IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör apr 15 2017, 13:30

Puckelryggar är det nya svarta!
Smaskens!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander lör apr 15 2017, 15:03

Wow!

Grattis får man säga, dom är inte lätta att hitta till ett rimligt pris!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör apr 15 2017, 16:39

TommyKillander skrev:Wow!

Grattis får man säga, dom är inte lätta att hitta till ett rimligt pris!

cheers
Tommy


Förbokade hos Hannants i höstas för att vara säker på att få de här.

Kommer nog att köpa de andra tre också vad det lider, men jag tror de kommer att sälja slut snabbt!

Väl värda pengarna som alla vingnötter jag köpt, kvaliteten är odiskutabel.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör apr 15 2017, 20:49

Trevliga inköp! Smile

Blir sugen på att skaffa en själv!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör apr 15 2017, 21:17

Jag kan bara säga grattis och Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 1927489404 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 853532160
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tis apr 18 2017, 22:07

Smått och gott. Very Happy
Jistanes vad små masker och camot blir en utmaning...... Shocked
För att inte tala om ets..... Question

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSCN4058

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSCN4059
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons apr 19 2017, 05:12

Nu ger han sig på 1:144 också?
Om du frihandsmålar det där eländiga nattjaktskammot så blir jag grymt impad!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons apr 19 2017, 07:37

Jojomän!

Smått och gott med betoningen på smått Smile

Dom där är jag nyfiken på!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons apr 19 2017, 09:24

Jag är också en varm anhängare av 144-skalan, de senaste släppen från Revell, och egentligen allt som Eduard, Platz och Sweet har släppt är vad som kan betecknas som miniversioner av Tamiya.

Otroligt fina små juveler, men det finns mycket skräp där ute också, så se upp innan köp.

Skalan har länge lidit av "leksakssyndromet" och inte riktigt ansetts som "riktiga" och "seriösa" modeller, men det har börjat ändras sedan ett par år tillbaka.
I Japan är skalan otroligt populär, det syns både på kvaliteten och mängden nya modeller!
Tack o lov för Revell som hängt på, deras F-14, F-18C/D/E/F, Hunter, F-104, F-16 mfl är kanonfina, tyvärr är det ännu brist på eftermarknadsdekaler, men det kommer en del.
Kolla vad Mini-wings, MarkI och Retro-Kit har i 1/144, det finns massor!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons apr 19 2017, 22:35

Kul med lite 144or! Smile

Hämtade ett paket idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Humber_armored_car_Mk2_35th_box_zpsn9zqvwgr

Tänkte att det kunde bli lite av en utmaning, och kunde inte låta bli när Ola sålde sin. Smile

Fick med lite bonusfilurer.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 British_infantery_ww1_35th_box_zpsdd56ddac

Får se om jag kan hitta på nåt kul WW1 dio sen.

Tack för leveransen Ola! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons apr 19 2017, 23:16

Azgaron skrev:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Humber_armored_car_Mk2_35th_box_zpsn9zqvwgr

Tänkte att det kunde bli lite av en utmaning, och kunde inte låta bli när Ola sålde sin. Smile

Håkan

Jodu Håkan, den är en liten, liten utmaning  Very Happy  

Tack alla för tillropen för 144-skalan.

Själv måste jag ha råkat trycka på fel knapp när jag beställde dekaler, för denna kom med Question Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSCN4060

Huuur går det till? Question Question Question scratch
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Andre B tor apr 20 2017, 00:40

Åh den där Humbern älskar jag! Vet inte hur många Matchbox Humber's jag byggt. Har en kvar och den vårdar jag ömt. Hade gärna sett en ny i 1/72...

En oväntad Spitfire PR.XIX? Värre kan man råka ut för. Den är säkert säljbar om du inte vill bygga den själv... Wink

Vänligast / André

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor apr 20 2017, 06:39

Åh nej, råkade du köpa en XIX?
Så tråkigt...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor apr 20 2017, 08:51

Håkan, söt sak den där Humbern och du blev inte avskräckt av Glimmis bygge?  cheers



Äh, den spitten är inget att ha.....

...jag kan ta hand om den åt dig....   Rolling Eyes  Laughing

Superbt feltryck må jag säga!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor apr 20 2017, 14:06

Tänk vad mycket extra som bara råkar komma med vid både dekal- och färgköp! Smile
Trevligt med en Spitfire, oavsett! Smile

Hehe, det återstår att se när jag börjar bygga den, men jag tyckte Glimmis bygge var inspirerande! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Andre B fre apr 21 2017, 20:08

Brevbäraren var faktiskt förbi här i dag med ett brev från Hannant's. Har ju haft lite som målsättning att det senaste P-51D Mustangbygget skulle bli en Mustang F.IVA och då den maskin som nödlandade på Getterön's Flygfält utanför Varber...

http://www.forcedlandingcollection.se/RAF/RAF105-KH695.html

Italeri har ju gett ut Mustang med samma märkning som denna maskin men med fel "kamuflageschema" och dekaler som är av fel stil och färg. De är "blå" istället för "sky". I brist på dekaler så fick jag se mig om lite vad som fanns att hitta på "deklmarknaden och fann då att Hannant's eget dekalmärke Xtradekals hade tagit fram "RAF Sky Code Letters".

https://www.hannants.co.uk/product/X72189

Jag var länge tvekande till om jag skulle ge dem chansen eller inte men förstod att skulle berörd Mustang bli färdig någon gång så fick jag nog ge Xtradekal's dekaller en chans. Så idag kom alltså dekalerna med posten...

Efter jämfört dem med Humbrol's 90 "Sky" samt ett antal 1/72 Spitfire, Hurricane och Typhoon/Tempest dekaler från Matchbox, Airfix, Heller, Italeri och Academy så känner jag att färgen på dekalerna är något mörkare och gråare. Men det kan ju se annorlunda ut när dekalerna sitter på modellen. Och storleken på berörda dekaler stämmer rätt väl om än att de känns något stora om man jämför med bilderna på KH 695. Kommer att bli spännande att se hur det kommer att se ut. Smile

/André

Ps.
Jo, det kom en större låda med om än inte till mig. Den innehöll Revell's Star Wars Rouge One Imperial Star Destroyer. En 40 cm lång "släng ihop modell" med ljud och ljus. Den såg inte allt för tokig ut faktiskt och med lite färg och vädring så kan den bli rätt tilldragande. Very Happy

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre apr 21 2017, 22:54

Trivsam leverans!

Den sistnämnda har jag själv funderat på.... Embarassed Shocked geek Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Andre B lör apr 22 2017, 00:42

Jo, en rätt trivsam leverans. Rörande Stardestroyer'n så känner jag lite att Zvezda's modell är roligare och den är dessutom större. Men det finns ju en prislapp med. Frågan är vad den kostar att köpa i Ryssland?

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön apr 23 2017, 13:57

Azgaron skrev:Fick med lite bonusfilurer.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 British_infantery_ww1_35th_box_zpsdd56ddac
Ja då kommer han med mustaschen, de andra de har igen chans... Laughing


Fasen vilket svänggäng. Det bygget löser jag platsbiljett till redan nu. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön apr 23 2017, 16:47

Lite smått och gott från när och fjärran

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 IMG_20170422_163014_zpsg5je2uql

Raketstol och utblås till F-22, div Gunze färger samt lite gubbar i 1/72 till min Sea Fury.

Fotoets till min Sk60 - den får ligga till sig i stashen tills den dag som jag känner mig osårbar och ger mig i kast med att försöka bygga Marivox-kitet Laughing

Familjepack med slipstickor från CMK.

Jag hittade även lite intressanta pennor på Clas Olsson som jag kan tänka mig kan vara användbara till vädring.
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön apr 23 2017, 18:04

Trevliga inköp Tommy! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst tor apr 27 2017, 18:51

Ponnyexpressen fungerar finfint här på Västkusten från Halmstad i söder till Götlaborg i norr  Very Happy 


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 RY3qUBm8Hhtc1HStJfxpZ_sE7AQLoIpYpyjoX63rtGpUBboGnZ93_qnypNaClTvkQ25Nt0ja9ep4vd66I8QxVMEt0dvivR8dSNXG65OdXiAhPTL16J2mc6RYPFHQQRuERp2oMTxPkVGnC7U7ecx9T__IhnUwaO_VkJMLoRo2dKds0NCtmBm57mhtsoFFQYFHoaSM9civJ_ZZngJHU2Sbk7Yu3H-NUYRWF6I33Fn2mb7Zc66nIm4RNIJC9wFFnkkq2DgGb6IUecSwI3WVcg2giybEvPqsWdHDPjK0QTr7zdopLQeFCA4Qlnc3kqvdWdIzRWooouAfVyiPpjovVrJ1aBXNc4AiiC-ox9THVC4KuDn8hI6FRhdb4l4HLc4_nqEfgDQQ-DisNT0bYpSfN3KS0um4r3WW_AkWS2w1pqoHsVT6IlJxctHXUJQ2eVyVE8Kgb8GIy4nhIoJvIfA4-Ijz4Ae-Fs_xOXBun5M0U9Vs936vxJO03Vg7mIQCgu1_11sjQqRywICTdaVyziUx3VSxltpIEKkJYFYbUeq60bikOoiwgxcz0Yj65KRBlYQo-8RMHDfrIrI51YhPXlF-o_fhNrjjaXddqOJmXrHa0_IYo75JNouW1fep=w713-h950-no

Tackar för detta Håkan Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor apr 27 2017, 19:08

Kul att de kom de kom fram som de skulle! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor apr 27 2017, 22:20

Trevligt vagnskrammel Ola!
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tis maj 02 2017, 22:44

Det var någon som inte skulle köpa mer.....


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSCN4163

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSCN4095

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 DSCN4096


...som tur är var det inte jag! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet