IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

+4
Warsawpact
Azgaron
Janne.S
Patrik K
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Patrik K mån aug 10 2009, 21:55

Jag hade ju lovat att visade det där fräna jag hade i bokhyllan och det här är bland det fränaste du kan bygga i mecha-genren (enligt mig iallafall  geek ), detta är dock bara en av fyra jag har i byggskåpet (för tillfället skall tilläggas... Wink  Very Happy ) så bara det blir finanser över nångång i framtiden (antagligen när barnen flyttat hemifrån om sisådär 15-20 år  lol!) så blir det fler !!  Very Happy  

Modellen föreställer en AC (Armored Core) från spelet med samma namn till Playstation- och Xbox360-konsollerna.
Vad Armored Core handlar om skall jag inte gå in på överhuvudtaget här för då blir det här inlägget fruktansvärt långt.  Very Happy  geek
Förkovra er istället i detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Armored_core
Jag kan säga att jag älskar spelserien (har alla spelen till PS-2) och kommer att spela den bra många år framöver, så gillar du att knåpa ihop din egen AC och fightas med den så är detta spelet för dig !!  cheers  Very Happy

Skall väl ta och berätta lite om byggsatsen också.
Detta är tro det eller ej en snapkit-modell från den japanska tillverkaren Kotobukiya med färdigmålade detaljer och jag kan lova att det är MÅNGA delar i lådan, Stefan (Phantom2) har sett innehållet i dessa lådor och kan intyga att det är en hel del gjutstammar !!  Very Happy
Dessa byggsatser är ASROLIGA att bygga och kan varmt rekommenderas till alla som gillar mechas. Smile
Att det är snapkit-modeller gör dom absolut inte lättbyggda, det tar några timmar att plocka ihop dom skall ni veta, men jag hade skitkul hela tiden, perfekt att ha med sig till byggträffarna. Very Happy  

En liten kul detalj som Kotobukiya har anammat från spelet är den att alla kroppsdelar, vapen och utrustning går att skifta mellan alla modellerna, så har man ett par stycken så kan man bygga ihop en helt annan AC än den som finns i lådan.
Det finns även en uppsjö med extrapryttlar (vapen, utrustning etc.) att köpa till.

Men nu tar vi och går över till det väsentliga, här kommer bilderna och hoppas ni gillar den lika mycket som jag !!  cheers

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" 35151052694_5c5d3cb2a0_c

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" 35602081740_b1af51e754_c

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" 35949280176_b1cdc4e8ca_c

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" 35602079380_5c663f9d30_c

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" 35949278176_25d4a90366_c


Senast ändrad av Veritech79 den sön jan 07 2018, 12:36, ändrad totalt 2 gånger
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Janne.S mån aug 10 2009, 23:01

Asbrutalt!!!! Riktigt rå mecha!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Azgaron mån aug 10 2009, 23:17

Mycket snygg och mycket cool! Superläckert helt enkelt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Warsawpact tis aug 11 2009, 09:30

Janne.S skrev:Asbrutalt!!!! Riktigt rå mecha!

Instämmer till 120%!

Skitcool mecha, gillar skarpt!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av JOooCKE tis aug 11 2009, 09:34

Grym ! Very Happy
Snyggt jobbat!

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Caverö tis aug 11 2009, 12:04

Förlåt om jag inte vet vad det är men den ser apfräck ut, grym sexskjutare den har. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Gigabyte tis aug 11 2009, 12:21

Kul med lite nya infallsvinklar på hobbyn ,ser frän ut Very Happy
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av merlin1953packard tor aug 13 2009, 08:30

Kul med scifi, även om jag inte är speciellt hemma inom denna sektor! Har sett några så kallade transformer-filmer och den här figuren (om man får uttrycka det så) verkar ju ha ett visst släktskap med dem. Som medelålders är jag nog mer hemma på välvädrade maskiner från de tidiga StarWars-filmerna. I alla fall ser det snyggt ihopsatt ut och bra målningsfinish... och... är det ett revolverliknande vapen figuren har i ena handen...?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Patrik K tor aug 13 2009, 22:51

Tack för alla glada kommentarer !!

Kul att "han" uppskattas, är ju kanske inte var dag man ser sådana här skapelser på forum så det är skoj att "chocka" folk en smula jocolor

Jag skall försöka fota de andra AC:arna i skåpet också, måste bara finna lite av det där mytomspunna fenomenet som kallas "fritid"... Very Happy
Får hoppas det blir bra väder i helgen så jag kan fota ute, blev ju mycket coolare ljusblänk i plasten då cheers Smile

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Patrik K tor aug 13 2009, 22:59

Caverö skrev:Förlåt om jag inte vet vad det är men den ser apfräck ut, grym sexskjutare den har. cheers

Du behöver absolut inte be om förlåtelse Caverö, det är inte alla som är lika insnöade på detta som en del andra av oss, sålänge du tycker den är apfräck så är jag nöjd. cheers king

Visst är sexskjutaren cool, inte mycket till bössa i själva spelet, men ack så frän att beskåda i handen på min AC. geek lol!

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Patrik K tor aug 13 2009, 23:10

merlin1953packard skrev:I alla fall ser det snyggt ihopsatt ut och bra målningsfinish... och... är det ett revolverliknande vapen figuren har i ena handen...?

Tack så mycket merlin, måste ju tyvärr göra dig en smula besviken på det där med målningen...jag har inte målat en droppe på den, allting är färdigmålat i gjutstammarna nämligen.
Visst kan man måla den precis som vanligt om du vill ha en mera "verklig" finish, men jag är enbart ute efter själva figuren så målandet lämnar jag därhän, kanske jag prövar på nån gång i framtiden. Smile
Visst är det en sexskjutare den har i "manipulatorn" (teknisk term för hand på en mechanoid geek ), cool eller hur Wink

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version" Empty Sv: Kotobukiya 1/72 "Armored Core Crest CR-C75U2 Close Combat Version"

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet