IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

+14
Matt_Public
MagnusE
Claes
merlin1953packard
Joppo
Caverö
johan r
denstore
JOooCKE
T-34
MiniStuff
Azgaron
Janne.S
Gigabyte
18 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MiniStuff tor apr 08 2010, 16:45

... hrm..... hm... hm.... ordet buksvåger dyker genast upp i mitt huvud PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Icon_rolleyes

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte ons apr 21 2010, 18:46

mmm känner att jag får bryta här PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Icon_razz

så här är andra kjoltyg i plåt runt tornet ,, visst är dessa vagnar lite extra kul att titta på , PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Icon_twisted ,,snart dax för grundfärg på överdelen

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Bild251
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MiniStuff ons apr 21 2010, 18:51

uuu va fin! Var å letade en grej i källaren igår och råkade hitta en Dragonbyggsats med en Pz IV D som jag lagt undan åt mig själv från mitt lager. var inte lite sugen på att börja med en gång men jag bet mig i handen och sade till mig själv: gör färdigt de 4-5 andra projekt du redan håller på med! Razz

Blir allt vacker denna Giga!

/Markus Inventeraren

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av JOooCKE ons apr 21 2010, 21:00

Det där ser riktigt bra ut Giga! cheers
Ser fram emot färg Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Joppo ons apr 21 2010, 21:47

Det ser mycket bra ut Giga Smile Allt ser ut att vara väldigt noggrant byggt och målat.

/Jeppe
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MagnusE ons apr 21 2010, 23:18

Klockrent. Snygg och prydlig.


Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Warsawpact tor apr 22 2010, 10:42

Grymt häftig!
Tur att de tyska ledarna var så efterblivna och inte byggde mängder av IV's för då kunde de mycket väl vunnit kriget!

Klockrent bygge må jag säga. Hade du några problem med ritningarna ( som jag)? Har skickat in en såkallad "ticket" till dragon ang. ritningen för den har totalt ballat ut och på vissa delar finns det inte en sifferbeteckning på :S
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte tor apr 22 2010, 11:32

Warsawpact skrev:Grymt häftig!
Tur att de tyska ledarna var så efterblivna och inte byggde mängder av IV's för då kunde de mycket väl vunnit kriget!

Klockrent bygge må jag säga. Hade du några problem med ritningarna ( som jag)? Har skickat in en såkallad "ticket" till dragon ang. ritningen för den har totalt ballat ut och på vissa delar finns det inte en sifferbeteckning på :S

Tack för alla glada kommentarer PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Icon_cheers

Jo det var lite strul ,, men det som är mycket dåligt är att dom rek att sätta på banden sist när skärmar sitter på ,,jo det kan gå om man inte har limmat hjulen ,,, men knaggligt blir det med dessa lösa länkar ,,som bar lever för att trilla isär
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Matt_Public tor apr 22 2010, 12:53

Asså. Ni kan inte hålla på och snyggbygga såhär. Jag blir bara allt mer sugen på att bygga nån sorts pillerbagge jag också...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte lör sep 24 2011, 20:09

så nu har denna fått en mörk basfärg lite tysk gul skall på och en massa mottlarsmåblaffer det bli att ta fram der Mottle Mask ,,till Luftwaffe iofs men hoppas att det skall gå vägen ,

en mörkbild på en mörk vagn ,,jag måste lägga ner lite tid på någon form av ljustält ,, Idea

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 IMGP0041

Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Obed sön sep 25 2011, 00:13

Intressant med en modifierad/uppgraderad D-variant med mer pansar och piplängd
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte sön sep 25 2011, 02:04

Obed skrev:Intressant med en modifierad/uppgraderad D-variant med mer pansar och piplängd

jo dom blev ju i lite olika versioner,, kul att bygga dom Smile

lite målning ,, lite röda fält skall på


PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 IMGP0045

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 IMGP0046
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av mats64 sön sep 25 2011, 13:42

Ser stårlande fin ut Giga !!!

mats64


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte sön sep 25 2011, 18:52

Tack Mats Very Happy
jo det kommer nog att bli bra

jag har använt en schablon,, var en trevlig bekantskap ,, då jag inte är så bra på air -b så är detta en mer än välkommen hjälp för mig!!! Idea
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Matt_Public sön sep 25 2011, 21:07

Schabloner verkar vara vägen till seger.

Jag ska nog ta och testa min snart. Very Happy


Dessutom: snyggt!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av cas mån sep 26 2011, 08:28

Den ser ju både snygg och elak ut!
Bra med såna där mottle-masker.
Behöver nog några stycken när jag ger mig i kast med Luftwaffe igen.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte mån sep 26 2011, 21:44

Tack alla Very Happy

jo mottle mask är en kalaspryl ,,skall bygga en He 177 Greif 1/72 där kommer den att gå varm Twisted Evil
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Obed tis sep 27 2011, 21:16

Matt_Public skrev:Schabloner verkar vara vägen till seger.

Jag ska nog ta och testa min snart. Very Happy


Dessutom: snyggt!

tror du man får göra schablonavdrag i deklarationen sen? Idea
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MiniStuff tis sep 27 2011, 21:22

den var under bältet den Laughing

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte tis sep 27 2011, 23:57

Obed skrev:
Matt_Public skrev:Schabloner verkar vara vägen till seger.

Jag ska nog ta och testa min snart. Very Happy


Dessutom: snyggt!

tror du man får göra schablonavdrag i deklarationen sen? Idea


Razz jo men visst Exclamation
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte ons sep 28 2011, 00:09

satt i kväll med dom ökända Dragons hänglås beslag ,,efter en timme ,,så nästan när jag skulle få dit sista detaljen av 4 små flugskitar,, så vände jag mig om ,,och sedan var dom borta ,,vispat ner dom med luftdraget och med ett trägolv med gles spånt så var dom förlorade ,,men var ju en god övning i tålamod ,, med ett nytt ordföråd , Suspect Smile

Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av MiniStuff ons sep 28 2011, 00:11

Laughing

f-låt, men oj vad jag kände igen den där beskrivningen av mig själv Laughing

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Gigabyte ons sep 28 2011, 00:25

Razz Och jo jag har gett mig #### på att jag skall få ihop ett sådant lås ,, jag har ca 4-5 Dragon byggsatser där jag vad klok nog att inte ge mig på dessa faror för sin mentala hälsa,, så har ju då 10 st att öva mig på ,,men jag har inget hopp om framgång Very Happy
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk - Sida 3 Empty Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet