IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Alclad II Airframe Aluminium

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Alclad II Airframe Aluminium Empty Alclad II Airframe Aluminium

Inlägg av Tobias tis sep 15 2015, 19:53

Testat lite Alclad II nu och det gick ju helt ok. Smile Men jag har bara testat deras "vanliga", inga av de där high shine eller vad de heter. Men jag köpte Airframe Aluminium idag hos Rebell Hobby..

Läste runt lite och många har haft lite krångel med just den så några tips från coaherna? Jag har redan bara använt Alclads Gloss som primer. En del verkr inte ha haft någon vidare tur ändå - några tips på vad som funkat bäst för er med denna Aluminium och övriga i den "serien"?

Jag får väl fulmåla en lite testmodell men lite tips på vägen är aldrig fel.. Kanske "de-canna" den där blanka Tamiya sprejbomben?

Det verkar ju klurigt att maska över denna Alclad-typ men med lite lacklager kan man både maska med typ Tamiya-tejp och måla akryl i form av Gunze och Tamiya över?

I love the smell of Alclad-lacquer in the morning.. It smells.. Like victory?" Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Alclad II Airframe Aluminium Empty Sv: Alclad II Airframe Aluminium

Inlägg av Janne.S tis sep 15 2015, 21:43

AA kan man få riktigt blankt å fint men då ska underarbetet vara jättesuperduper blankt... blank lack ovanpå gloss färg och du kommer närmre Very Happy
Lite blanklack uppe på efter du målat och du kan maska ifred Very Happy men låt det gärna stå ett par dagar...

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Alclad II Airframe Aluminium Empty Sv: Alclad II Airframe Aluminium

Inlägg av Tobias ons sep 16 2015, 09:10

Aha, lack på med - smart! Very Happy

HAde ju planerat en ganska stor kärra med det där.. Klarar man att fixa hela ytan på ex en 1/32 P-47 så? Ev spackelfogar etc, fixar man det?

Vart lite orolig att ett lacklager eller två inte var helt säkert, men det låter ju bra.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Alclad II Airframe Aluminium Empty Sv: Alclad II Airframe Aluminium

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet