IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

+2
Matt_Public
MiniStuff
6 posters

Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av MiniStuff mån mar 23 2015, 20:11

Hej gubbs o kvinns!

Visst lever jag och helt tyst är jag inte även om jag inte postar så ofta för tillfället. Mycket jobba nu för tiden, bokhandel och Ministuff, och lite privatliv där emellan - väntar på pensionen Razz

Fick ett ryck härom kvällen och speed-målade lite på en byst som stått och väntat och så ville jag testa lite nya färger dessutom. Har länge letat efter något som kan ersätta de gamla Citadel metallicfärgerna och jag tror att jag äntligen har funnit dem. Läste en recension för ett tag sedan om Scale75's metallicset och tyckte det jag läste och såg var väldigt intressant. Dessa går att spruta eller penselmåla med och har en grym täthet på pigmenten som jag inte sett sen Citadels gamla. De blir helt enkelt ersättningen.

Well well...  ett par tre-fura bilder på ett par timmars arbete så här långt. Har en bit kvar. Och har som sagt endast kört med Scale75 metallicfärger och deras inks, finns i butiken min för de som är nyfikna Wink

/Mrks


I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 16286103224_04c3f37247_oimage by Zapoteke, on Flickr

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 16907223702_4fc19cef0b_oimage by Zapoteke, on Flickr

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 16722302539_668cbdf170_oimage by Zapoteke, on Flickr

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 16907227922_160e917ec4_oimage by Zapoteke, on Flickr

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av Matt_Public mån mar 23 2015, 20:19

Liket lever! king

Ser ju toksnofsigt ut. Också: pluspoäng för konsumentupplysning.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av Stefan E tis mar 24 2015, 10:01

Snyggt, Marcus!

Kan vara värt att testa, men det är väl acrylfärger?

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av Azgaron tis mar 24 2015, 12:33

Snyggt målat, Markus! 

Bra info om metallfärgerna. Ska jag anta att det är såna jag har att förvänta mig i leveransen? Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av Tobiasr tis mar 24 2015, 22:30

Härliga tider! Tack för recension!
Tobiasr
Tobiasr


Till överst på sidan Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av MiniStuff ons mar 25 2015, 11:46

Matt_Public skrev:Liket lever! king

Ser ju toksnofsigt ut. Också: pluspoäng för konsumentupplysning.

Tack o bock! Självklart skall man upplysa fellow man om bra saker Smile


Stefan E skrev:Snyggt, Marcus!

Kan vara värt att testa, men det är väl acrylfärger?

Stefan   sunny

Tack! Jo det är akryl, vattenbaserade inte Tamiyafuskakryl.


Azgaron skrev:Snyggt målat, Markus! 

Bra info om metallfärgerna. Ska jag anta att det är såna jag har att förvänta mig i leveransen? Smile

Håkan

Tack Håkan!



Tobiasr skrev:Härliga tider! Tack för recension!

Så lite så! vet ju att det hänger lite figurmålare här så då måste man dela med sig....  Wink


/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av cas fre mar 27 2015, 21:25

Kors då, det är inte bara jag som sitter fast i ekorrhjulet och har lite tid för det viktiga i livet Wink
Stabil gobbe, även om han ser ut att ha passerat bäste före datum med några århundraden...
I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 1288785663

Metallic-färgerna är intressanta nu när GW:s nya färger inte är like bra som de gamla, enligt mig.
Förresten, har du hört nåt om de här akryl-metallfärgerna?
http://www.darkstarmini.co.uk/
Fast figurmålare har nog inte behov as riktigt så många olika nyanser av aluminium...


Senast ändrad av cas den lör mar 28 2015, 17:17, ändrad totalt 1 gång
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av MiniStuff lör mar 28 2015, 11:11

cas skrev:Kors då, det är inte bara jag som sitter fast i ekorrhjulet och har lite tid för det viktiga i livet Wink
Stabil gobbe, även om han ser ut att ha passerat bäste före datum med några århundraden...
I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 1288785663

Metallic-färgerna är intressanta nu när GW:s nya färger inte är like bra som de gamla, enligt mig.
Förresten, hår du hört nåt om de här akryl-metallfärgerna?
http://www.darkstarmini.co.uk/
Fast figurmålare har nog inte behov as riktigt så många olika nyanser av aluminium...

Nej de hade jag missat. Ja jag tycker väl att det nästan r'cker med 6-8 nyanser men å andra sidan kan man aldrig få för lite färgburkar Razz

Hmmm.. får kollas in.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12 Empty Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet