IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Cursed city (warhammer age of sigmar)

+3
Tobias
Matt_Public
Asuraswe
7 posters

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe sön jan 15 2023, 22:39

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 20230112

Lite av helgens resultat 😊
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias sön jan 15 2023, 23:25

Går det att förstora på något sätt.? Jag sparar och förstorar men blir suddigt.. Ser dock snyggt ut! Någon dam?
Tobias
Tobias


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe mån jan 16 2023, 17:56

Tobias skrev:Går det att förstora på något sätt.? Jag sparar och förstorar men blir suddigt.. Ser dock snyggt ut! Någon dam?

Eller så ser jag till att gå en ABF - kurs i fotografering 😁
Stämmer, en magiker.
Asuraswe
Asuraswe


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias mån jan 16 2023, 20:26

Haha, jag har inget att säga, kass på det..  Men med Flickr, t ex, kan man ofta klicka och få större.

Nice, en troll"karl"? Smile

Hur ser spelet ut? Såg några YT-videor och en del var lite besvikna, men på vad komemr jag inte ihåg.
Tobias
Tobias


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe tis jan 17 2023, 01:11

Tobias skrev:Haha, jag har inget att säga, kass på det..  Men med Flickr, t ex, kan man ofta klicka och få större.

Nice, en troll"karl"? Smile

Hur ser spelet ut? Såg några YT-videor och en del var lite besvikna, men på vad komemr jag inte ihåg.

Spelet i sig påminner väldigt mycket om Mansions of madness (dungeon crawling) men I Warhammer världen. Olika uppdrag i en stad som styrs av Vampyrer 😎
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias tis jan 17 2023, 11:52

Aha, det låter ju bra! Spelat Mansion of Madness lite, gillade det! Gött med stämningsmusiken i appen och så.. Svårt men skön utmaning. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe tis jan 17 2023, 20:43

Tobias skrev:Aha, det låter ju bra! Spelat Mansion of Madness lite, gillade det! Gött med stämningsmusiken i appen och så.. Svårt men skön utmaning. Smile

Grymt Smile som sagt mitt favoritspel vad det gäller regulära brädspel. Om några i Ipms Göteborg vill spela, äger jag samtliga expansioner av spelet och visar gärna hur man gör.
Asuraswe
Asuraswe


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe ons jan 18 2023, 22:32

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 20230113

Lite mera på trollpackan. Lade perlite highlighting, fixade med shading mm.
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias ons jan 18 2023, 22:47

Ser bra ut. Smile Är det 25 eller 32mm baser på dem? 25 gissar jag?



Mansion of Madness, får väl kolla med dig i sommar om du hinner lira. Jag har inte riktigt hängt med i alla nymodigheter med att spela med Appar o så.. Wink (En kompis har Mansion) - men det finns många liknande eller? Alla genrer? Något fränt Fantasy?

Lirade något brädspel där man löste kriminalgåtor med, var lite noir a la LA Confidential över det. kanske var en expansion dock.  Komemr dock inte ihåg vad det hette..

men Mansion var ju det som stack ut.. Kompisen hade målat allt ganska bra med.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe tor jan 19 2023, 02:46

Tobias skrev:Ser bra ut. Smile Är det 25 eller 32mm baser på dem? 25 gissar jag?



Mansion of Madness, får väl kolla med dig i sommar om du hinner lira. Jag har inte riktigt hängt med i alla nymodigheter med att spela med Appar o så.. Wink (En kompis har Mansion) - men det finns många liknande eller? Alla genrer? Något fränt Fantasy?

Lirade något brädspel där man löste kriminalgåtor med, var lite noir a la LA Confidential över det. kanske var en expansion dock.  Komemr dock inte ihåg vad det hette..

men Mansion var ju det som stack ut.. Kompisen hade målat allt ganska bra med.

32 mm baser är det som gäller 😊 såklart vi får ta en kväll med brädspel framöver.
Generellt sätt kan man säga att det är väldigt unikt över just appar i spel. Jag kan nog räkna på en hand hur många jag känner till. 
Asuraswe
Asuraswe


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Azgaron tor jan 19 2023, 14:34

Ser snyggt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe tor mar 02 2023, 18:30



Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 16777710

Tar vid där jag slutade. Lite mer highlights på trollpackans mantel samt drybrush på jättens rustning.
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias fre mar 03 2023, 22:34

Oh, trevligt. Smile Snöbasen är nice med.  

Och dricka för att orka? Wink Kikat på reglerna mycket?
Tobias
Tobias


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe lör mar 04 2023, 04:24

Tobias skrev:Oh, trevligt. Smile Snöbasen är nice med.  

Och dricka för att orka? Wink Kikat på reglerna mycket?

Alltid 😂 gott att dricka är en förutsättning för ett någorlunda lyckat bygge.
Asuraswe
Asuraswe


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias lör mar 04 2023, 10:28

Jag har provat kombon öl och bygga-måla. Gick bra i början men mindre lyckat en bit in.. Wink
Tobias
Tobias


Matt_Public and Asuraswe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av glimturen lör mar 04 2023, 18:39

Snyggt! cyclops

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av cas mån mar 06 2023, 09:33

Hur snyggt som helst ju!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe tis mar 07 2023, 20:59

cas skrev:Hur snyggt som helst ju!

Tackar 👌👌
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe tis mar 07 2023, 21:01

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Img_2017
Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Img_2018

Dagens WIP Wednesday bjöd på ett färdigställde av trollpackan samt lite mera på den dekadenta greven och ogren. Riktigt roligt att få experimentera med sk "glow" färger och samtidigt utmana den konstnärliga friheten.
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Azgaron ons mar 08 2023, 13:34

Tjusigt målat! Fina figurer! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias fre mar 10 2023, 13:59

Mycket vackert. Smile
Tobias
Tobias


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Matt_Public fre mar 10 2023, 15:06

Tobias skrev:Mycket vackert. Smile
Just! Just! cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Asuraswe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Asuraswe lör mar 11 2023, 18:38

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 20230311
Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 20230310

Ett stycke greve klar. Tycker att han ser ut som Alexander Bard...
Satte även igång med att måla vampyrernas ledare Radukar. Vad som är riktigt intressant, är att jag läser den skönlitterära boken sida vid sida om målningen 😊
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Matt_Public lör mar 11 2023, 20:18

Asuraswe skrev:[...] Tycker att han ser ut som Alexander Bard.
Intressant tanke, men nu får jag inte rösten ur huvudet. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Tobias lör mar 11 2023, 21:44

Hahahaha, ja - ganska likt!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Cursed city (warhammer age of sigmar)  - Sida 2 Empty Sv: Cursed city (warhammer age of sigmar)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet