IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 24 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre okt 21 2016, 22:02

cas skrev:Stor trekant från Janne är nåt man väntar på!
Särskilt med T-tail!
;-)
T-tail? Låter som det är en Javelin du pratar om Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander lör okt 22 2016, 11:52

(nu i rätt forumtråd) Very Happy Very Happy clown

Lite inköpt:

Micro-clamps på Hornbach
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 20161021_194938_zpsetd3ewch

Lite smågodis från Eduard (fick två ölunderlägg på köpet)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 20161021_195608_zpsvcswcpla


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 590649625
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör okt 22 2016, 16:20

Janne.S skrev:
;-)
T-tail? Låter som det är en Javelin du pratar om Smile[/quote]
Jajjamän!
Vill se dig sätta tänderna i en fläskig Airfix...
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör okt 22 2016, 16:52

Trevliga inköp!
En Lanc är ju inte fel! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal ons okt 26 2016, 18:35

Dessa landade igår....Stefan E.

Stoort supertack verkligen att du plocka med dig en åt mig Very Happy

Revels Fw190...är verkligen fin....

Men kan ev modda en Hasegawa för detta....utmaning...men men få se Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 241mh5c
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons okt 26 2016, 19:41

Sicken rova cyclops

Jag är säker att du kan göra underverk med den... ser fram emot en byggtråd någon gång i framtiden.

Själv festade jag till med ny byggmatta i A2-storlek samt en IS-3:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 20161026_190230_zpsmv4ijg3w

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons okt 26 2016, 20:26

Mal; Ja, Eduard gör ingenting halvhjärtat!
Skall bli kul att se dig sätta tänderna i den!  bounce

Tommy; Häftig tank, riktigt Ryskt gjutjärn!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons okt 26 2016, 21:37

Stefan E skrev:
Tommy; Häftig tank, riktigt Ryskt gjutjärn!  cheers

Tack, du menar väl "riktigt ryskt strykjärn" Very Happy

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor okt 27 2016, 10:01

Det motorsetet ser ju inte fel ut, och det gör inte den ryska tanken heller! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact tor okt 27 2016, 12:55

TommyKillander skrev:Sicken rova cyclops

Jag är säker att du kan göra underverk med den... ser fram emot en byggtråd någon gång i framtiden.

Själv festade jag till med ny byggmatta i A2-storlek samt en IS-3:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 20161026_190230_zpsmv4ijg3w

cheers
Tommy

Sköna 46 ton sovjetisk utrikespolitik!
Riktigt bra modell att bygga, ser fram emot en ev. WIP tråd.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre okt 28 2016, 20:32

Hejsan!

Jag har letat efter en Ju-88A-4 ett bra tag nu och efter ett tips på LSP fick jag tag i en för bara €33 plus frakt €10, alltså €43, ungefär knappt 450:_!

Inte illa!  cheers

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 IMG_0027_zpsrr2piy6v

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman fre okt 28 2016, 20:48

Inte illa... jag har Revells A-1, som jag "håller på" att konvertera till en A-4.
Frågan är om det inte hade varit värt att vänta på Revells A-4:a, istället?

Ser fram emot en byggtråd på din A-4:a Very Happy

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander fre okt 28 2016, 20:54

Snyggt inköp, Stefan!

Själv har jag ju en fäbless för japanska kärror.... What a Face

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 20161028_201715_zpsj0dgf9ry

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 20161028_201739_zpszdytz6g3

Jag var *väldigt* nära att köpa Shiden Kai i skala 1/32, men hejdade mig i sista stund när jag insåg vad hela kalaset inkl. eftermarknadsdelar skulle stanna på.
Så jag nöjde mig med 1/48.
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre okt 28 2016, 21:01

Henrik Bergman skrev:Inte illa... jag har Revells A-1, som jag "håller på" att konvertera till en A-4.
Frågan är om det inte hade varit värt att vänta på Revells A-4:a, istället?

Ser fram emot en byggtråd på din A-4:a Very Happy

/Henrik

Ja, jag har också "ettan", men det är lite begränsade målningsalternativ på den, de mesta är i den vanliga 70/71 över 65, tycker det är lite FÖR tråkigt.
Trots det kommer den att bli en tidig BoB-maskin.

Det finns betydlig flera intressanta målningar för en A-4, min kommer att bli en Öken-kärra 79/80 (Fläckig) över 78, dock inte med Revells dekaler, gillar dem inte.

Det kommer troligen att dröja med byggtråden, det börjar bli fullt i skåpen...  No

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre okt 28 2016, 21:07

Stora bomber och en STÖRTFRÄSIG Shinden!
Detta bådar gott inför framtiden! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 2497531929

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman fre okt 28 2016, 21:26

Det finns betydlig flera intressanta målningar för en A-4, min kommer att bli en Öken-kärra 79/80 (Fläckig) över 78, dock inte med Revells dekaler, gillar dem inte.


Eller varför inte en A-4 i finsk målning och märkning Very Happy


/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre okt 28 2016, 22:09

Trevliga inköp! Smile

Shinden är en av mina favvokärror! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre okt 28 2016, 23:34

Många trevliga inköp från klämmor till japanska mystifikationer över ryskt gjutjärn och tyskt storflyg! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal lör okt 29 2016, 03:53

Dreggel.....

Vilka modeller ni köpt...HUA.......

Fyfan Stefan E.....JU88 1:32..

Är ju 1:32 i min skala suck...
Fan vill nångång bygga en JU188....

Men fasiken fårr hejda mig haha...

Sneglar så förbaskat på en HK B17E/F....eller en Helldiver HPH i 1:32....grrrr....

Men ett mellan bygge först i OOB...Eduard 109E....blivit en vana mellan krävande byggen för mig LOL....

Matt kan få hjälpa mig där sen...då en sån ligger i fatet för mig Wink

Eller så jör jag en FW190 igen LoL.....har blivit några Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör okt 29 2016, 15:29

TommyKillander skrev:Snyggt inköp, Stefan!

Själv har jag ju en fäbless för japanska kärror.... What a Face

Jag var *väldigt* nära att köpa Shiden Kai i skala 1/32, men hejdade mig i sista stund när jag insåg vad hela kalaset inkl. eftermarknadsdelar skulle stanna på.
Så jag nöjde mig med 1/48.

Dina inköp var också läckra, Tommy!  (ursäkta att jag nästan missade dem!)
Jag gillar också Japanska kärror, de är störtsköna!

Jag har byggt en Raiden (Jack) i 1/32 och en Oscar i samma skala står på tur, i högen finns Ki-61 (Tony), ki-44 (Tojo), Ki-84 Hayate plus några fler, de flesta från Hasegawa.
Shinden (1/32) köpte jag från ZM redan då den släpptes, den var inte billig då heller, men den var värd pengarna.

I 1/48 har jag ganska många....  What a Face

...dags att bygga något Japanskt igen???

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön okt 30 2016, 10:28

Tack Stefan Smile

ZM gör fantastiska modeller, men dom är duktiga på att ta betalt också. Deras Horten står på önskelistan.

Det är kanske inte bara priset som gör 1/32 lite avskräckande, utan även mängden arbete... Jag sitter fortfarande och fnular med 1/72 där man i princip kan få klart något på en helg om man vill...

...men det skadar ju inte att ha något i stashen - jag får fundera på det!

Jag har en liten backlog att bygga ikapp först, men något japanskt säger jag inte nej till..

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn mån okt 31 2016, 22:08

Mycket kul godis som ramlat ner i brevlådorna. I min brevlåda låg ett brev från Mamoco idag. Lite ets till min Su-25k. Byggtråd kommer...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 20161031_202627_zps0mlfjtwt

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen mån okt 31 2016, 23:25

Mmmm, Su-25! Fint köp. Ser fram emot bygge! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis nov 01 2016, 05:10

Su-25K? Det låter ju strålande!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tis nov 01 2016, 18:17

Då har det hänt.

Det trillade in lite saker i dagarna.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 DSCN2364
Först en sån här.
Nu är det bara att hålla sig, Gnhhh.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 DSCN2365
Sen en större Mossie.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 DSCN2367
En sådan här klassiker hade jag inte.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 DSCN2368
Sist och minst en liten dito söting med hajkäft i röd låda.
Kan vara bra att ha och bygga när annat känns motigt. Very Happy


glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 24 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet