IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tillverkning av dekaler

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Tillverkning av dekaler Empty Tillverkning av dekaler

Inlägg av Lars Ekström mån dec 05 2016, 13:56

Är det någon här på forumet som kan skriva ut vita dekaler(text)
Jag håller på med två gamla airfix DHC-2 Beaver och en hade jag tänkt mig bli en US army kärra.
Modellerna har legat på hyllan i 40 år så dekalerna som följde med är kass, troligen inte bra som nya heller!!
Microscale gav ut ett ark med USAF och US army text, men tyvärr ingen vit text  bara gul eller svart.
Har någon förslag på annat dekalark som kan passa så tas det tacksamt emot.

Lars Ekström
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tillverkning av dekaler Empty Sv: Tillverkning av dekaler

Inlägg av frznlogic mån dec 05 2016, 14:14

Hej, Jag hade det problemet också för ett tag sedan. Det jag kunde komma på var att skriva en svart ram och skära längs med linjerna, alternativt hitta ett print ställe som kan skriva med vit färg,tydligen väldigt svårt att skriva vitt eftersom det kräver extremt hög renlighet och rengöring samt multipla tryck om du har mörk bakgrund osv osv... Iaf, det finns tydligen ställen som gör det om man letar lite.

Slutligen, det jag gjorde i slutändan var att skriva ut svart i rätt font och storlek, skära ut, tejpa fast ovanpå tejp, skära ut genom papperet och ner i tejpen... Voila, den underliggande tejpen blir en mask som du kan sätta på modellen och måla. Dock, vitt pigment har ganska usel täckning så det kan bli tjockt. Hitta rätt färg är ett bra tips 😉

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Tillverkning av dekaler Empty Sv: Tillverkning av dekaler

Inlägg av linusorn mån dec 05 2016, 18:33

Gunzes vita har väldigt bra täckning.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Tillverkning av dekaler Empty Vitt

Inlägg av Christer i gbg sön dec 11 2016, 10:50

Vitt dekalpapper funkar  cheers

Christer

Tips på laser multiskrivare som funkar att skriva ut dekal papper på önskas också  Very Happy

Christer i gbg
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tillverkning av dekaler Empty Sv: Tillverkning av dekaler

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet