


Tack för tipset , mucho gracias  Very Happy 


Vart kan man få tag på denna typ av spray , är det typ välsorterad järnhandel alt byggvaruhus  ???


Mvh Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Warsawpact lör dec 28 2013, 15:12

Ola skrev:
Matt_Public skrev:Applicera maskeringstejp runt området och använd terrakotta-spray för att åstadkomma en skrovlig struktur. Skulle länka ifall jag inte satt olämpligt till, men se gärna min Stuka-tråd.


Tack för tipset , mucho gracias  Very Happy 


Vart kan man få tag på denna typ av spray , är det typ välsorterad järnhandel alt byggvaruhus  ???


Mvh Ola


Jag använder denna sprayen när jag ska göra sandpappersliknande "anti-slip" beläggning på olika vagnar. 
Länk:http://www.rustoleumspraypaint.com/product/textured/
Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Textured-aged-iron1-300x450
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Gäst tis jan 07 2014, 15:13

FÖR INFORMATION!!!!

Varken Flugger eller Järnia eller Huggets färg har dessa typer av flaskor gällande 
att göra halkskydd på modeller som strv 122 eller strf 90.

Sedan vet jag ej hur det är med  Biltema eller Clas Ohlson

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Warsawpact ons feb 19 2014, 18:12

Ola skrev:FÖR INFORMATION!!!!

Varken Flugger eller Järnia eller Huggets färg har dessa typer av flaskor gällande 
att göra halkskydd på modeller som strv 122 eller strf 90.

Sedan vet jag ej hur det är med  Biltema eller Clas Ohlson

//Ola

Finns hos Jula och Hornbach.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Gäst ons feb 19 2014, 18:31

Jula var si och så här i Götet iaf , Hornbach har jag ännu inte kikat hos , men jag fick tips på colorama  Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Warsawpact ons feb 19 2014, 20:07

Ola skrev:Jula var si och så här i Götet iaf , Hornbach har jag ännu inte kikat hos , men jag fick tips på colorama  Smile
Si och så på Jula i GBG? De brukar väll ha det mesta hemma i lager?

Annars finns internat om du vill göra det lätt för dig. Dock så går tryckdrivna flaskorna inte att frakta med Ailmail.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn  ??? Empty Sv: Hur gör man halkskydden på en Svensk stridsvagn ???

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet