IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lådfynd, eller a blast from the past! :)

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Empty Lådfynd, eller a blast from the past! :)

Inlägg av Azgaron mån dec 22 2014, 22:26

Häromdagen kom min sambo tillbaka från förrådet med en låda i famnen och undrade om det var den jag letat efter.
???? Fattade ingenting förrän jag tagit en titt i lådan. I lådan fanns ett gäng av de modeller som jag sedan länge trott varit slängda av nån hjälpande hand som i sin städiver, utan att fråga, slängt plastskrotet. Och plötsligt fanns det där efter alla dessa år där!!!
Inte utan att det trillade en tår av lycka! Smile Nåja lite smolk fanns det ju i bägaren, då jag sålt eller gett bort skrot som inte gick att använda då resten saknades.
Så här såg innehållet i lådan ut.

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Boxfind_1

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Boxfind_2

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Boxfind_3

Min förhoppning är ju att nåt ska gå att få ihop igen, och monstrets platta och underdel ska finnas sparad i en låda nånstans förhoppningsvis i hobbyrummet, så den ska väl gå att få ihop, likaså även kanonen.

Vissa av modellerna i lådan är trettio år eller äldre, och monstret är nog sen tonåren. Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Empty Sv: Lådfynd, eller a blast from the past! :)

Inlägg av Marlin mån dec 22 2014, 22:37

Snacka om lucköppning. cheers
En helt egen julklapp från ens egen historia.

God Jul Håkan. santa

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Empty Sv: Lådfynd, eller a blast from the past! :)

Inlägg av Azgaron mån dec 22 2014, 23:55

Hehe, jo det kan man ju säga! Smile Fattar bara inte hur jag kunnat missa att hitta den under alla dessa år!

Tack, det samma! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Empty Sv: Lådfynd, eller a blast from the past! :)

Inlägg av Azgaron ons dec 24 2014, 00:26

Efter att ha rotat fram resten av monstret från en låda i garderoben, så visade det sig att alla delar verkar vara där, så vitt jag kan avgöra. Smile

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Boxfind_4

Det jag funderar på nu, är om jag ska sätta ihop den som den var eller renovera den eftersom den ändå är i delar.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Empty Sv: Lådfynd, eller a blast from the past! :)

Inlägg av Matt_Public ons dec 24 2014, 07:43

Uj, påminner om en avdelningschef från Arboga. Very Happy

Totalrenovering rekommenderas. Nya skills har lärts in av en anledning, liksom.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Empty Sv: Lådfynd, eller a blast from the past! :)

Inlägg av cas ons dec 24 2014, 08:32

+1 för totalrenovering!
kul fyndat i förrådet dessutom!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Lådfynd, eller a blast from the past! :) Empty Sv: Lådfynd, eller a blast from the past! :)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet