IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Inriktning på nästa gruppbygge

+11
Mal
Exelon
Martin Bo
denstore
Fisken35
Stefan E
MiniStuff
Janne.S
Azgaron
Matt_Public
cas
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Tema för nästa gruppbygge?

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_lcap8%Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_lcap8%Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_lcap32%Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_rcap 32% 
[ 8 ]
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_lcap8%Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_lcap24%Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_rcap 24% 
[ 6 ]
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_lcap12%Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_lcap8%Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
 
Totalt antal röster : 25
 
 

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av cas sön jun 08 2014, 13:18

En röst för är bättre än inga alls!
Vad är statusen för den finska?
Känner nån sig manad?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Stefan E sön jun 08 2014, 18:41

Tja, som vanligt är jag lite motvalls, jag tycker A-10an känns lite för "modern", en maskin från Century-serien eller -60talet hade varit mera passande (B52, B-58, B-36 Dagger/Dart, F-105, F-111 etc.) tycker jag.
Men A-10an kom ju faktiskt redan på -70talet, så den är OK, även om jag inte förknippar den med Kalla Kriget.
(Visar egentligen bara hur gammal jag är!)  Razz 

Bannern är alldeles utmärkt och Hinden är ju klockren!   cheers 

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Azgaron sön jun 08 2014, 22:58

Gott jobbat Christer! Ser helrätt ut för min del!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av cas mån jun 09 2014, 10:01

Ingen verkar ju vara speciellt sugen på en finsk banner, så här är en som jag gjorde...
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Finland_banner_zps1af6f21d
Om den inte duger så får ni göra en bättre själva!
Så det så  Razz 
Fri från fördomar var den visst också...
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Janne.S mån jun 09 2014, 10:59

cas skrev:Ingen verkar ju vara speciellt sugen på en finsk banner, så här är en som jag gjorde...
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Finland_banner_zps1af6f21d
Om den inte duger så får ni göra en bättre själva!
Så det så  Razz 
Fri från fördomar var den visst också...
Stiligt Very Happy Men hur du passar in en Hakkapelit i Vinterkriget kräver nästan en liten förklaring ......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Fisken35 mån jun 09 2014, 11:13

Kalla kriget Pfff, här kommer mitt bidrag till My Little Pony i alla fall.



Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 20140605_103119Medium_zpsaba2faa1


Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av cas mån jun 09 2014, 11:19

Janne.S skrev:
Stiligt :DMen hur du passar in en Hakkapelit i Vinterkriget kräver nästan en liten förklaring ......

Var inte temat Finland i största allmänhet, och inte bara vinterkriget?
Borde nog kanske byta ut Moranen mot en F-18 för att visa på hela det historiska spannet.
Annars tycker jag att det är grymt fräckt av Nokian att döpa ett vinterdäck till ett gammalt fruktat kavalleri.


Och precis som fredrik säger, det är då synd att det inte blir några ponnyer!
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av cas mån jun 09 2014, 14:23

Äsch, jag bytte ut Moranen mot en F-18 istället
Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Finland_banner_zps56a0948e
Ser lite klatschigare ut!
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Janne.S mån jun 09 2014, 15:25

Aha, då e jag med.....varför trodde jag att det bara var vinterkriget?
Joo, jag trodde temat var "Finlands sak är vår" å det var ju under vinterkriget...... Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Stefan E mån jun 09 2014, 16:25

Janne.S skrev:Aha, då e jag med.....varför trodde jag att det bara var vinterkriget?
Joo, jag trodde temat var "Finlands sak är vår" å det var ju under vinterkriget...... Razz


Trodde jag med....   Embarassed 

Allt med Finsk anknytning, alltså...

Snygg Banner!  cheers
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av cas mån jun 09 2014, 16:34

Nu vet jag kanske inte helt hur tankegångarna gick men vi pratade om Finland utan någon speciell inriktning (Finland under kalla kriget förekom också), och jag kallade raskt den kategorin för Finlands sak är SVÅR får att spejsa till det lite i röstandet  Cool 

Men finskt tema täcker ju alldeles oavsett in Vinterkriget...


_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Matt_Public mån jun 09 2014, 17:45

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Janne.S mån jun 09 2014, 21:09

cas skrev:Nu vet jag kanske inte helt hur tankegångarna gick men vi pratade om Finland utan någon speciell inriktning (Finland under kalla kriget förekom också), och jag kallade raskt den kategorin för Finlands sak är SVÅR får att spejsa till det lite i röstandet  Cool 

Men finskt tema täcker ju alldeles oavsett in Vinterkriget...

Jajemen Very Happy
Då tackar vi Christer för hans finfina banners åsså tar vi och sparkar igång inom kort Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av cas ons nov 05 2014, 21:47

Ummm....
Det är ju ingen vidare fart i de bägge gruppbyggena, trots en initialt stor iver.
(jo, Janne håller ju fanan högt!)
Skall vi ta varandra i kragen, eller skall vi rentav göra som vi brukar och starta ett nytt tema?
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Azgaron tor nov 06 2014, 02:29

Tas lite i kragen kan nog behövas men jag är öppen för nya förslag! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av cas tor nov 06 2014, 07:47

Jag skall ta hand om min Harrier så fort jag känner att S31:an börjar närma sig dekalerna...
Det kanske duger med förlängning av gruppbyggena som pågår först?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Stefan E tor nov 06 2014, 10:55

Ja, Jag har (fortfarnde...) ett par byggen att färdigställa, men sen kommer jag att dyka in i både Finland (Hurricane) och Kalla Kriget (B-58 Hustler/F-106 Dart) med full kraft.

Kanske en förlängning med ett par månader skulle vara bra.

Men det hindrar inte att vi diskuterar nästa grupp-bygge.

Jag röstar på skolkärror från alla länder och tider, färgglatt och möjligheterna är oändliga!

Något ur serievärlden?

Något från Film eller TV?

Kan börja från nyåret och pågå 6 månader.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Galdrin tor nov 06 2014, 12:06

Om någon skulle ta och förslå "färgglatt" som tema så skulle jag nog rösta på det. Tänker mig att alla icke standard målningar av plan, lastbilar, mm. Tigermeets, aniversary, motivlack osv. Förstår dock att det kanske är svårt för pansarbyggare att hitta roliga motiv.

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Hayabusa tor nov 06 2014, 12:31

@Galdrin - http://operationrainfall.com/wp-content/uploads/2012/11/Girls-und-Panzer-Tanks-002.jpg
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Galdrin tor nov 06 2014, 12:33

Hayabusa skrev:@Galdrin - http://operationrainfall.com/wp-content/uploads/2012/11/Girls-und-Panzer-Tanks-002.jpg
Och båtbyggare har ju denna:
http://simple.wikipedia.org/wiki/Greenpeace#mediaviewer/File:%22Rainbow_Warrior_II%22_On_The_Bosphorus.jpg

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Henrik Bergman tor nov 06 2014, 18:12

Hmmm!

Glömmer vi inte det 100-års jubileum som pågår?


WW1, 1914-1918.

Hade varit kul att se lite flyg, pansar, fartyg och figurer från den tiden.
En tidsepok som inte syns så ofta i vårt forum.

Där har ni min röst.

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Inriktning på nästa gruppbygge - Sida 3 Empty Sv: Inriktning på nästa gruppbygge

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet