IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Obed tis nov 10 2009, 16:23

Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Kan man slabba på medel med något blött som gör att de lossar igen?
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av dm4 tis nov 10 2009, 16:38

Jag tog bort (flyttade mina) med Micro Sol (röd). Plaskade på och lät det inte torka utan på med mera, till slut kunde jag flytta dekalen.

Mvh
dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Janne.S tis nov 10 2009, 17:20

Microsol är nog det närmsta man kan komma utan att förstöra dekaler allt för mycket, som dm4 säger.
Det är det överlägset bästa sättet att ta bort dekaler över huvudtaget....använder man tejp så brukar det bli kvar rester som måste skrapas bort. Men annars så brukar det finnas eftermarknads dekaler att tillgå om det skiter sig.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Obed tis nov 10 2009, 17:22

aha, vad gör Microsol? Ska den tänja dekalen egentligen?
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Janne.S tis nov 10 2009, 18:17

den löser upp dekalen Very Happy Den är tänkt att appliceras på dekalen när den är på plats så den löses upp och sugs in i ytan den är fäst på så den ser målad ut Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Azgaron tis nov 10 2009, 18:43

Jag har använt Microset med framgång på min Zero! Tog ett tag men det gick!
Är inte sol lite för starkt? Det löser ju praktiskt taget upp dekalen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Obed tis nov 10 2009, 19:52

äh jag misslyckade avlägsnandet men jag tror jag löste det på ett annat sätt med dekalerna kvar. De sitter ju trots allt där de ska.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Janne.S tis nov 10 2009, 20:26

Azgaron skrev:Jag har använt Microset med framgång på min Zero! Tog ett tag men det gick!
Är inte sol lite för starkt? Det löser ju praktiskt taget upp dekalen!

Håkan
Det räcker oftats att ha endast en fuktad pensel med microsol på en dekal....sedan är olika dekaler olika känsliga, acadfemy dekaler behöver man antagligen kungsvatten för att få att fästa Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Azgaron ons nov 11 2009, 00:12

Jo, men microsol är ju till för att få dekalen att lägga sig snyggt!
Det står tom på set-flaskan att man kan använda det för att ta bort dekaler!
Får du verkligen loss dekalen med sol utan att den disintrigerar?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av johan r ons nov 11 2009, 00:29

Sol verkar riskabelt eftersom det löser upp då jag tyckera att det i princip löser upp dekalen.

Jag skulle prova set i första hand, eventuellt att jag skull prova med ljummet/varmt vatten för att se om det gör att dekalen släpper igen.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Ta bort dekaler utan att förstöra dem? Empty Sv: Ta bort dekaler utan att förstöra dem?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet