IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mission Models målningsmula och verktygstest

+6
Stefan E
rsm.gbg
glimturen
Gigabyte
Cdrengelin
cas
10 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas sön maj 17 2020, 11:07

Jag köpte ju nyligen en sån där flådig knipstång från Rickard för en blygsam summa, men jag har liksom inte hårdtestat den.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49903700628_b48a4c74ba_o
Sen fick jag en idé om att också passa på att måla mycket med Mission Models, för så som Christian (Cdrengelin) går på om det och så mycket färg som jag har köpt så måste man ju hårdtesta?
Mission Models målningsmula och verktygstest 49903700673_2689583eb1_o

Så....
Vad skall jag prova på? Det borde vara nåt enkelt, och lättbyggt som jag har all färg till.
Hmmm.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49903700688_c193f13cd5_o

En Spitfire IX från Eduard. Spritt språngande originellt, igen.
För att göra en Roland, så tänker jag göra boxarten, men dra på fulla invasionsränder. Det borde piffa upp det hela lite till!

Fast vad är detta?
Mission Models målningsmula och verktygstest 49904218516_4e71fdcb39_o
Jag hade visst köpt Overtrees till den här och glömt bort det. Jag som trodde att det skulle bli ett hål i stashen om jag gjorde klart denna.
Nåväl. Eftersom detta inte är en byggtråd utan ett målningstest så hoppar vi glatt över till första momentet:

Insidan på tidiga Spitfires var från början interior green (eller om man vill vara riktigt tidig, så kan Eau-de-nil också användas) fram till ryggpansaret, och bakom det var det målad aluminium.
Då passar det ju bra att prova Mission Models RAF High Speed Silver:
Mission Models målningsmula och verktygstest 49904520962_e601ab609a_o
Först spädde jag som vanligt med 15 droppar färg, 3-4 thinner och lika mycket Poly. Det blev väldigt grynigt och svårmålat. Man fick ta och hälla ut det, och göra en ny batch, denna gången utan Poly.
Liite bättre, men jag var inte helt nöjd.
Till sist körde jag med färgen outspädd och då gick det ganska bra, även på plast som inte var primad.
Notera att MM kräver lite högre tryck än vad man är van vid, och färgen är verkligen tjock, så tjock så alla andra färgmärken hade aldrig gått att spruta med, men här går det finfint. Det har garanterat att göra med de mycket finkorniga pigmenten.

Här kan jag säga att Mission Models var oväntat svår, och inte någon fördel över Vallejo Metal Color som jag brukar köra med.
Igår såg det ganska kornigt ut på nära håll, men det berodde mest på en trilskande spruta tror jag, men nu verkar det ha lagt sig något så det är mer jämnt utan alltför stora pigment.
Slutsats: den här färgen måste jag öva mer med.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas mån maj 18 2020, 08:53

Jag tar väl en uppdatering till då. Det är ju ändå för Vetenskapen!
Det har målats Mission Models RAF Interior green MMP-079.
Detta är ju en vanlig färg och inte en metallic, så här känner man sig lite säkrare. Dessutom har jag målat en del med den sen tidigare, och jag känner mig bekväm nog att kasta bort mina gamla Xtracrylics för detta nya behjärtansvärda ändamål.
Nu körde jag med den beprövade mixen 6 delar färg, 2 thinner och 2 Poly som kanske kanske är lite i tunnaste laget, men oh vad fint det blir.
Det är så grymt små färgpigment!
Mission Models målningsmula och verktygstest 49907482973_5bdb37ecc6_o
Fortfarande en bra täckförmåga både på plast och på primer och lika mycket självutjämnande som vanligt.
Därtill tog jag itu med pillmålandet och sen drog på ett lager klarlack.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49908297627_f515558b44_o
Samma mix även här och det blir så blankt och trevligt så!

Nu får man väl sätta dit all ets och sen lägga på en wash, men eftersom man är snuvig och inte välkommen till kontoret så skall det ju inte vara några problem att smita emellan med sådana uppgifter.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Cdrengelin mån maj 18 2020, 19:04

Halloj!
Jag läste lite här och var efter din postning om RAF high Speed silver att den var gryning. Det är flera som har haft problem med samma sak tydligen, du får kanske skriva en rad till killarna och töserna på MM att det är problem med produkten. Dom andra metallic färgerna har jag testat och dom går på hur fint som helst.
Cdrengelin
Cdrengelin


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas mån maj 18 2020, 20:09

Ja, jag tror att jag får kolla med dom vad man gör för fel.
Det borde ju vara en färg som skall vara just en färg och inte "äkta" metall.
Finns tydligen en genomskinlig primer också som vissa använder som delkomponent i sin thinnermix

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Gigabyte tis maj 19 2020, 20:57

En spit som testbänk är väl kalas ,, Smile

gryniga syns ej på foton  men,,är det väl så,, är nyfiken gul ,,på den gula  då jag inte får till den kulören
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas tis maj 19 2020, 21:04

Man väljer ju sina testobjekt med omsorg Wink
Det kommer bli gula målade vingframkanter på denna, men jag fuskar nog och tar min mission models RLM04 istället för att leta upp en brittisk gul kulör.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av glimturen ons maj 20 2020, 18:41

Ingen kommer väl att stämma dig för att du bara "måste" testa lite och väljer att bygga en spit? Very Happy
Snyggt målat är det allt.
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas tor maj 21 2020, 09:00

Nej, det här är ju en hobby där jag gör som jag vill, så jag kommer undan med allt om jag vill.
Det var väl inget imponerande med den målningen hittills det var ju liksom ingen frihand eller nåt annat spännande.
Jag knåpade ihop cockpit efter nån förmåga, så innan den försvinner för alltid kan man ju ta två foton på den.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49918490631_c18c74691b_o

Mission Models målningsmula och verktygstest 49917978028_af8bbb66f2_o

Allt förutom stolen är målat med Mission models, så det har jag bara gott att säga om. Den svarta är helt fantastisk att pensla och det blir inga konstiga ränder heller. Klarlacken tål Tamiyas washer också, så det är ett fullgott alternativ detta.
Jag ser verkligen fram emot att måla utsidan alltså, men för att komma dit måste man slå ihop kroppen först.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49918490566_7ec218776a_o

Nå, då var det gjort.
Det skadar ju inte att man vet ungefär hur den här modellen byggs nu liksom Cool

Sen plockade jag fram ännu en resinkåpa till motorn, men denna gången från Ultracast
Mission Models målningsmula och verktygstest 49918788212_4190f183a5_o

Mission Models målningsmula och verktygstest 49917977938_9588a622d4_o

Lika fin som Barracudan, och ungefär samma pris så det är hugget som stucket rent detaljmässigt vilken man skall välja. Denna har dock ingjötet i framkant och det leder ju till mindre risk för snedslipningsfadäser som jag gjorde med Barracudakåpan på Velveta-spitten.

Nu skall det fixas lite fogar och annat, sen börjar det blåsa upp till primer!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av rsm.gbg tor maj 21 2020, 09:14

Så vackert så vackert cyclops cyclops cyclops 
Och Christer och speedbygge, mycke skall man vara med om Very Happy 

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Stefan E tor maj 21 2020, 09:14

Snyggt bygge och snabba ryck!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Gigabyte tor maj 21 2020, 16:13

Snyggt jobb i styrkvarten ,,!!!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas tor maj 21 2020, 20:55

Tack skall ni ha!
Har gjort lite enklare tester med Mission Models primer, men här är jag inte lika nöjd.
För det första så måste den spädas med deras thinner, annars aktiveras den inte och för det andra så är den inte lika tålig som UMP efter lika lång torktid.

Så jag kommer nog att använda svart UMP på denna, för den gillar jag skarpt!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av glimturen fre maj 22 2020, 19:39

Det går ju som en dans med fint kontor och skaplig kåpa! cyclops
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Azgaron mån maj 25 2020, 11:33

Snyggt jobbat Christer! Ser snyggt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas mån jun 01 2020, 08:58

Tack skall ni ha gossar!
Veckan som har varit har gått har varit trevlig som Hans af Claas säger clown (varför har vi ingen fisk-emojji?)
Det har också målats lite mer.
Först ut, lite Sky runt akterkastellet som så
Mission Models målningsmula och verktygstest 49956336253_1897c3c041_o
Detta förseglades med ett lager klarlack och allt flöt på fint med Mission-färgerna.
Sen började jag med undersidan.

Jag tog deras Medium seagrey, och blandade till med några droppar Poly och thinner och började måla. Nånting var dock rejält off. Det kom nästan ingen färg, och jag fick jättemycket färg på nålen som jag var tvungen att torka bort med tops hela tiden. Det var ingen trevlig målningssession alls, och det kändes som att Xtracrylics funkade precis lika bra åtminstone i blandkoppen och sprutan, och långt bakom Gunze och Tamiya.
Det som väl kom på modellen blev ju iallafall enligt plan!
Mission Models målningsmula och verktygstest 49956835136_28485090cf_o

Mission Models målningsmula och verktygstest 49956336203_88db269ca3_o

Det fick härda ett tag, och sen ett lager klarlack till för att inte maskeringstejpen skall blir för aggressiv och lämna massa klägg efter sig. Dags att kavla upp ärmarna och köra lite Ocean grey på toppen.
Men vad fan?
Såhär skall det inte se ut i blandkoppen!
Mission Models målningsmula och verktygstest 49956835186_660df65acd_o
Det ser banne mig ut som om det har skurit sig?
Jag fick via andra kanaler (ja, jag har ett instakonto numera) reda på att Poly kan vara känsligt för ljus eller värme och började misstänka att jag hade nog kanske eventuellt kunnat gå ifrån både thinner och poly på balkongen nån dag.
Det har ju aldrig haft effekt på Tamiya eller UMP thinner så varför skulle det vara så i detta fallet?
Tänkte ju inte på att MM är en helt egen konstig mix av olika akoholer och glidmedel eller vad dom nu använder som retarder/självutjämnare.
Jag hade ju faktiskt köpt en annan flaska thinner så jag korkade upp den och började om.
Hoppla!
Nu skar det sig inte i blandkoppen! Polyn kan fortfarande vara lite kinkig och värme/UV skadad men det kan nog funka ändå.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49956835156_547d591aea_o

Mission Models målningsmula och verktygstest 49956336018_d769f6e2b2_o

Christian påminde mig om förra årets kollo då han var nästan manisk i sitt springande till kylskåpet där han förvarade sin Poly, men riktigt så illa tror jag inte det är.
Däremot en hel dag på balkongen är nog helt fel!

Slutsats så här långt.
Mission models är lite omständigare att blanda till speciellt om man jämför med MrPaint eller Gunze/Tamiya där man vet hur man skall göra.
Färgen när den väl träffar modellen på en bra primer sitter väldigt bra, och det är tunt. Mycket tunt rent av!
När det väl funkar, så är det lika bra som MRP men luktfritt. Sortimentet är dock väldigt begränsat, men hållar man sig till RAF, Luftwaffe och USAF så räcker det långt (Men inte till 100% för FAA!)
Skall bli kul att prova Dark Green sen.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Timo P mån jun 01 2020, 10:46

Tack för den utförliga testen och rapporten Christer!

Får nog plocka bort mina MM tillsatser från det soldränkta matsalsbordet nu . .

Mycket kemi blir det. Med MM behövs inte dragskåpet längre men kanske ett litet kylskåp får planeras in till hobbykällaren. Superlimmet och det flytande brödet behövs ju också välkyld inom lämpligt avstånd från byggbordet.

Tur att vi kan filosofera till helgen i Partille. Tills dess har regnet spolat bort allt pollen och snuvan är kurerad!

Timo
Timo P
Timo P


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Cdrengelin mån jun 01 2020, 18:54

Halloj!
Detta kanske är lite intressant läsning om att späda och använda mm färger. 

https://modelpaintsol.com/guides/mission-models-acrylic-paints


Senast ändrad av Cdrengelin den mån jun 01 2020, 19:20, ändrad totalt 1 gång
Cdrengelin
Cdrengelin


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av glimturen mån jun 01 2020, 19:12

Tur det föll väl ut! Very Happy
Men jag måste säga att det verkar vara väldigt mycket att tänka på och komma ihåg inför varje målning. scratch
Checklista? Borde det inte ingå det? Wink

cheers


_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas mån jun 01 2020, 20:57

Timo P skrev:Tack för den utförliga testen och rapporten Christer!

Får nog plocka bort mina MM tillsatser från det soldränkta matsalsbordet nu . .

Mycket kemi blir det. Med MM behövs inte dragskåpet längre men kanske ett litet kylskåp får planeras in till hobbykällaren. Superlimmet och det flytande brödet behövs ju också välkyld inom lämpligt avstånd från byggbordet.

Tur att vi kan filosofera till helgen i Partille. Tills dess har regnet spolat bort allt pollen och snuvan är kurerad!

Timo

En liten minikyl är ju helt klart en lösning. Eller så får man tvinga dottern att flytta hemifrån så man kan ta över hennes rum och göra det till "kontor"

Cdrengelin skrev:Halloj!
Detta kanske är lite intressant läsning om att späda och använda mm färger. 

https://modelpaintsol.com/guides/mission-models-acrylic-paints
Den har jag läst. Det är ju han som använder den där mysiska CP30 blandningen med 30% Clear primer och resten thinner istället för "ren" thinner + poly.

glimturen skrev:Tur det föll väl ut! Very Happy
Men jag måste säga att det verkar vara väldigt mycket att tänka på och komma ihåg inför varje målning. scratch
Checklista? Borde det inte ingå det?  Wink
Helt klart är .
MM krångligare att komma igång med, och inte alls så idiotsäkert som Vallejo eller Tamiya.

Som jag ser det så har MM 3 USP: Luktfritt, självutjämnande och penselbättringsbart.
När det väl klaffar, ja då kan man få en finish som är i klass med MRP.
Att det sen är lite bökigare att använda det och utbudet är lite magert är ju helt klart nackdelar.

MEN!
Deras gloss coat , ihop med thinner som inte stått i solen är faktiskt den bästa klarlack jag använt, alla kategorier.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Azgaron tis jun 02 2020, 15:16

Bra testat Christer! Ser bra ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av cas tis jun 09 2020, 20:50

I helgen var det kollodags, så den här fick allt följa med för ytterligare målning!
En lagom lång stund spenderades på maskering, och sen en ny omgång svart för blackbasingens skull.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49989116242_7e898947bb_o

Både Caverö och jag tyckte dock det att Mission Models Dark Green var väldans Dark, så den ljusades upp med grått en större smula, och sen tonade jag en del.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49988870491_2b44548446_o

Tejpen rycktes bort utan större problem, och dan därpå såg det ut såhär.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49988354398_b6b2c136ef_o
Rundeln visade sig var konfetti som ramlade ner från lamporna när vi öppnade upp för att ha lite mer drag...
Förutom den något mörka nyansen så var det inga problem!

Sen var jag en smula anakronistisk och satta igång med invasionränderna, trots att det var 6:e juni och inte 5:e. Vit färg täckte faktiskt riktigt riktigt bra, så det var ett plus!
Mission Models målningsmula och verktygstest 49988870401_57bd05f69f_o
Som det svarta så tog jag Mission Models NATO Black, i tron att den skulle ha en dragning åt grått precis som Tamiya. Så är inte fallet utan den drar istället åt grönt!
Detta påstår Rikard är helt korrekt, åtminstone för markmål.
Nå, nu vet jag det.

Vingframkanterna fick sitt de med, men här täckte färgen inte lika bra. Gult är ju notoriskt svårt, så även denna RLM04 som jag körde med.
Nåväl, vi kallar det för vädring eller nåt.
Mission Models målningsmula och verktygstest 49988870366_2f0d89df7e_o

Mission Models målningsmula och verktygstest 49988870316_57d7831972_o

Fast sen drog jag mig till minnes...det är ju svarta "wing walkways" på vingarna, som man alltid får med som långa sladdriga dekaler.
Man kanske skulle måla dom istället?
Mission Models målningsmula och verktygstest 49988870261_6d494a0de9_o

Mission Models målningsmula och verktygstest 49988870191_cfa7b19ac6_o

Ja, det gick ju bra!
Nu tror jag att det är dags för dekaler....

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Gigabyte ons jun 10 2020, 21:02

Tjusigt !!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av rsm.gbg ons jun 10 2020, 21:16

Rackarns najs alltså.
Måla istället för dekaler är vägen till seger Very Happy

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Azgaron tor jun 11 2020, 14:47

Ser snyggt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av glimturen sön jun 14 2020, 18:34

(Ler drömskt) Ack så vackert! cyclops
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Mission Models målningsmula och verktygstest Empty Sv: Mission Models målningsmula och verktygstest

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet