IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

+9
Jojje
linusorn
Gigabyte
Stefan E
Exelon
Tobias
cas
Matt_Public
Azgaron
13 posters

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Matt_Public ons sep 10 2014, 11:43

Ser ut som en dyngrak Daniel Craig. Laughing

"Huuuuh, hur hamnade jag här? Och varför bär jag knästrumpor?"
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst ons sep 10 2014, 12:00

Matt_Public skrev:Ser ut som en dyngrak Daniel Craig. Laughing

"Huuuuh, hur hamnade jag här? Och varför bär jag knästrumpor?"


Laughing  

han vägrade lämna oktoberfesten för han ville vara sist ut , men då pratar vi om FÖRRA årets oktoberfest i Munchen och då iförd lederhausen , tyrolerhatt och knästrumpor Very Happy


Eller var han med i denna sketch utan att ha tänkt till närmare i sak Wink



Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gigabyte ons sep 10 2014, 16:33

Snofsig knallpåk och välmålade figurer Ola !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst ons sep 10 2014, 21:33

Gigabyte skrev:Snofsig knallpåk och välmålade figurer Ola !


Buger och bock herrn  Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Exelon tor sep 11 2014, 01:10

"Kanon" snyggt Ola! Snart är hela brittiska ökenråttorna samlade till tyska katten kommer. scratch
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst tor sep 11 2014, 10:17

Exelon skrev:"Kanon" snyggt Ola! Snart är hela brittiska ökenråttorna samlade till tyska katten kommer. scratch


Tackar så mycket, hoppas bara de kan klösa tillbaka  Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst tor sep 11 2014, 10:19

Då är målningen av själva byssan målad , har försökt med lite sk slitage så stålet kommer fram
men sedan är ju frågan om man kan klassa det som lyckat eller "gör om gör rätt"  Very Happy


Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Byssa%2B001


Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Byssa%2B002

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Byssa%2B003

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Azgaron tor sep 11 2014, 10:33

Ser bra ut Ola! Kul att bössan är klar så när som på skyddet. Men skulle du inte ha kammo? I så fall kanske du skulle väntat tills kammot var klart innan du gjorde skav. Bara en tanke! 

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst tor sep 11 2014, 10:43

Azgaron skrev:Ser bra ut Ola! Kul att bössan är klar så när som på skyddet. Men skulle du inte ha kammo? I så fall kanske du skulle väntat tills kammot var klart innan du gjorde skav. Bara en tanke! 

Håkan

Tackar Håkan  Smile


Jag glömde bort den delen totalt  Shocked   Rolling Eyes ..... men jag kikade på lilla google och man kunde köra utan camouflage , så det får bli utan  Very Happy


//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Azgaron tor sep 11 2014, 10:46

Hehe, sånt händer och det finns ju varianter utan kammo som sagt, och då slipper du ju fundera på hur plåten till kanonen ska se ut.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst tor sep 11 2014, 11:02

Azgaron skrev:Hehe, sånt händer och det finns ju varianter utan kammo som sagt, och då slipper du ju fundera på hur plåten till kanonen ska se ut.

Håkan

Ja ibland får man allt göra det lätt för sig   Laughing

Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Matt_Public tor sep 11 2014, 12:28

Präktig puffert! Ser hårdbrukad ut. drunken

Om man får drista sig till att komma med förslag så är Humbrols blankare metallkulörer blandade med oljefärg modell obränd umbra väl lämpade för torrborstning över de mindre slitna ytorna för att få en jämnare nötning av objektet. Kontrastdämpande, om man så vill. En varmgrå ton (t.ex. svart plus valfri hudfärg) över däcken skulle i sin tur skänka såväl patina som högdagrar.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst tor sep 11 2014, 15:26

Matt_Public skrev:Präktig puffert! Ser hårdbrukad ut. drunken

Om man får drista sig till att komma med förslag så är Humbrols blankare metallkulörer blandade med oljefärg modell obränd umbra väl lämpade för torrborstning över de mindre slitna ytorna för att få en jämnare nötning av objektet. Kontrastdämpande, om man så vill. En varmgrå ton (t.ex. svart plus valfri hudfärg) över däcken skulle i sin tur skänka såväl patina som högdagrar.

Tackar Matt Very Happy


Shocked  allt du skrev efter (komma med förslag) lät som ren Latin talad av en Grek i Norge i mina öron....  Wink
allt med slutfinnish är inte riktigt min melodi ännu  Embarassed

Mvh Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Matt_Public tor sep 11 2014, 15:37

Ola skrev: [...] allt med slutfinish är inte riktigt min melodi ännu.  Embarassed
Högst valfritt! Du tar ju dina objekt till Snyggstavik ändå, så. Very Happy

Grek-norsk latin lär som en rotvälska värre än fornkyrkslaviskan. Men om intresse finns så kan jag ju alltid ordna en enklare tipstråd i syfte att förtydliga inlägget.

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst tor sep 11 2014, 15:46

Matt_Public skrev:
Ola skrev: [...] allt med slutfinish är inte riktigt min melodi ännu.  Embarassed
Högst valfritt! Du tar ju dina objekt till Snyggstavik ändå, så.  Very Happy

Grek-norsk latin lär som en rotvälska värre än fornkyrkslaviskan. Men om intresse finns så kan jag ju alltid ordna en enklare tipstråd i syfte att förtydliga inlägget.



Tack GÄRNA  Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 2699807934     Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 2699807934

Men ta det gärna på HÖGST pedagogiskt språk a la dummies , U know  Wink

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst lör sep 13 2014, 11:01

Då är pjässkölden på plats och målad, har även fixat ordning några lådor och ammunitionslådor.

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 TU5iOT6ZtDejq6SAXV65gX2v2krTjP0_znemVdihgtY=w992-h744-no

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Kanon%2B002

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Kanon%2B003

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Azgaron lör sep 13 2014, 12:09

Ser bra ut, Ola! Fin kanon!

Finns visserligen lådor med till min men inga tomma, så det funderar jag på att göra nån.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst lör sep 13 2014, 12:14

Azgaron skrev:Ser bra ut, Ola! Fin kanon!

Finns visserligen lådor med till min men inga tomma, så det funderar jag på att göra nån.

Håkan


Tackar så mycket Håkan  Smile

Lådor och annat livar upp det hela på något sätt Smile


//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Azgaron lör sep 13 2014, 23:12

Jo det gör ju det!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Mal sön sep 14 2014, 00:27

Jäklar....snyggt Ola...

Du är.en jäkel på måla snyggt o cleant...

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst sön sep 14 2014, 11:03

Mal skrev:Jäklar....snyggt Ola...

Du är.en jäkel på måla snyggt o cleant...



Tackar så mycket, man gör så gott man kan när man kör enbart pensel  Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst sön sep 14 2014, 12:50

Då har man målat lite "lösöre" till byssan....

Hur skulle man göra nu med stålet Matt ??  Very Happy  



Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Byssa%2B001

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av cas sön sep 14 2014, 16:07

Reservhjul och spade är ett måste till en bra picknick!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Gäst sön sep 14 2014, 16:17

cas skrev:Reservhjul och spade är ett måste till en bra picknick!


Ja inte sjutton vill man få punka och spaden blir bra till att lägga jord över askan Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Matt_Public mån sep 15 2014, 11:54

Ola skrev:Hur skulle man nu göra med stålet, Matt? Very Happy  
Möjligen något i den här stilen: LÄNK!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya - Sida 5 Empty Sv: Brittisk 25Pdr fältkanon Tamiya

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet