IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fråga om färg (Mirage IIIC)

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Fråga om färg (Mirage IIIC) Empty Fråga om färg (Mirage IIIC)

Inlägg av Galdrin tis nov 18 2014, 07:31

Jag insåg att Tunnan kräver lite tålamod samt att mitt misstag med CA-lim också tvingar mig till lite skapande med green stuff så för att inte tappa farten startade jag ett parallellt projekt som ser ut att vara lite enklare. Jag bygger på en Eduard Mirage IIIC OOB som mer eller mindre faller ihop. Dock har jag en lite fundering när det gäller färgen i hjulhusen på Israeliska flyg. Enligt Eduard är den aluminium medans en bild på en Mirage av obekräftad nationalitet visade någon typ av interior green /zinc chromatic och en anna walkaround på en bekräftat Israelisk kärra visade ett sandfärgat (eller otroligt skitigt) hjulhus. Vad tror ni är mest korrekt färg?

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Fråga om färg (Mirage IIIC) Empty Sv: Fråga om färg (Mirage IIIC)

Inlägg av Janne.S tis nov 18 2014, 09:40

När jag tittar på bilderna på primeportal så ser det ut som hjulhusen har samma färg som ställen....ljusgrå-smutsvit.
http://www.primeportal.net/hangar/isaac_gershman/mirage_iiic/

Är nog så att de tidiga franskköpta hade aluminiumställ och de som Israel byggde själv, "CJ", hade målade ställ....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Fråga om färg (Mirage IIIC) Empty Sv: Fråga om färg (Mirage IIIC)

Inlägg av Galdrin tis nov 18 2014, 10:18

Lite trist med smutsvita men så får det bli och det är ju så klart en CJ jag håller på med och inte en C. Eduards gamla förpackning.

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Fråga om färg (Mirage IIIC) Empty Sv: Fråga om färg (Mirage IIIC)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet