IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad har ni för favorit-färg-blandningar?

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Vad har ni för favorit-färg-blandningar? Empty Vad har ni för favorit-färg-blandningar?

Inlägg av Obed lör dec 26 2009, 14:46

Vad har ni för favorit-färg-blandningar?

Tyckte att gråmetallic var för glittrig för ren metall till exempel på stridsvagnsband eller verktyg. Därför tar jag mest Tamiyas mörkgrå XF24 och en mindre del av Metallic grey XF56.
Tycker det ser betydligt mer stålgrå ut på det viset.

Till vapen har jag hellre halvblank svart och lite metallic i blandningen får att få en smula metallkänsla i det svarta. Vapen är ju ofta blånerade så de blir svarta. Kanske skulle ha en hint blått också.

Vad har ni för trevliga häxblandningar delge?
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Vad har ni för favorit-färg-blandningar? Empty Sv: Vad har ni för favorit-färg-blandningar?

Inlägg av MiniStuff lör dec 26 2009, 16:31

själv brukar jag till just vapen använda mig av Humbrols metal cote (no 27003) som grund för att sen putsa upp den en aning och sen har jag på ett antal lager med washes (främst Citadel-washes men också egna oljebaserade) i olika kulörer beroende på vad jag vill åstadkomma.

Har en specialwash som jag gjort av oljefärg och thinner som jag använder till rost på alla de slags platser och saker. kommer inte riktigt ihåg vilka färger jag använde då jag gjorde den för ca 15 år sedan och den är ännu inte slut Razz

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad har ni för favorit-färg-blandningar? Empty Sv: Vad har ni för favorit-färg-blandningar?

Inlägg av Stefan E lör dec 26 2009, 19:16

Hejsan!
Jag blandar så lite som möjligt!
Av egen erfarenhet vet jag hur svårt det är om man behöver bättra...
Annars är Alclads metallfärger, (särskilt Aluminium, Polished Aluminum, steel och Jet exhaust) mina största favoriter!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Vad har ni för favorit-färg-blandningar? Empty Sv: Vad har ni för favorit-färg-blandningar?

Inlägg av Matt_Public tis jan 05 2010, 10:37

Obränd umbra och Humbrol 11, för torrborstning lite här och var.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vad har ni för favorit-färg-blandningar? Empty Sv: Vad har ni för favorit-färg-blandningar?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet