IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Cursed city (warhammer age of sigmar)

+3
Tobias
Matt_Public
Asuraswe
7 posters

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe sön maj 14 2023, 11:53

Tobias skrev:Ajdå.. :/ Det låter ju sådär.. Har du vart i kontakt med sjukvården?

Får pigga upp dig med att kika på denna snubben, gillar hans videor.


Yes...käkar medicin och tillgodoser mig med soppor. Skyller på nurgle 👍
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias sön maj 14 2023, 14:44

Glass kanske funkar? Wink Magsår kan vara/bli allvarligt dock.. Är du påverkad så.. Dags att söka. Ibland "sipprar" de liksom och Hb kan sjunka en del.. Bettre safe than sorry..
Tobias
Tobias


Matt_Public and Asuraswe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av glimturen sön maj 14 2023, 18:07

Trista att höra! Krya på dig!

Figurerna är mycket snygga! cyclops

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Azgaron mån maj 15 2023, 09:27

Snyggt jobbat med figurerna! Ser snygga ut! Smile

Krya på dig!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe mån maj 15 2023, 15:46

Tackar alla:) kreativitet är sannerligen bra medicin
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe ons maj 17 2023, 10:18

Två nya skelett! En blandning av både klassisk teknik samt en hel del grimdark. Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Img_2036
Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Img_2035
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias ons maj 17 2023, 13:58

Jäkligt snygga!  Snygga kappor. Smile

Följer du nyheterna om The Old World något - intresserad?
Tobias
Tobias


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe ons maj 17 2023, 14:43

Tobias skrev:Jäkligt snygga!  Snygga kappor. Smile

Följer du nyheterna om The Old World något - intresserad?

Nope. De nyheterna har gått mig förbi 😊
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias ons maj 17 2023, 17:31

Ah! Jag kom tillbaka till GW 2019, köpte Shadow War Armageddon och lite senare skaffade ltie Mordheim-grejor igen.. ungefär då tillkännagav de att Warhammer Fantasy battles kommer tillbaka "Om tre-fyra år, kanske emra".. Det gick ju i graven 2015 och Age of Sigmar tog över.. Sad Med runda baser..

Nu har det närmast sig och det har kommit lite mera info. Oklart när det kommer, itne säkert att det är i år 8men WHFB fyller 40 år..)..

Skall vara någon blandning av reglerna från 3rd till 8th Ed. Låter mera som 6th-7th Ed dock /6th Ed var min favorit, grimdark och balanserat, senare var power creepen enorm..)

Det vi vet är att en hel del gamla boxar kommer tillbaka och både Tomb Kings och bretonnians får lite fokus i börjab.. De fick ju aldrig arméböcker i 8th Ed, iaf inte Bretonnians.. De fick en i 6th Ed och sen inget mera.. Det var 2003.

Basstorlekarna ändras lite, blir större. en del - alla? 20mm blir 25mm, 25mm går till 30mm och kavalleri 30x60 ist för 25x50 lät det som.  Jag pallar itne att basa om så får väl köra "spacer" trays" när det behövs..

Alla får någon form av armélista i början så de kansk spela men fokus är the Old World så folk o fä bortom det kanske itne får tokmycket regler och figurer annars, på ett tag.. Typ High Elves, Lizardmen, Dark Elves som jag förstodd det.

jag är ganska hypad.. Smile Får se om man blir glad eller besviken men mest ser jag fram emot att få tillbaka en del orc-boxar. Framförallt Orc Warriors och Boar Boyz men förhoppningsvis Chariots och artilleri med.
De komemr tydligen att tillverka i metall igen, det var ju länge sedan..
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Matt_Public tor maj 18 2023, 16:16

Föredömligt fina skelettknektar!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe tor maj 18 2023, 19:43

Tobias skrev:Ah! Jag kom tillbaka till GW 2019, köpte Shadow War Armageddon och lite senare skaffade ltie Mordheim-grejor igen.. ungefär då tillkännagav de att Warhammer Fantasy battles kommer tillbaka "Om tre-fyra år, kanske emra".. Det gick ju i graven 2015 och Age of Sigmar tog över.. Sad Med runda baser..

Nu har det närmast sig och det har kommit lite mera info. Oklart när det kommer, itne säkert att det är i år 8men WHFB fyller 40 år..)..

Skall vara någon blandning av reglerna från 3rd till 8th Ed. Låter mera som 6th-7th Ed dock /6th Ed var min favorit, grimdark och balanserat, senare var power creepen enorm..)

Det vi vet är att en hel del gamla boxar kommer tillbaka och både Tomb Kings och bretonnians får lite fokus i börjab.. De fick ju aldrig arméböcker i 8th Ed, iaf inte Bretonnians.. De fick en i 6th Ed och sen inget mera.. Det var 2003.

Basstorlekarna ändras lite, blir större. en del - alla? 20mm blir 25mm, 25mm går till 30mm och kavalleri 30x60 ist för 25x50 lät det som.  Jag pallar itne att basa om så får väl köra "spacer" trays" när det behövs..

Alla får någon form av armélista i början så de kansk spela men fokus är the Old World så folk o fä bortom det kanske itne får tokmycket regler och figurer annars, på ett tag.. Typ High Elves, Lizardmen, Dark Elves som jag förstodd det.

jag är ganska hypad.. Smile Får se om man blir glad eller besviken men mest ser jag fram emot att få tillbaka en del orc-boxar. Framförallt Orc Warriors och Boar Boyz men förhoppningsvis Chariots och artilleri med.
De komemr tydligen att tillverka i metall igen, det var ju länge sedan..

Det låter riktigt nice. Jag är på samma linje, gillar grimdark och inte nödvändigtvis overpower osv.

Dock snackade jag med GW i Göteborg för ett tag sedan och spanade in nya empire gubbarna. Verkar bli en återgång till gamla Bretonian vilket är nice.

Gamla orc and goblins gillade jag skarpt 😊
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias fre maj 19 2023, 09:34

Eller hur? Smile

Snubblade över denna snubben häromdagen och han hade mycket vettigt.. Jag är lite allergisk till en hel del inom turneringsspel.. Utan att dra det för långt.. Det är ok, men det är itned et enda.. Roliga scenarion, kampanjer och våga använda även det som inte är "optimalt" gör det mycket mera intressant.. 2000 eller 2500p, knappt terräng och Pitched Battle varje gång med det mest effektiva blir triiiist..!



han hade flera, bra videor.. Och spelar inte så nu - dvs hardcore tournament..


Bretonnia är en av de jag gillade och köpte lite enstaka figurer till, fämst från 5th Ed 8Knights Errant bl a). Gillar dem men vet inte om jag skulle gilla att spela dem.. Men mycket glad att de kommer tillbaka! Färgstarka! och kommer nog skaffa lite figurer..

Knights on Foot, DET är spännande.. Smile

Eller hur, orcs & Goblins är KUL! Very Happy
Tobias
Tobias


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe lör maj 20 2023, 16:10

Nope. Turneringar i all ära men helt ärligt föredrar jag tematiska spel i stil med necromunda och kill team. Kan ha att göra med att jag trots allt är en rollspelare från grunden
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias lör maj 20 2023, 17:19

Precis, då skulle du gilla Mordheim, det är ju typ Necromunda i Warhammer Fantasy.. Wink

Kikade på några svenskar på Yt som postade en ny Batte Report och de kör med komp i en "friendly" match. Och typ något trist scenario a la pitched battle och ingen terräng.. Jag.. har kommit över det.. Det måste vara mer än så, lite story, utmaning och skoj..
Tobias
Tobias


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Azgaron mån maj 22 2023, 23:27

Tjusiga skelett! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av glimturen ons maj 24 2023, 21:27

Eldfängda benrangel! cyclops Snyggt!

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe fre maj 26 2023, 16:48

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Img_2038
Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Img_2037
Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Img_2037

Lägger medvetet mer tid på benrangeln för att fånga en riktigt grimdark fantasy vibe. Tre nya till räkning
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias fre maj 26 2023, 17:49

De ser coola ut.. Smile Hade vart coolt att spela en mörk natt med bra stämningsmusik.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe fre maj 26 2023, 19:58

Tobias skrev:De ser coola ut.. Smile Hade vart coolt att spela en mörk natt med bra stämningsmusik.. Wink

Kul att du gillar det☀ Funderar på att köra en kväll när jag är klar med alla figurer.
Asuraswe
Asuraswe


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias fre maj 26 2023, 20:32

ja de är coola. Smile Hur ligegr det till med dem, hur många kvar?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Azgaron lör maj 27 2023, 01:26

Snyggt jobbat! Coola skelett! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe lör maj 27 2023, 11:46

Tobias skrev:ja de är coola. Smile Hur ligegr det till med dem, hur många kvar?

2 skelett och lite fladdermöss är kvar 👌
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias lör maj 27 2023, 12:54

Oh, nästan klar ju! Very Happy Finns inga supplement ännu va?  Men kan man behöva fler figgar till grundboxen?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe lör maj 27 2023, 21:20

Tobias skrev:Oh, nästan klar ju! Very Happy Finns inga supplement ännu va?  Men kan man behöva fler figgar till grundboxen?

I grundboxen får man allt man behöver till att spela en ca 12 äventyr. Finns även 2 expansioner 😊
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias sön maj 28 2023, 02:03

Ah det gör det?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 5 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet