IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 37 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån okt 01 2018, 08:16

Hejsan,

Ville i Finland levererar nästan med blixtens hastighet.
Jag la en beställning i tisdags på lite nya färger.
Och i fredags lämnade brevbäraren av paketet hemma vid dörren.
Helt strålande. sunny

Vad fanns i paketet då Question
Jo lite standard färger, vitt, gult, orange och rött, samt alla moderna Nato grå toner.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 44961783932_65b15a7051_h065 by Bosse Persson, on Flickr

Ett färdigplockat sex pack till min Il-76
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 31137460448_00d20804f7_h066 by Bosse Persson, on Flickr

Axel tyckte vi behövde brittiska färger så han kan snabbmåla sin Spitfire Mk V.
Sånt kan man ju inte motstå så det blev två sex pack för brittiska kärror från 1939-1945 också.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 43198379230_d147e8d5e4_h067 by Bosse Persson, on Flickr

Jag gillar verkligen AKAN's akrylfärger, så det lär bli fler beställningar i framtiden från Ville.
Och med Ville menar jag.
Hobby Paint n Stuff i Helsingfors.
http://hpns.eu.nettihotelli.org/shop/paints/akan-acrylics

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån okt 01 2018, 08:27

Trevlig laddning färger! Smile

Ska nog göra en beställning och prova deras färger.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån okt 01 2018, 09:21

Tack Håkan.
Jag kan inget annat än varmt rekommendera AKAN, och Villes nätbutik.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen mån okt 01 2018, 23:23

Fina inköp!
Skönt att se att några lyckas med att bara köpa färg!
Det har jag nog bara kanske, möjligen, eventuellt klarat 1 gång.... Embarassed

cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis okt 02 2018, 05:51

Köpa färg utan att köpa modeller? Konstigt scratch
Timo och jag var ju i Linköping i helgen. Väl där fick vi reda på att Lekia i Norrköping säljer ut stora delar av sitt plastsortiment för halva priset. En sån grej KAN inte Timo undgå, så vi kuskade snabbt iväg dit för att reka lite.
Utbudet var lite skralt tyckte jag, så det blev bara en Tonka
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 176266-12614-51-pristine
Men att betala 190 spänn för den där får ändå anses vara ett kap!
Nu skall man bara hitta lite Norm-83 dekaler då...

Vad timo köpte?
Det är för långt för att lista här, men vi behövde vara två för att bära ut allt!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis okt 02 2018, 06:05

cas skrev:[...] så det blev bara en Tonka.
Enbart eller endast kan jag godta, men en fräsig Tornado är väl aldrig "bara"?  scratch

En berömvärd räddningsinsats är det emellertid. cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis okt 02 2018, 08:21

cas skrev:Nu skall man bara hitta lite Norm-83 dekaler då...

Åh Revells Tonka, en av mina favorit byggsatser.
Dessa walkways passar till Norm83
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 48063_Walkways_schwarz
http://www.hahen.de/epages/64625185.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/64625185/Products/48063

Övriga dekaler kanske kan gå att plocka ihop från andra ark.
Svårast att få tag i blir nog stencilerna.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis okt 02 2018, 10:14

Har hittat den här boken
https://www.hannants.co.uk/product/MKD48011
Som faktiskt innehåller dekaler till en Norm 83
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Mark_1_Tornado_Dozen_Set_(2)_fs
Mysigt!
Och CMK kommer väl till C4, så då kan man köpa en spaningskapsel, och kanske lite andra delar som man behöver...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis okt 02 2018, 10:21

Ja just det, där har du dekaler.
De hade jag glömt bort, trots att jag har boken och dekalerna hemma.

Spaningskapsel finns med i byggsatsen.
Det jag skulle rekommendera är Eduards ets till stolarna och till hjulhusen.
Byggsatsens stolar är jättefina, men saknar bälten.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 ED49688
https://www.hannants.co.uk/product/ED49688

Alla svarta lådor som finns i hjulhusen saknas i byggsatsen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 ED49687
https://www.hannants.co.uk/product/ED49687

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis okt 02 2018, 10:48

Eftersom modellen var så billig funderar jag på att gå all in...
Aires utblås
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 AIRE4736
CMK eller aires cockpit (CMK på bilden)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 CMK4332_1
CMK hjulhus
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 CMK4330
Och sen lite svarvade pitot-rör från master och kanske lite lösa quickboostprylar också.

Måttlighet straffar sig.
sunny

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis okt 02 2018, 11:06

Hjulhusen läste jag någonstans att de är något för korta.
Så de skulle jag nog kontrollera noga vad som sägs på nätet om dem innan jag skulle köpa dem.
Pitot från Master är ett måste, och Quickboost har snygga akan pipor.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 QB48750
https://www.hannants.co.uk/product/QB48750

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis okt 02 2018, 13:53

Sägs inte mycket gott om CMK:s hjulhus, nej.
Samtliga resinhjulhus är billigare än Eduards ets-pynt, så man kanske skall ta till Aires ändå?
Det KAN ju passa felfritt...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis okt 02 2018, 15:23

Alltid trevligt med en Tonka! Smile

Billigt och bra med! Varför har de aldrig såna reor i butiken här?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis okt 02 2018, 20:56

Jag kunde ju inte annat än haka på Timo o Christer, detta är vad jag hittade i Norrköping;
 
 
En liten Bulldozer från Mini-art;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 44989148562_e4f4ec1ddb
 
 
 
HUR kan det vara över 850 delar i denna lilla modell? 
 
 
Jag bygger normalt inte i 1/72, men det är den enda vettiga skalan för en Shackleton ubåtsjagare;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 44126370645_cc56cdcb7d
 
 
 
Såg just en sådan här maskin när jag var på Cosford, det är en stor maskin!
 
 
 
Limma Lugnt!
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis okt 02 2018, 21:58

Stefan E skrev:HUR kan det vara över 850 delar i denna lilla modell? 
Ingår det gjutet lösgrus till skopan? scratch

Doozrar är hursomhelst god underhållning. king

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Latest?cb=20101120181421
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons okt 03 2018, 00:07

Oj, så mycket skoj!
All in cas!!

Det har trots idoga försök att låta bli att köpa färg, trillat in några saker hos mig med.
Jag skulle bara köpa färg till Cudan.....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 DSCN9696
drunken

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 DSCN9695
Fel skala, jag vet, men jag köpte ju tillbehören till fel modell. Då ficka jag ju givetvis köpa modellen....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 DSCN9867

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 DSCN9941

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 DSCN9943
Denna går direkt till skrotboxbyggena, men den var riktigt billig.  Laughing

cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons okt 03 2018, 09:17

Nu är den där Rickard igång och köper massvis med häftiga saker igen.
Hur många Tamiya Tomcats har du egentligen?
Börjar det närma sig gruppbygge?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons okt 03 2018, 23:39

cas skrev:Hur många Tamiya Tomcats har du egentligen?
Börjar det närma sig gruppbygge?

Moi? Bara 2 Tamiya, men jag har 4 till (obyggda) i lite olika varianter och skalor......jag kanske kan gruppbygga själv? Wink
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre okt 05 2018, 16:59

Trevliga inköp, Christer och Rickard! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom fre okt 05 2018, 23:00

Köpte ett set med huvuden från en butik i England. Köpte bara ett set till att börja med för att se huruvida det skulle bli komplikationer eller ej. De tog inte betalt för frakten, så jag betalade bara 6,5£ eller något och det kom fram efter ca 5 dagar. Nu vet jag att det går att lita på dem, så i slutet på månaden blir det fler huvuden. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 43346110
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör okt 06 2018, 07:11

Med lite ansträngning skulle kolan längst till vänster skulle kunna bli en hyfsad Pinhead. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör okt 06 2018, 09:20

Jag skulle bara köpa lite färg….
 
 
Varenda flarra har handlats för ett specifikt projekt, kommande eller pågående…..


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 44884280272_717bac05a5


Vilka får ni gissa….


Lite Metall också och en som inte kom med på gruppfotot;

 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 44884282042_03e14b418f
 
 
 
 
Min favoritprimer, funkar alltid med Alclad och MRP, Alclads Microfiller;




 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 44884281942_e773e125d8
 
 
Men det blev inte bara färg, den här ”sprutpottan” har jag tittat på ett tag;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 31060717248_0aa93327ef
 
 
En glasburk med speciallock så man kan köra igenom färgsprutan UTAN att få en massa ohälsosamma ångor i hela rummet!
 
Tre stycken filter och spruthållare ingick.


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 31060719268_094cd9dc22
 
 
 Alfa levererade som alltid supersnabbt och säkert!
 
 
Limma Lugnt!
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom lör okt 06 2018, 23:53

Matt_Public skrev:Med lite ansträngning skulle kolan längst till vänster skulle kunna bli en hyfsad Pinhead. Very Happy

Haha! Fick förvisso googla på det, men du har så rätt så.  Razz

Hör bara introt till "Tunga Hörnet" så fort Stefan ska bygga något. 1/32 med mycket godis, dekaler och MRP. Very Happy
Gissar på att en del av färgerna är till din pågående F-4 i 1/32.

Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön okt 07 2018, 00:15

Bra laddning färger, och en sån burk är ju inte fel! Behöver en sån själv! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Pyret sön okt 07 2018, 14:57

Ny kisse!! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 20181007_143342
Pyret
Pyret


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 37 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet