IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Utsikt från min nya arbetsplats! :)

+3
Marlin
cas
Azgaron
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Azgaron tis nov 10 2020, 22:37

Hejsan allihopa! Smile

Ledsen att jag inte bevistat forumet på väldigt länge. Jag har ägnat mig åt att fixa diverse saker som min hemsida och lite annat i syfte att promota det jag gör när jag inte bygger modeller.
Jag har också haft och har problem med mina färgsprutor. Ingen av dem funkar och dessutom har det blivit nåt strul med kompressorn. Den pyser ut luft från ventilen som sitter på cylindern.
Så just nu har det inte blivit särskilt mycket byggt. Skulle ha skrivit här tidigare men det har bara inte blivit av förrän nu.

Och nu till rubriken! Så här ser det ut utanför mitt blivande jobb.

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Lansen_test-rotated

Denna bilden togs när jag började på min praktik, och finns i handels/industriområdet som kallas Flygstaden, där även flygplatsen finns inte så långt därifrån.
Som det ser ut just nu så väntar jag på att papperna ska bli klara från Af's sida så jag kan få anställning.
Om nån undrar vad i hela friden jag ska jobba med så är det som webbadministratör och alltiallo på Barnvagnshuset! Smile
Inte direkt jobbet jag hade räknat med att få kanske, men det borde bli lite mer klirr i kassan.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av cas ons nov 11 2020, 11:20

Kanske inte ett drömjobb, men att ha en strålande utsikt över en nyrenoverad A32 uppväger ju en del skulle jag säga. Åtminstone första veckan.

Kul att ha dig här igen Håkan!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Marlin ons nov 11 2020, 12:32

Sämre utsikt kan man ju ha. Very Happy
Grattis till anställning, och förhoppningsvis mer klirr i kassan.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Matt_Public ons nov 11 2020, 12:51

Så länge avtalen är någorlunda schyssta så är alla jobb bra. pirat
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Azgaron ons nov 11 2020, 14:42

Tack Christer, Bosse och Matt! Smile

Nä, det finns nog roligare jobb, men också betydligt sämre. Det lär bli en hel del att sitta framför datorn och sköta hemsidan och beställa hämtningar och lite sånt.
Sämre utsikt kan man ju ha och jag blir glad varenda gång jag kommer dit och ser planet. Ska passa på vid tillfälle och ta lite fler bilder.
Funderar också på att skaffa en Lansen och se om det går att hitta passande dekaler. Gärna i 1/48.

Jo några tusen mer än jag har nu lär det ge, och det hjälper en del! Smile
Att slippa rapportera till Af och Fk är guld värt bara det! Smile

Det visade sig dock att pappersexercisen tar sin lilla tid, speciellt nu i coronatider, så tidigast 1:a december kan jag börja jobba.
Så nu ska jag ta det lugnt i några veckor! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Stefan E ons nov 11 2020, 15:33

Grattis til jobbet, Håkan!  cheers

Det är bokstavligen guld värt att ha ett jobb idag och inget jobb är roligt hela tiden.  Crying or Very sad

Hoppas du får trevliga arbetskamrater och att du kommer att trivas med ditt nya jobb.  Very Happy


Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Azgaron ons nov 11 2020, 19:51

Tack Stefan! Smile

Visst är det! Jo, så är det nog! Smile

För det mesta är det bara jag och min chef, samt nåt enstaka inhopp av en gymnasietjej.
Men jag trivs rätt bra med att sitta och småpula framför datorn och fixa lite i butiken.
Att dessutom få betalt för det, är ju inte fel.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av TommyKillander ons nov 11 2020, 21:36

Najs!

Grattis till nya jobbet!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Azgaron tor nov 12 2020, 00:22

Tack Tommy! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av glimturen tor nov 12 2020, 18:58

Cool utsikt! Samt stort grattis till jobbet! Utsikt från min nya arbetsplats! :) 1288785663

Kul att ha dig här igen Håkan!
Trist med måleriet, men hoppas det ordnar sig.

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Azgaron tor nov 12 2020, 23:33

Tack Rickard! Smile

Det ska nog ordna sig. Fick just kollat kompressorn på en lokal firma, och då funkade den som den skulle naturligtvis. Smile
Återstår sprutorna. Nåt knas är det ju som gör att det inte kommer fram nån luft, och Iwatakopian läcker luft. Gissar på packningen mot munstycket.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Utsikt från min nya arbetsplats! :) Empty Sv: Utsikt från min nya arbetsplats! :)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet