IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Någon som sett Tuntematon Sotilas

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Någon som sett Tuntematon Sotilas Empty Någon som sett Tuntematon Sotilas

Inlägg av Tobias sön dec 11 2022, 14:58

Jag såg filmen när den kom men hittade nu serien, fem avsnitt? Måste ju vara ganska mycket längre..

Egentligen dum fråga om den är bättre, men jag frågar ändå.. Wink  Känns som något bra att se under decemeberkylan annars..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Någon som sett Tuntematon Sotilas Empty Sv: Någon som sett Tuntematon Sotilas

Inlägg av Gigabyte sön dec 11 2022, 16:55

Tobias skrev:Jag såg filmen när den kom men hittade nu serien, fem avsnitt? Måste ju vara ganska mycket längre..

Egentligen dum fråga om den är bättre, men jag frågar ändå.. Wink  Känns som något bra att se under decemeberkylan annars..
 Jo sett den några gånger ,, eft som jag kör den i repris så tycker jag att ,,,, filmen fångat hopplösheten på det bra sätt,, inte någon glorifiering av kriget , dock lite av superfinne när dom rensar skytte värn ,och bakhåll, en gubbe med knallpåk gör ner ett helt kompani ,, ryssarna är väl inte väl så infantila som filmen avspeglar  Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Någon som sett Tuntematon Sotilas Empty Sv: Någon som sett Tuntematon Sotilas

Inlägg av Tobias sön dec 11 2022, 17:22

Har du sett både serien och filmen? Smile

Jo, vet vad du menar.. Jag kan köpa den där superfinnen. Brukar vara någon som sticker ut och utför lite extra "heroiska" grejor. Det är ok..  Men får nog se igen för att känna efter.. Smile
Har för mih det där med en hel nedgjord pluton faktiskt bygger på en verklig händelse.. Men kommer inte ihåg exakt hur det gick till. Osäkerheten låg nog i just hur många snubben nedkämpade.

Drog igång och kikade på Young indiana Jones med av någon anledning. DVDerna, tyvärr utan George Hall som gamle Indy. Väligt välgjord och snygg serie!  Apropå ingenting, typ. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Någon som sett Tuntematon Sotilas Empty Sv: Någon som sett Tuntematon Sotilas

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet