IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

+14
Matt_Public
MagnusE
Claes
merlin1953packard
Joppo
Caverö
johan r
denstore
JOooCKE
T-34
MiniStuff
Azgaron
Janne.S
Gigabyte
18 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte lör apr 03 2010, 15:45

så har fått på nya bandlänkar o överdelen ,lite mera saker skall på sedan tornet ,, jag gillar att bygga torn på plåtskrällen som den här , jag vet inte varför men det är det roligaste på bygget PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_smile

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Bild241
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Azgaron lör apr 03 2010, 18:36

Ser bra ut Giga!
Tråkigt att länkarna pajjade. Kul att du fått på de nya!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Janne.S lör apr 03 2010, 19:18

Klart tornet är roligast....det är ju där den feta knallpåken sitter!
Det ser finfint ut med banden! PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Joppo sön apr 04 2010, 20:05

Sjyst bygge Giga... Skönt häng på frullisarna PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Drunken_smilie

/Jeppe
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Caverö sön apr 04 2010, 23:05

Ser ju ut att ha blivit kanoners med dom banden, naturligt skönhäng och bra färg. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av JOooCKE mån apr 05 2010, 18:58

Härligt att se lite framgångar på denna Very Happy
Även jag tycker att tornet är det roligaste på pansar byggen Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av merlin1953packard mån apr 05 2010, 20:16

Blir det några figurer till din vagn, månde? I så fall föreslår jag Gamle i tornluckan, Porta vid spakarna med öppen förarlucka, eftersom han då har sin gula cylinderhatt på sig (monokeln ävenså). Lillebror kan ju sitta och röka cigarr bakom tornet etc. Allt detta sagt som ett kreativt men ödmjukt förslag. Annars - vad jag kan döma av bilderna, står sig ett sådant praktbygge väl för sig själv utan figurer...
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Claes tis apr 06 2010, 21:10

merlin1953packard skrev:Blir det några figurer till din vagn, månde? I så fall föreslår jag Gamle i tornluckan, Porta vid spakarna med öppen förarlucka, eftersom han då har sin gula cylinderhatt på sig (monokeln ävenså). Lillebror kan ju sitta och röka cigarr bakom tornet etc. Allt detta sagt som ett kreativt men ödmjukt förslag. Annars - vad jag kan döma av bilderna, står sig ett sådant praktbygge väl för sig själv utan figurer...

Glöm inte en "organiserad" spädgris ett överviktigt luder och en låda vin :-D så är hassel-scenen komplett

Claes


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte tis apr 06 2010, 21:42

Claes skrev:
merlin1953packard skrev:Blir det några figurer till din vagn, månde? I så fall föreslår jag Gamle i tornluckan, Porta vid spakarna med öppen förarlucka, eftersom han då har sin gula cylinderhatt på sig (monokeln ävenså). Lillebror kan ju sitta och röka cigarr bakom tornet etc. Allt detta sagt som ett kreativt men ödmjukt förslag. Annars - vad jag kan döma av bilderna, står sig ett sådant praktbygge väl för sig själv utan figurer...

Glöm inte en "organiserad" spädgris ett överviktigt luder och en låda vin :-D så är hassel-scenen komplett
får ring Hobbybokhandlen och fråga om dom har något sådant inne PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Lol
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MiniStuff tis apr 06 2010, 22:53

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 A+September+storm+_73_1+1

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av merlin1953packard tis apr 06 2010, 23:52

Claes skrev:
merlin1953packard skrev:Blir det några figurer till din vagn, månde? I så fall föreslår jag Gamle i tornluckan, Porta vid spakarna med öppen förarlucka, eftersom han då har sin gula cylinderhatt på sig (monokeln ävenså). Lillebror kan ju sitta och röka cigarr bakom tornet etc. Allt detta sagt som ett kreativt men ödmjukt förslag. Annars - vad jag kan döma av bilderna, står sig ett sådant praktbygge väl för sig själv utan figurer...

Glöm inte en "organiserad" spädgris ett överviktigt luder och en låda vin :-D så är hassel-scenen komplett

Så sant som det var sagt...
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte ons apr 07 2010, 21:36

fått på tornet lite slipa o finspackling innan hantag mm monteras
o målning invändigt skall göras

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Bild243
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MiniStuff ons apr 07 2010, 21:50

ursäkta mig....

men....


FAN VAD VACKER DEN ÄR! I love you (hoppas inte frugan ser detta Razz )

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte ons apr 07 2010, 21:53

Hahahahahah PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_razz jo vi är nog lite skruvade , visade frugan hon suckade tung ,,ni och era modeller väste hon PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_razz PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_razz
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MagnusE ons apr 07 2010, 22:33

Jäla snygg! Ska det sitta besättning i luckorna?

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Joppo ons apr 07 2010, 22:38

Sjyrre byrre Giga Smile Blir det några Hasselgubbar? Din Panzer 4 och min Gypsy Panther skulle ju kunna bli värsta teamet på Modell Gbg Smile
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Janne.S tor apr 08 2010, 11:10

Verkar kunna bli bra det där Giga Very Happy

Blir ni inte förstådda i hemmet? Min sambo brukar i alla fall klappa mig snällt på huvudet när jag visar upp mina eskapader Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte tor apr 08 2010, 13:49

Tack för alla glada o positiva kommentarer PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_cheers ,
figurer jo det är väl inte planerat , jag är ju en urusel figur målare
men dom kan ju få en påse över skallen , men även om figurena inte bli så bra ,,så blir det en annan dimension på bygget , och om det är möjligt så skulle en gul cylinderhatt vara kul inslag !

Jo det är något fel på kvinnorna ,, dom fattar inte livets krydda dvs Teknik,, Historia ,, Modellbygge PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_king
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Matt_Public tor apr 08 2010, 14:27

Gigabyte skrev: Jo, det är något fel på kvinnorna. De fattar inte livets krydda (dvs. Teknik, Historia & Modellbygge) PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_king

Mja. Nja. Hade en donna ett tag som hade grym kläm på alla tre. Smått uppfriskande... PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Janne.S tor apr 08 2010, 14:51

Ja jo, hade en donna en gång i tiden som faktiskt byggde modeller.... men där tog de goda egenskaperna slut Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MiniStuff tor apr 08 2010, 15:04

Matt_Public skrev:
Gigabyte skrev: Jo, det är något fel på kvinnorna. De fattar inte livets krydda (dvs. Teknik, Historia & Modellbygge) PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_king

Mja. Nja. Hade en donna ett tag som hade grym kläm på alla tre. Smått uppfriskande... PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_biggrin

Å henne släppte du!? PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_eek PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_smile

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Matt_Public tor apr 08 2010, 15:11

MiniStuff skrev:
Å henne släppte du!? PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_eek PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_smile

Släppte och släppte, hon drog. PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_biggrin

Utöver sina positiva egenskaper så var hon även tokig som en grötkniv. Good riddance, liksom. PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MiniStuff tor apr 08 2010, 15:14

Grötkniv! hahahaha nu fick jag le stort och fnittra för mig själv på jobbet igen Laughing

ungefär lika gött ord som KÖTTKLISTER eller KÖTTGLASS

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Janne.S tor apr 08 2010, 15:59

Matt_Public skrev:
MiniStuff skrev:
Å henne släppte du!? PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_eek PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_smile

Släppte och släppte, hon drog. PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_biggrin

Utöver sina positiva egenskaper så var hon även tokig som en grötkniv. Good riddance, liksom. PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_king

LOL samma person kanske? Razz hörde att hon försvann norröver........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Matt_Public tor apr 08 2010, 16:10

Janne.S skrev:LOL, samma person kanske? PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_razz Hörde att hon försvann norröver...

Hujedamej! Jag tycker å det bestämdaste att vi avstår från att undersöka saken närmare. PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Icon_eek
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 2 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet