IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom Empty Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom

Inlägg av David tis nov 04 2014, 21:00

Hej,

Tänkte börja sätta ihop en M109A6 Paladn och skulle behöva hjälp med färgval.

Det är en Tamiyasats som rekommenderar TS-46 men jag är intresserad av någon sprayburk.

Helst en acrylfärg (tamiya, Vallejo Air etc) som jag avser blåsa på.

Någon som sitter inne på nåt tips?

David


Till överst på sidan Gå ner

Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom Empty Sv: Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom

Inlägg av Warsawpact ons nov 05 2014, 22:50

David skrev:Hej,

Tänkte börja sätta ihop en M109A6 Paladn och skulle behöva hjälp med färgval.

Det är en Tamiyasats som rekommenderar TS-46 men jag är intresserad av någon sprayburk.

Helst en acrylfärg (tamiya, Vallejo Air etc) som jag avser blåsa på.

Någon som sitter inne på nåt tips?


Om du hade airbrushat så är Xtracrylixs : US Gulf War Armour FS23446, det bästa valet.
Du kan använda den färgen som utgångspunkt att jämföra tillgängliga sprutburksfärger med.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom Empty Sv: Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom

Inlägg av David tor nov 06 2014, 18:36

Warsawpact skrev:
David skrev:Hej,

Tänkte börja sätta ihop en M109A6 Paladn och skulle behöva hjälp med färgval.

Det är en Tamiyasats som rekommenderar TS-46 men jag är intresserad av någon sprayburk.

Helst en acrylfärg (tamiya, Vallejo Air etc) som jag avser blåsa på.

Någon som sitter inne på nåt tips?


Om du hade airbrushat så är Xtracrylixs : US Gulf War Armour FS23446, det bästa valet.
Du kan använda den färgen som utgångspunkt att jämföra tillgängliga sprutburksfärger med.
Tack för detta tips Warsaw.Nu ser jag dock mitt misstag i mitt inlägg,givetvis ska det stå INTE intresserad av någon sprayburk. Tanken är att blåsa den med sprutan så detta bör passa som handen i handsken!

David


Till överst på sidan Gå ner

Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom Empty Sv: Färgval amerikanskt pansar Operation Iraqi freedom

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet