IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trumpeter RA-5C Vigilante

+3
Caverö
Azgaron
Janne.S
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S tor jun 05 2008, 22:09

Ja det blir bara mer och mer spännande ju...trä, plast, resin och plåt....och lera i nosen, undrar om jag ska få in stenar någonstans åxå? några förslag? jocolor
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö ons jun 18 2008, 14:42

Jag hoppas inte att olika material gjort dig så förvirrad att du slutat med ditt grymmebygge.

Ha en skön sommar.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S ons jun 18 2008, 15:18

Nej då! har bara varit lite överarbetad på sistone...men nu håller jag på att sammanställer en update som kommer senare idag!

Ha en dito sommar du med!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S ons jun 18 2008, 16:52

Det har varit några tuffa veckor med mycket jobb så det har inte hunnits med så mycket byggande men nu har jag äntligen en ledig dag och jag har fått pilla på min Vigilante ifred!!
Det har även blivit dags att sammanställa den senaste tidens arbete!

Tack vare en vänlig själ på ARC så har jag nu fått tag i luftintag och luftkanaler, han hittade dom på en Italiensk sajt som heter Misterkit. Dom har väl ok priser men fraken är som vanligt dyr inom europa.
Jag snappade upp det sista settet från Cutting Edge, dom börjar bli svåra att få tag på nuför tiden.....Synd att meteor productions klappade igen Sad



Då ska det väl vara slut på ursäkerna och pladdret om slöseri med tiden på jobbet Razz utan vi drar igång med utblåsen som jag pysslade med medan jag väntade på luftintagen.
Det är som sagt ett Aires set med resin och ets, och det är fiiiint!
Jag började som vanligt med att grunda med Hum 127
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00920

Sedan på med Alclad Exhaust....
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00921

Sedan en tjock svart olje wash
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00923

Efter jag torkat bort det så blev det en wash med bränd Sienna och torrbortstning med ljusgrå.
Själva utblåset så målade jag lite Tamyia Clear Blue på lite delar för att få lite nyans skillnader och att det ska se bränt ut!
Det syns väl så där på bilderna....
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00925

Sedan plockade jag ihop utblåsen....så här blev det
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00928
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00929
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00930

Och här det två tillsammans!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00931


Då var det dags för att sätta ihop lite saker! sittbrunnen ska passas in och lika så hjulbrunnarna och det lilla trä settet som ska stötta upp det hela!

Först sittbrunnen, sidopanelerna ska sättas på plats! jag började med att slipa lite på insidan av kroppshalvorna i cockpit trakterna så det blev lite tunnare. Jag visste egentligen inte hur mycket jag
behövde slipa så det blev lite godtyckligt. Sidopanelerna sticker ut ganksa så mycket så det är dom jag ska koncentrera slipandet på.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00933

Fram med dremeln och så slipade jag ner panelerna så mycket att den svarta grundfärgen som de blev målade med på andra sidan blir synlig genom resinet!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00934
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00936

Som synes på den här suddiga bilden så passade sidopanelerna riktigt fint!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00935


*Pust* Så långt allting väl!

Sedan var det dags för Nautilus settet i balsa! jag limmade ihop den med cyanoacrylat men lämnade den främre spanten olimmad, den ska justeras lite sedan när det är dags att peta in luftkanalerna till motorerna!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00937
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00938

Självklart så pajjade jag den när jag torrpassade kånkarången! Det här är en mycket ömtålig sak, den är strukturellt stark men de enskilda delarna är ganska sköra! Det är ju balsa så det borde jag ha förstått!!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00939

Som tur var så funkar superliumm rätt bra på balsa......så det gick att laga:)

Ok, då ska det in grejer i kroppshalvorna....först hjulhusen!
Jag limmade först med etyacetat och sedan förstärkte jag limfogen hela vägen runt med superlim. Jag vill inte vara med om att hjulhusen lossnar och ligger och skramlar inne i flygkroppen!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00942

Sedan skulle nosstället och cockpiten in. Oroväckande nog så gick det utan problem.....Jag började oroligt spana av himlen för att se en skymt av den stora asteroiden som bara måste vara på väg!Så här bra brukar det aldrig gå ju!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00943

Det här är hela nossektionen med allt ditsatt. Jag har inte limmat fast sittbrunnen med hjulhuset för nosstället. Det kommer att hålla ihop rätt bra ändå. Enda orosmolnet är bulan i hjulhuset som sticker upp i cockpiten. Det ska ju passas in en katapluttstol där....senare problem dock.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00944

Lite OT kan jag nämna de här Södermanlandsklass ubåtar som jag pysslat med lite vid sidan av...söta små saker:)
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00948


Åter till Vigilanten!

Luftintagen ramlade in på posten ganska så fort efter jag beställde dom, trevligt nog. Dom ser ut och är jätte fina men det kommer som sagt innebära en del fipplande med träramarna som ska stötta upp flygkroppen!
Dessutom så blir det lite extra fippel för ramarna kommer inte att få plats exakt där det är meningen att de ska sitta p.g.a. luftkanalerna.

Först gjorde jag klar kompressorbladen, inget underligt med dom, ljus grå primer, johnson klarlack åsså på med alclad Airframe Aluminium. Jag gör ingen wash eller annat för att accentuera dom eftersom dom sitter så djupt in så dom kommer knappt att synas ändå.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00957

Sedan blåste jag Tamyia flat white inne i kanalerna....mest på grund av att det var den enda vita jag hade hemma för tillfället. Tycker det är så mystiskt med svarta å vita färger....man köper sådana i mängder men de är alltid nästan slut ialla fall!
Jag fick korta av kanalerna en smula pågrund av en spant som ska få plats bakom.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00952

Självklart fick jag slipa ner diametern på fläktarna för att de skulle få plats, det ser ok ut härifrpån i alla fall Smile
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00958

Sedan in med dom i kroppshalvorna! Dom passar suveränt, Cutting Edge hade verkligen tänkt till när de gjorde dom häringa sakerna. De passar perfekt över hjulbrunnar och annat.
(notera att jag kom ihåh att stoppa in lite vikter för en gångs skull!)
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00960

Allt väl så här långt!
Nu var det dags att trimma, fippla och slipa lite grann i träramen för att den skulle passa in över luftkanalerna. Den främre spanten ska passa rakt över kanalerna så den fick jag först såga bort 1,5 cm på vardera sida.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00954

Sedan gjorde jag en profil och använde min dremel för att slipa till den så det passade.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00956


Så däringa typ.....
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00962

Jag limmade inte fast träramen utan den kommer att sitta jätte bra när kroppshalvorna kommer på plats.

Jag fick lite huvudbry en stund när ramen inte ville centrera sig och jag kom inte på var den tog emot någonstans. efter lite fippel insåg jag att luftkanalerna stack ut lite mer än väntat och tryckte på ramen.
Så fram med dremeln igen och slipa ner lite gran på kanalerna och vips så gick det mycket bättre!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00961

Nu finns det inget mer som hindrar kroppshalvorna från att sättas ihop!! Sagt och gjort, nu sitter de ihop! jag har inte limmat än men det ser riktigt bra ut!
Visst det kommer att bli rejäla glipor efter mittfogen men det är inga problem så länge allt ligger som det ska!

Nu börjar det så smått likna en Vigilante!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00966

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00967

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00963

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00968

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00965


Det börjar bli mycket detaljset å grejer nu, den börjar rusa iväg pengamässigt men nu ska det väl ändå inte till någre fler detaljset! Det var lite fippel med att få ihop Vigilanten, men säg den model som inte böver lite hjälp på traven för att allt ska gå i lås?
Framöver här så blir det mycket spacklande och slipande och det ska börja komma på lite mer grejer som gör att det ser ut som ett flygplan...vingar och liknande! Förhoppningsvist så inträffar det inga katastrofer på jobbet så jag kan bygga planenligt, men det klart säker kan man aldrig vara.

Så efter den här jätte updaten så är det fritt fram att komma med synpunkter och tips!
Tack för att ni kom förbi å tittade på mitt vansinne Smile

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty hmmm, här skulle man kunna skriva massor...

Inlägg av johan r ons jun 18 2008, 18:32

men jag nöjer mig med


imponerande

Måste nog läsa och begrunda en stund innan jag kan komma med något vettigt att säga.


Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S ons jun 18 2008, 18:39

Hehe Tackar Johan!

Du skrev inte Vansinne! i alla fall Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö ons jun 18 2008, 20:21

Kul att se projektet rulla på. Imponerde JA jösses.

Kämpa vidare. Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S ons jun 18 2008, 21:56

Tackar, den har gått på sparlåga men nu ska det hända saker igen Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S tis jul 01 2008, 22:54

Jag har en 6-dagars ledighet runthörnet nu......ska se till att utnyttja tiden väl, Det händer litegrann men det är mest slipa å spackla som försigår just nu och lite modifierande. Very Happy

Ska slänga upp lite bilder senare i veckan santa
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron tis jul 01 2008, 23:17

Ser fram emot det!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S tor jul 03 2008, 18:36

Så då, efter en hektisk juni månad med alldeles för mycket jobb och för lite fritid så har jag äntligen lyckats stjäla lite tid för att göra en uppdatering på Vigilanten!
Det är dags att börja sätta ihop saker och ting! Det är för övrigt den delen av modellandet som jag inte gillar så värst. Spacklande å slipande till förbannelse...för det är bara att inse att det här är ingen Hasegawa!

Kroppshalvorna gick väl rätt OK, visst det blev glipor här och där men inget allvarligt, det finns inga nivåskillnader i alla fall!
Jag använde cyano för att fylla mitt fogen och sedan blandade jag lite spackel med thinner och penslade över fogen.

Framifrån..
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00970
Bakifrån...
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00971

Konstigt nog gick det hela väldigt smärtfritt och jag behövde inte spendera hela dagen med att slipa och spackla! Nä, Vigilanten har varit snäll trots allt jox jag stoppat in i den.
Den värsta fogen var på buken men den behövde jag inte göra något med från noshjulhuset å bakåt för där ska rek.kapseln sitta med massa kameror å grejer!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00972

Nåväl, i bakändan ska det sitta massa utblås å hela akter partiet, så för att göra det lite lättare för mig när det ska på så limmade jag inte ihop kroppen där bak.
Aktern blir jag tvungen att måla å dona med innan jag kan sätta dit den eftersom utblåsen till motorerna inte kan stoppas in utifrån utan måste sättas dit från insidan.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00974

Sedan satte jag ihop resin luftintagen å satte fast dom...hu vilka fogar det blev! Blir kul att fixa dom Razz
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00976

Vingarna bråkade inte så mycket utan kom på plats rätt så bra, som sagt så länge det inte blir jobbiga nivåskillnader så kan man fylla igen glipor ganska lätt!
Det börjar likna en Vigilante, tycker ni inte det?
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00975
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00979

Så blev det lite katastrof igen då.....
Blev upplyst på ARC att de luftintagen jag satte dit på Vigilanten till hörde tidiga maskiner.....å de hade inte den där LERXen på!!! Jälka skit, det innebar även att dekalerna jag skaffat inte heller fungerade med modellen!
Då blev jag tvungen att operera lite på den lille då, och beställa nya dekaler! Den här modellen börjar bli dyr nu....

Medan jag grunnade på hur jag skulle gå till väga så spacklade jag vingfogarna så länge... Först så tog jag Tamyia spackel å blandade ut med thinner för att pensla på på fogarna. Sedan när jag slipade så såg jag att plasten hade "kokat" under spacklet så det såg värre ut än innan jag spacklat!!
Eländes elände, nu gick det tungt! Men men , ve den som ger sig! så jag gjorde en ny blandning med ett squadron spackel å då gick det bättre!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00982

Detta om detta, nu ska här opereras!! LERXen ska amputeras och det ska bara vara en fin liten sväng vid vingroten!
Tack vare en skiss som en vänlig själ gav mig så kunde jag göra en profil och föra över det till modellen.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00994


Sedan var det bara fram med Dremeln och en skärskiva och såga på! Jag sågade bort den i två delar, jag ritade en linje där vingroten skulle börja och sågade bort den delen först.
Efter det så sågade jag bort så det blev en vinkel mot vingen. En hyffsad amputation!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00995

Likaledes på andra sidan och formen börjar framträda....
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00996

Sedan bytte jag verktyg på Dremeln och använde ett slipverktyg och putsade till kanterna!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00997

Så var grovjobbet klart och det gick tämligen smärtfritt Very Happy
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00998

Först maskade jag runt områdena som skulle slipas åsså gick jag fram med en liten Tamyia fil.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC00999

Samma på sidorna åxå..
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01001

Så var det bara att slipa och det blev ganska bra det med. Ni ser förresten på bilden här hur hemsk fogen ser ut på luftintagen.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01002

Och det ser ännu värre ut på undersidan...
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01003

Jag fick använda en remsa plasticard för att få bukt med nivå skillnaderna på sidorna och på undersidan så slipade jag med Dremeln!
Sedan på med massa spackel. De är fortfarande inte riktigt klara för det är lite små blessyrer som ska fixas till åxå.
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01007
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01009

Jag har även börjat maska så smått, huvarna är doppade i Johnson å väntar på att bli maskade.
Det år jag göra när det har svalnat lite i Hobbyrummet....fy vad varmt det blev!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01011

Aktern är på plats och väntar på spackel å slipning!
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01013
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01014

Likaså vingspetsarna! tror inte det har varit något som har passat perfekt på en gång utan allting har fått behandlas på något sätt...
som sagt, det är inte en Hasegawa....
Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 DSC01015

Sådärja! det var så långt jag har hunnit nu...ska fortsätta imorgon med att spackla å slipa *urk*

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron fre jul 04 2008, 06:11

Snyggt Janne!
Ser ju ut som du fått en hel del gjort! Tur att du fick infon om LERXen innan det sas var för sent!
Uj det var inte lite nivåskillnad vid luftintagsfogen, men som du påpekar är det ju ingen Hasegawa! Smile
Jo, nu börjar det verkligen se ut som en Vigilante!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S lör jul 05 2008, 13:03

Det går sakta nu, men framåt! Sleep

Det känns segt med allt slipande å spacklande.....men det går framåt och för varje pinal som blir klar så kommer den närmare och närmare målningsdags! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö sön jul 06 2008, 22:34

Härligt Janne. Jag vet inte vad du tycker men själv tycker jag att byggandet en lång transport till huvudnummret, att få färg på sakerna. Vad kommer det bli för spännande färg på Vigilanten tro. Nåttigrått eller?

Hej och hå bygg på.
Caverö Laughing
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S mån jul 07 2008, 01:16

Grått å vitt.....men glada dekaler i alla fall! Såg att några blev målade SEA kammo....men jag fick inte tag på dekaler till dom.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Viggie

Inlägg av Stefan E fre jul 11 2008, 22:16

Hejsan Janne!

Nu har jag (äntligen) hittat hit till denna mycket trevliga sida från Götet!

Din Viggie börjar se riktigt "komplett" ut nu, mycket snyggt och grymt imponerande bygge! Shocked Very Happy

Rätt festligt med dekal- och variant-rockaden, hade ju dock varit trevligt (och billigare!) om vi kunnat byta dekaler med varandra! Wink

Har fått fart på mitt eget bygge nu, cockpit är i stort sett klar, plus en mängd "små-byggen" som motorer, vingar, fena, landningsställ mm.

Bilder kommer så småningom, men man vågar ju knappt lägga ut dem när man ser ditt bygge! Embarassed

Limma Lungt!

Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S lör jul 12 2008, 00:42

Ut med bilderna bara!

Jag råkade bara snöa in mig lite på detaljering i det här projektet......... det är sällan jag gör så mycket.

Ska ha ledigt i några dagar igen så om jag kan slita mig från DVDn så ska jag få lite gjort igen!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Vad är detta? Temabygge på gång.

Inlägg av johan r lör jul 12 2008, 00:51

Tjenare Janne och Stefan.

Ser fram emot trevlig kvällsläsning här på forumet cheers framöver.

Kul att ni har ett gemensamt projekt på gång. Skall bli riktigt spännande att följa två projekt på samma förebildstyp.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron lör jul 12 2008, 10:55

Hehe, ja då kanske jag ska dra igång min Hasegawa Vigilante i 1/72, samt avsluta Airfixen jag började med innan omstarten av forumet, alltså dvs på det gamla forumet!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S lör jul 12 2008, 14:06

är det ett Vigilante gruppbygge på gång? Very Happy

var det du Håkan som höll på med den? hur mår den idag? Släng upp dina gamla bilder igen vet jag som lite inspiration!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron lör jul 12 2008, 15:17

Hehe, jo kanske det!

Jo, det var visst det, och visst kan jag slänga ut lite bilder, men ni får stå ut med att bilderna kanske inte är så bra, då det var ett tag sen och en bättre kamera hittat hit sen dess!
Jo, den står här i hyllan i väntan på att jag ska få ändan ur, och måla klart den!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö lör jul 12 2008, 23:04

Nu är det nästan att man känner sig lite utanför, nunär det har blivit en "viggie" boom. Suspect Men det är alltid kul att se flera byggen av samma obj.
Kör hårt gubbar och lycka till allihopa.

Hej och hå bygg på.
Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön jul 13 2008, 01:18

Allting går planenligt ....Muahhahahahahaa!
Snart kommer ALLA bygga Viggisar!!! Och jag kommer styra världen!!! Muahahahahahahahahaha
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron sön jul 13 2008, 10:09

Very Happy
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö sön jul 13 2008, 15:16

Sleep
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante - Sida 2 Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet