IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Printa dekaler

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Printa dekaler Empty Printa dekaler

Inlägg av Matt_Public tis feb 23 2010, 12:15

Håhåjaja, alltid är det något.

Min CAS Viper-plan (mitt CAS Viper-plan?) stötte på patrull då Twobobsarket inte stod att finna, så jag beställde lite dekalfilm istället.
Märkningen verkar ju gå i sobert svart överlag, så det borde ju gå bra. Tycker man.

Är det något man ska ha i åtanke innan det bär iväg? Varningar, tips och goda råd uppskattas. Printa dekaler Icon_albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Printa dekaler Empty Sv: Printa dekaler

Inlägg av Janne.S ons feb 24 2010, 00:27

Jag hejar på dig!!!

Jag har aldrig gett mig på sådana avancerade saker så du får berätt hur det går:D
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Printa dekaler Empty Sv: Printa dekaler

Inlägg av merlin1953packard ons feb 24 2010, 07:00

Har för mig att man måste använda någon slags (förmodligen dyr) skrivare som kallas för ALPS för att skriva ut snygga saker på dekalfilm.

Är det en sådan du använder? Berätta gärna mer fär oss andra, så man kan suga till sig lite kunskap om denna "vita fläck". Viss vore det kanon om man kunde skriva snygga dekaler på en vanlig bläckstråleskrivare, men det faller ju pladask på en viktig punkt. Nämligen att bläcket i bläckstråleskrivaren är vattenlösligt!!!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Printa dekaler Empty Sv: Printa dekaler

Inlägg av Matt_Public ons feb 24 2010, 08:45

merlin1953packard skrev: [...]men det faller ju pladask på en viktig punkt. Nämligen att bläcket i bläckstråleskrivaren är vattenlösligt!!!

Där kommer vanligtvis akrylspray in i bilden. Men jag ska nog inte köra bläckstråle. Tänkte börja med lasern och ifall det skiter sig så testar jag någon av de andra (jag tror att vi har alla tillgängliga varianter i utskriftsrummet).

Att tuta och köra blir visst ordningen för dagen... Printa dekaler Icon_albino


Nu ska vi ha skoj-oj-oj.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Printa dekaler Empty Sv: Printa dekaler

Inlägg av Janne.S ons feb 24 2010, 15:08

Det finns dekalark att köpa med dels transparent film samt vit film, kolla hos rebellen. (går ju inte att skriva ut vitt med laser som bekant)

En annan sak att tänka på är att man kanske ska införhandla flytande dekalfilm att spruta över arket efter utskrift för att göra dekalerna mindre ömtåliga. Kan gå med klarlack åxå.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Printa dekaler Empty Sv: Printa dekaler

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet