IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 14 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tis jul 12 2016, 23:58

Fick ett paket från Hong Kong idag. Två eldrör från Orange Hobby, en uppsättning band till min Scimitar, och AFV Clubs nya M60A2. Orkar inte ens fotografera eländet. Jag är rejält besviken. 😟
När man packar upp, inser man att det mesta av skrovet är samma som deras M60A1. Inte så konstigt, då det är en ny och ganska bra modell (jag har två...). Men tornet är såklart nytt, och här har man uppenbarligen bestämt sig för att ordentligt tona ner gjutstrukturen jämfört med A1:an. Men det kommer att se helt vansinnigt ut, då det gör att de skiljer sig så markant från varandra att det kommer att sticka ut som en kloss bland bollarna.
Jag gillade inte gjutstrukturen på A1:an, men det hade fasen varit bättre än som nu, med ett torn mer eller mindre utan gjutstruktur...

Fick tillbaka lite ork och plåtade. Först det positiva, Scimitarens band och Magach-eldrören.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 2qko368

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Oppi06

Sen det tragiska tornet från M60A2-satsen jämte tornet från M60A1.
Chassit till A2:an är i samma grova struktur som A1-tornet här..... 😞
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 2irk6yr


Senast ändrad av denstore den tor jul 14 2016, 00:09, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Bilder för att illustrera eländet...)
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons jul 13 2016, 21:56

Det är inte varje dag det landar en månbas i brevlådan Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 20160713_214720_zpszybdvdjz

Ungarna såg lite bekymrade ut när jag pysslade ihop basplattan som är 45 x 45 cm ungefär - "Var skall vi ha den ?!" Shocked
Men dom är på att bygga den iallafall!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons jul 13 2016, 23:05

Spejsat förstapris Tommy! Grattis igen!
Rymden är ju oändlig sägs det, så någonstans får den nog plats! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jul 13 2016, 23:49

Spejsigt! Följer det med en pytteliten Martin Landau? Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic ons jul 13 2016, 23:59

Kul grej att bygga om inte annat, fast plats att ställa den på... Hur stor kan en månbas bli... 😉😁

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic tor jul 14 2016, 00:03

Gjorde lite spontanköp på alfahobby idag. Har länge varit lite nyfiken på lite tips böcker osv så köpte den de hade inne, samt en hurricane och lite burkar och filar ☺️.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 9bk7cl

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 2njj985

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 2hwgu38

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor jul 14 2016, 00:50

Ser ut som ett schysst lass nu när åksjukan avtagit. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic tor jul 14 2016, 01:10

Matt_Public skrev:Ser ut som ett schysst lass nu när åksjukan avtagit. Very Happy

😂. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med alla dessa bilder som hamnar upp och ner osv. Kameran lagrar rotationen i exif data istället för att bara vrida på innehållet... På min telefon ser allt rätt ut tills jag faktiskt laddar upp det till forumet.jag har försökt hitta något i phpbb för att fixa det men hittar inget so far, enda lösningen är att ladda upp från datorn typ 😊

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor jul 14 2016, 07:49

Trevliga inköp Exclamation
Månbas Alpha ger bara såna nostalgivibbar I love you
Med måtten 45x45cm borde det väl bli en rätt bra tavla, så häng den på väggen vet jag.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor jul 14 2016, 10:56

Vad mycket läckerheter ni köper in alltså.
Mums!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact tor jul 14 2016, 23:05

Fixat Zvezdas nya GAZ Tiger till sannslöst bra pris.
Funderar på att göra diorama "Visby Hamn 2018".



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 IMG_1375_zpsvi417ihc
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor jul 14 2016, 23:24

Warsawpact skrev:Funderar på att göra dioramat "Visby Hamn 2018".
"Boris i Blekinge" är en annan trolig variant, eller varför inte "Nikolaj i Nynäshamn"? Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor jul 14 2016, 23:39

Det är onekligen en intressant dioramaidé. Fint köp.

Själv har jag inköpstokigheter för mig i mängder.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 DSCN0779
Ja, jag vet att den är kass, men 44 kr.....


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 DSCN0777
Trevligt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 DSCN0781
Mums!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 DSCN0780
Mmmm...... drunken

Nu har jag bara att göra i sisådär 25 år.... Laughing
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic tor jul 14 2016, 23:42

Huj vad det trillar in roligheter överallt 😊. Många roliga byggen på gång överallt!

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor jul 14 2016, 23:45

Har AFV en Apache? scratch

Gamla farbror har tydligen tappat kollen helt. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jul 15 2016, 09:22

Matt_Public skrev:Har AFV en Apache? scratch

Gamla farbror har tydligen tappat kollen helt. Laughing

Tydligen jag också....   confused

Hade ingen aning om att AFV gjort en Apache!

Vilken skala är det på den, 1/72 eller...?

Ser ut som en hel bunt med goa o spännande byggen!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore fre jul 15 2016, 09:52

Stefan E skrev:Tydligen jag också....   confused

Hade ingen aning om att AFV gjort en Apache!

Vilken skala är det på den, 1/72 eller...?

Ser ut som en hel bunt med goa o spännande byggen!  cheers

Stefan  sunny

Det står 1/48 uppe till höger på lådan.
Jag skulle gissa på en omboxning. Antagligen Academys, med några nya delar.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact fre jul 15 2016, 14:01

Matt_Public skrev:
Warsawpact skrev:Funderar på att göra dioramat "Visby Hamn 2018".
"Boris i Blekinge" är en annan trolig variant, eller varför inte "Nikolaj i Nynäshamn"? Very Happy

Sergei i Stockholm?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact fre jul 15 2016, 14:03

glimturen skrev:Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 DSCN0781
 

Goa inköp, speciellt den där T72'an.
Blir det en lådtitt på den?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander fre jul 15 2016, 18:06

Köpvansinnet fortsätter!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 20160715_173038_zpskijqqzx9

Jag har varit sugen länge på att köpa en Ma.K, så tänkte köpa något som såg enkelt ut.... Efter att jag tjuvkikat i lådan konstaterade jag att det är förbaskat mycket med delar än vad jag trodde det skulle vara...  cyclops

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre jul 15 2016, 20:33

Tommy + Ma.K!
Jo jag tackar jag!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre jul 15 2016, 21:11

cas skrev:Tommy + Ma.K!
Jo jag tackar jag!

+1!!! på det. Very Happy Very Happy Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre jul 15 2016, 21:14

denstore skrev:
Stefan E skrev:Tydligen jag också....   confused

Hade ingen aning om att AFV gjort en Apache!

Vilken skala är det på den, 1/72 eller...?

Ser ut som en hel bunt med goa o spännande byggen!  cheers

Stefan  sunny

Det står 1/48 uppe till höger på lådan.
Jag skulle gissa på en omboxning. Antagligen Academys, med några nya delar.

Visst är det 1/48 och även rätt gissat på Academy. Tittar man ner till höger på lådan står det "This product is basically using the "Academy" kit" Very Happy


Warsawpact skrev:
glimturen skrev:Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 DSCN0781
 

Goa inköp, speciellt den där T72'an.
Blir det en lådtitt på den?

Lådtitt på T-72 kommer!
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör jul 16 2016, 00:14

Trevliga inköp! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman mån jul 25 2016, 19:51

Äntligen kom färgen från Mr Paint..... och jag gillar den, skarpt. Very Happy
Det blir en till beställning inom kort.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 P1012484_zpsfcjlofdw

Lite Viggenfärger och lite gult till min Safir.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 P1012485_zpsax5yasjp




Lite tyska färger till min Me 109.





Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 P1012486_zpsfngrld6q





Samt lite engelska spaningsfärger, och lite lack.







/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 14 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet