IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge

+5
ernie87
cas
Matt_Public
Mal
andersb80
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 Empty Sv: WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge

Inlägg av Mal mån jul 21 2014, 18:43

Jag körde m spackel, fin sådan och gips...för o få grunden, sen använded även blomjord (den fina) o trälim som ger textur mm...

finns otal varianter, mkt material har man hemma redan...

sen efter tycke o smak.....

Sen finns det otal tutorials (google) som kan ge dig tips på material du kan använda....


/Mal
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 Empty Sv: WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge

Inlägg av Gigabyte fre jul 25 2014, 00:31

Härligt skiten lastbil ,,snyggt jobbat !!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 Empty Sv: WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge

Inlägg av andersb80 ons aug 06 2014, 13:21

Sista gubben målad:

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 20140725-123712

På sommarens varmaste dag ställde jag mig i garaget och fixade till basen. Det är en fotoram från IKEA som jag först spaklade med väggspackel och sedan målade brun.

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 Bas-foto

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 Bas2

Därefter limmade jag på gräs, grus.

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 Bas3

Så där! Då var det bara att planera hur soldaterna och lastbilen ska placeras ut. Färdiga resultatet lägger jag i en tråd under Bildrutan.

andersb80


Till överst på sidan Gå ner

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 Empty Sv: WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge

Inlägg av Matt_Public ons aug 06 2014, 14:29

Tokfint jobbat!

Ska bli kul att se laget ställa upp.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge - Sida 3 Empty Sv: WW2 - A Break between battles - Mitt första diorama och modellbygge

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet