IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trumpeter RA-5C Vigilante

+3
Caverö
Azgaron
Janne.S
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön maj 25 2008, 14:14

Tja då var det dags igen då!

Nytt projekt och dessutom ett lite ambitiösare sådant, efter diverse funderand så fastnade jag för att peta ihop en Vigilante i 1/48 från Trumpeter! Som sagt blir det här bygget lite ambitiösare än Huntern och kommer att ta tiiiiid. Det blir mycket att göra med den här fågeln!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00817

Jag har försett mig med en Aires cockpit och utblås, lite Aero Master dekaler....än så länge. Jag ska även beställa ett litet trä-set för att stötta upp flygkroppen i veckan...när lönen kommer!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00818
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00820
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00819

Det första intrycket ger vid handen att Trumpeter är lata kräk! Varför så mycket tomrum?? Det hade väl varit lätt för dom att på engång slänga in lite saker som kan stötta upp eländet! För att inte tala om luftkanlaer till motorerna!!

Nåväl...massa extra jobb för mig då Sad Jag får väl scratcha de där luftkanalerna....hittade inget set för dom. Tur att jag hittade ett set med stöttor i alla fall så slipper jag det omaket (jag e kass på att scratcha)
En annan sak som jag kom att tänka på är att Aires stolarna är gigantiska!! Ska dom verkligen vara så stora??
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00821

Kanske Huntern hade erxtremt små säten, vad vet jag? Bara dom passar inne i cockpit så blir jag väl nöjd då. Förutom det så är Aires settet väldigt fint detaljerat och etset är bra...som det ska vara med Aires.

Jag får dela upp WIP posterna lite så det inte blir för stora portioner Smile del 2 kommer.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön maj 25 2008, 14:33

Som sagt, det här verkar inte bli ett allt för enkelt bygge! Jag börjar allvarligt fundera om Aires cockpiten verkligen ska sitta i den här modellen!? och hurvida Trumpeter ens var intresserade av att folk ska bygga det här??? Förklaring följer.....

Då var det bara att kavla upp ärmarna och ge sig hän......
Jag började med att putsa upp resin delarna och gluttade lite på etset, Allt verkade som frid och fröjd.....
Det här är Aires cockpiten brevid Trumpeter cockpiten, å di där människorna (jag antar att dom är det i alla fall) tyckte at framhjulsbrunnen skulle vara en del av själva cockpit delen!! Om Aires hade tänkt i samma banor skulle det ha varit ok men icke! de vill att man ska köpa deras hjulbrunnset givetvis, så Aires gör på Aires vis och trumpeter på sitt!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00822

Vad göra? Jag sågade ner Trumpeter cockpiten så jag bara hade hjulbrunnsdelen kvar...och som ni ser finns det en liten bula på den.....
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00823

Så jag fick såga upp Aires cockpiten också!!!! !#&¤**!!!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00824

Torrpassningen funkade väl.....mummel! grymt! fnys!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00825


Etset däremot, om man ska se till lite positivare saker, är underbart!
Så jag började med lite mums som skulle in i huvarna, passade riktigt bra!! Här är RIOns huv. Har bara en känsla av att det är mer som ska in där...läslampor, wunderbaums, dvd eller minibarer....Jag ska ha öppna huvar så det kommer ju att synas lite.....
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00827

Här är pilotens huv...det ska in mer grejer där senare, speglar och handtag och liknande men det blir efter det har målats.
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00828

Än så länge har jag ganska blandade känslor för Vigilanten men det kommer säkert att ordna sig med lite jobb......Det kommer att kosta blod. svett och tårar kanske men det ska gå...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön maj 25 2008, 14:39

Nu har jag putsat upp katapluttstolarna och limmat dit allt ets förutom bälten och handtaget över nackstödet.
Gick väl utan några större problem.... Det enda som dök upp är att Aires byggbeskrivning mer verkar vara en aproximation av hur delarna ska sitta...som tur är hittade jag en sajt med fina färgbilder av stolarna...annars hade det kunnat se lite annorlunda ut!

Här e katapluttisarna.....
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00829
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00830
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00831

Förutom det har jag fortsatt att putsa upp resinet inför målning och satt fast dom på tandpetar och här är den sedvanliga skogen av delar....
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00832

Då var det dags att ta en paus från cockpiten...nästa post tar vi hjulbrunnarna!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön maj 25 2008, 14:57

Oki...hjulbrunnar var det.

Först så gjorde jag en ram av plasticard kring diket i mitten av nosbrunnen....
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00838

Sedan stoppade jag in en liten pistong för luckan, gjord av ett plaströr med en bit pianotråd i. Så lite allmänt rörmockeri... Det är ugefär korrekt, så gott jag kunde utifrån referensmaterialet i alla fall. Enda kommentaren är väl egentligen att pianotråd inte är det bästa materialet...det är lite svår böjt! Nåja det gick väl men jag ska skaffa lite lödtråd istället någon dag.
Självklart började kameran bråka lite så ni kanske får anstränga er lite för att se...
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00841

En annan vinkel...
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00842
SÅ den andra sidan med sedvanliga rör...gjorde låsmekanismen för luckan av plasticard åssåTrumpeter RA-5C Vigilante DSC00844

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00845

Det där hjulbrunnspillandet är vanebildande vet ni! man börjar och sedan vill man inte bli klar nästan! Tur att det finns mer hjulbrunnar, och ställ dessutom, att detaljera.

Efter nosbrunnen var det givetvis dags för huvudställsbrunnarna. Det började riktigt bra...följde referenserna och det började se riktigt ut....ända tills jag slängde ett nytt öga på referensbilden och insåg att jag gjort det upp och ner!!!
3 timmar av slit åt helsicke!! kan bara skylla på att jag inte hade ätit frukost vid tillfället så det var nog så att jag hade lågt blodsocker eller något! Det ser jätte bra ut...men det är jätte fel!!!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00848

Så här skulle det se ut!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00849

Jag lämnade pianotråden utanför den här gången...alldeles för tufft att jobba med! Trådarna som sticker ut ska fästas vid ställen och lite kolvar och cylindrar och grejor. Jag får göra färdigt hela paketet med ställ och allt innan jag limmar fast det i flygkroppen, blir nog spännande att maska sedan inför målningen!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00850

En annan vinkel...
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00851

I nästa post avhandlar jag ställen!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön maj 25 2008, 15:02

Inte så mycket att orda om kring ställen....det blev lite borrande och massor av pill, inte helt oväntat!

Så här blev det med nosstället!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00852

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00853

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00854

Huvudställen....pilligt minsann!

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00855

Blev så här till sist...

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00856

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00857

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00858


Så...det var hur långt jag kommit hittills. Nästa del kommer att handla om cocpiten, det blir lite pill där också minsan och dessutom ska jag se hur det hela passarihop med nosbrunnen. kanske blir det lite målat också........

Tack för titten!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron sön maj 25 2008, 20:41

Måste börja med att säga att det är kul att nån ger sig på en Vigilante! Smile
Jag har Airfix och Hasegawas i 1/72 och funderar på att skaffa Trumpeters i både 1/72 och 1/48.

Mycket fint jobb du har gjort hittils med stolar, cockpit och landningsställ! Vilket pill med alla trådar!

Ser fram emot fortsättningen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön maj 25 2008, 20:46

Tackar! Very Happy

Men det visade sig vara ett roligt pill!! har aldrig förut gjort sådana här detaljeringar...man brukar ju inte se så mycket av hjulbrunnarna...men det är riktigt skoj faktiskt!!
Sedan kan jag ju säga att det är inte många modeller per år som jag lägger så här mycket energi på, I vanliga fall så är det mest rakt ur lådan och kanske slänger jag in ett cockpitset. Men ibland känner man bara suget efter att detaljera och såga tills männen i vita rockar hämtar en! sunny
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron sön maj 25 2008, 20:53

Nä, det är väl en hel del av det man gör som knappt ses sen speciellt i cockpit, men även i hjulhusen! Kul ändå att veta att det sitter där!

Det ska bli kul att prova på en lite mer detaljerad modell framöver!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön maj 25 2008, 20:56

Varning!...vanebildande Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron sön maj 25 2008, 21:07

Hehe! Very Happy Smällar man får ta! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö mån maj 26 2008, 07:35

Du är grym Janne, shit va du pillar till det bra. Beundransvärt, fortsätt så. Very Happy

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S mån maj 26 2008, 11:56

Tackar tackar Mattias! cheers

Får se vad jag hittar på dag......ledig, tanten jobbar....undrar vad jag ska göra? Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö mån maj 26 2008, 14:42

Hej janne. Vad har du för ref när du drar kablar och rör sådär omfattande. Jag gjorde lite enklare scratch på en FW 190 D-9 lite på känn sådär och det var skitkul. Men om man skall tävla vet jag inte om det räcker långt.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S mån maj 26 2008, 14:53

Jag jagar bilder på nätet Smile Walkarounds å annat smått och gott....sedan är det inte alltid referenserna räcker till...då får man vara kreativ!! bounce

Hur mycket kollar dom i hjulbrunnar på tävlingar??? Ärligt talat så är det ett sådant område som egentligen inte behöver detaljeras för det syns ju inte!! Men liksom med cockpitar, som inte heller syns särskilt väl, så är det helt enkelt kul att pilla och man gör det för sin egen skull, -"JAG vet ju hur snyggt det blev under den där luckan.....även om inte ni ser det!"

Lite så e det ju
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö mån maj 26 2008, 21:44

Du har helt rätt i det. även om jag inte bryr mig om att måla undersidan på strv, för vem ser det?



Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S lör maj 31 2008, 20:11

Då var det dags att måla lite!!!

jag började med att blåsa det vita hjulbrunnarna med Hum 34 med ett par droppar svart i så det inte blir perfekt vit!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00863

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00864

Sedan lite cylindrar å annat i Model Master Chrome silver
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00873

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00874

Det var hjulbrunnarna det...det får torka en stund innan jag börjar måla detaljer på dom.

Dags att skifta fokus till cockpiten!

Först behövde jag göra någonting åt det stora fula hålet i RIOns lilla håla, jag behövde ju skära bort en bit för att få plats med Trumpeters hjulbrunn som också var en del av sittbrunnsgolvet!
Jag torrpassade Trumpeter delen och markerade med en penna hur långt in den gick, och givetvis så hade jag tagit bort lite för mycket av golvet!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00859

Jag ersatte en bit av golvet med en bit plasticard, samtidigt passade jag på att slänga in lite ets...lite spakar och pedaler!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00861

Efter det så grundade jag allt i svart så har jag grunden till min preshejd klar åxå!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00862

Sedan blåste jag Hum 166, Light Aircraft grey, jag använder en gasnka ljus grå eftersom det svara lyser igenom och gör det hela lite mörkare. När man använder preshejden så blir det ett underbart djup i delarna och det för fram detaljerna åxå. Man skulle kunna säga att ungefär hälften av vädrings jobbet är gjort och jag behöver bara göra ganska lätta washer och torrborsta lite för att förstärka det ytterligare.
Jag bara "dammade" på det grå i tunna tunna lager...jag blåste mellan 5 och 8 lager, beroende på vilka effektar jag ville uppnå.


Här är resultatet i alla fall i en serie bilder!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00867

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00868

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00870

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00871

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00872

Det blir ganka många bilder som vanligt så jag fortsätter i en ny post!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S lör maj 31 2008, 20:27

Så då blev det del 2 då av updaten!


Nu har jag börjat måla lite detaljer i cockpiten....detaljmålandet är inte riktigt klart men det blir en fingervisning om hur det kommer att se ut sedan i alla fall! Det ska ju bli washer och torrborstningar åxå!

Först själva brunnen!
jag målade vissa paneler svarta och torrborstade dom lätt med mörkgrått för att se var jag ska måla knappar och sådant, precis som jag gjorde på Huntern, faast det här blir ju lite färggladare förstås...Huntern har en helt svart cockpit ju!
Jag hade bara ett litet problem i det här skedet....jag har ingen aning om hur det ser ut i sittbrunnen! Jag har bara hittat bilder på instrumentpanelerna...inga på själva sittbrunnen. Så det fick bli lite vilda gissningar och lite kreativt tänkande.....

Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00875

RIOns håla....
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00877

Kontoret...
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00878

Och RIOns leksaker torrpassade
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00879

Kul va?

Sedan hade vi katapluttisarna då...
Det ska på lite mer detaljer som bälten, spakar och handtag men jag väljer att inte sätta på dom förrän jag gjort klart allt på stolarana.
Sätena är väldigt färggranna! Nackstödet är i någon smutsvit-gul nyans...jag fick fram det på ett ungefär när jag blandade Hum 34 med Hum 71.
Ryggstödet målade jag i Hum 117 och Hum 150 för att skilja på att det är två olika underlag i ryggstödet. Det gula är Hum 99 och jag behlver dra lite svarta linjer här och där. Kablarna är i Hum 123.
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00889

Framifrån...
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00892-1

Båda samtidigt..
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00893-1

Sedan blanklackade jag hela faderullan, stolar å sittbrunn och dessutom målade jag allt på etsarket och lackade även det. Det ska bara härda så kan jag sätta igång och washa och ha mig!!

Så där ja...fortsättning i nästa post Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S lör maj 31 2008, 20:47

Del 3........ skojet fortsätter!


Förhoppningsvis får jag mitt lilla "bracing set" nästa vecka så jag kan börja fundera på att få ihop kroppen och eventuellt göra luftkanaler till motorerna.

Men nu till det jag har på bordet!
Jag har washat och torrborstat cockpiten och hjulbrunnarna.Har även börjat peta ihop lite saker i cockpitsområdet men vissa saker får jag inte på plats förrän tidigare nämnda set dyker upp!

Här är sittbrunnen washad och torrborstad, jag washade med en blandning av svart och obränd umbra och torrborstade med en ljus ljusgrå.
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00894

bakifrån...
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00895

Här har jag satt ihop RIOns leksaker, det är mycket ets här...flera lager faktiskt! men det ser ok ut och instrumentpanelerna har även de fått sig en wash för att passa in med resten.
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00909

Från sidan..
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00910

Mittkonsolerna är också i
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00911

Pilotens instrumentpanel, det kan inte sättas fast förrän kroppshalvorna är ihop....bara att hoppas att den inte hinner försvinna innan dess!
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00913

Och en sidopanel..
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00899


Då var det katapluttisarna då..

De fick samma behandling som övriga cockpiten och har nu fått bälten och handtag och grejer:P
framifrån..
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00904

uppifrån..
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00906

Höger sida..
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00915

Vänster sida..
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00916

Ja det var så långt jag kunde göra på cockpiten....så då går vi raskt över till hjulbrunnarna!

Jag visar bara en hjulbrunn men alla har fått samma behandling.....

Jag använde två separata washer...först en tunn wash med obränd umbra för få det oljigt och skitigt och sedan en svart wash för att framhäva detaljerna.
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00903

Insidan...
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00919

Det var det för den här gången!
Som sagt hoppas jag att jag får mitt "Nautilus bracing set" nästa vecka någon gång. Tills dess får jag fippla med att torrpassa cockpiten i flygkroppen, behöver antagligen slipa lite där, sedan har jag Aires fina utblås åxå att mecka med.

Sedan får vi se om jag tycker det är värt att peta ihop luftkanalerna....men det får vi se när grejerna kommer!

Tills dess ha det så bra och limma lugnt!! och tack för titten!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö lör maj 31 2008, 23:07

I´m stunned, Janne så bra det blir. Snyggeställen för att inte prata om sätena. Mycket bra



Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S lör maj 31 2008, 23:12

Tackar Smile Känns rätt bra så här långt, kul att du gillade stolarna....är faktiskt rätt nöjd med dom!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron sön jun 01 2008, 16:52

Oj, är det dags att gömma sig under nått gammalt täcke nu? Smile Förbaskat snyggt jobb du gjort med både ställ och och cockpit! Imponerande!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S sön jun 01 2008, 23:27

Hehe...ne det hoppas jag inte, men tack för uppskattningen!

Pilla med detaljer kan alla göra...om man har lust. Jag kände bara för att göra något lite utöver det vanliga som jag brukar bygga. Något projekt varje år blir så här medan resten har på sin höjd ett cockpit set instoppat eller är helt OOB. Det är kul ibland men inte jämnt, att sjunka ner i sin galenskap:P

limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Azgaron mån jun 02 2008, 00:17

Hehe, nä det ska jag nog inte heller! Smile

Jo, så sant, men du tycks ha bra känsla för vad som behövs och vad som ser bra ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Janne.S mån jun 02 2008, 15:46

Tackar Håkan.....bliev lite generad där Razz

Glada nyheter dock!

Jag är officiellt imponerad av en firma som heter sprue brothers! Den ligger ligger i Amerikat men det hindrar dom inte från att vara blixtsnabba med leveranser. Det här är andra gången jag beställt från dom och ingen av gångerna har det tagit längre än 6 dagar att få grejerna!!!!! Känslan jag har nu är att om det inte varit helg så hade nog grejerna kommit ännu raskare!! (bra priser har dom åxå...länge leve en låg dollar kurs!)

Mitt godis som kom nu var ett bracing set till Vigilanten...ser ut som följer
Trumpeter RA-5C Vigilante DSC00922

Sådeles gjort i trä och ska förhoppningsvis göra livet enklare för mig !
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Caverö tor jun 05 2008, 21:58

Spännande med trä i en plastbyggsats, det blir ju maxat multimedamodeling. Jag som bara vågat mig på etsbälten känner "respect dude".

Hej och hå bygg på!

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeter RA-5C Vigilante Empty Sv: Trumpeter RA-5C Vigilante

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet