IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

+5
MiniStuff
Azgaron
Warsawpact
Obed
Janne.S
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 16:16

en är klar!
Doktorn ordinerar verkligen den här modellen om man råkat komma in i byggtorka. Den är helt enkelt magnifik! Överlägset bästa passformen jag sett (förutom de andra Fint Mögel modellerna jag byggt)
Jag behöver nog köpa på mig fler av dom här...vet aldrig när byggtorkan sätter in igen!
Här kommer bilderna!
( angående de röda linjerna, tydligen så kunde piloter som blev äss dekorera sina flygtyg med dessa linjer..de representerar väl ett visst antal nerskjutna fiender, dessutom piffar dom upp en annars väldigt grå modell)

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01453
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01455
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01458
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01459
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01460
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01461
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01462
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01463
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01464
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01465

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01467
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01469
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01470
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01472
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01473
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01474

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01475
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01478
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01480
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01481
Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01482

Så.... Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Obed sön jan 10 2010, 17:11

Trevligt att även klonerna sidan stöder rosabandet-kampanjen mot bröstkancer.

Snygg kärra för den delen. Den kommer komplettera fint med din Tie Fighter vi fick se i fredags.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Warsawpact sön jan 10 2010, 17:25

Jag njuter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fabulöst vacker maskin du fått gjord! Den vädringen du gör är perfekt till TIE's, sannerligen!
Blir det en Royal Imperial Guard TIE härnäst?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Azgaron sön jan 10 2010, 17:55

Mycket tjusigt bygge Janne! Lite fotoshopping med passande stjärnrymd hade nog varit en höjdare!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av MiniStuff sön jan 10 2010, 18:53

Så vackert så vackert!!! Så himla läcker farkost! Måste försöka sätta tänderna i någon sån här Fine Molds-modell.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 18:56

Obed skrev:Trevligt att även klonerna sidan stöder rosabandet-kampanjen mot bröstkancer.

Snygg kärra för den delen. Den kommer komplettera fint med din Tie Fighter vi fick se i fredags.


Tack Obed Very Happy
Jo det börjar bli en samling i vitrinen nu !

Warsawpact skrev:Jag njuter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fabulöst vacker maskin du fått gjord! Den vädringen du gör är perfekt till TIE's, sannerligen!
Blir det en Royal Imperial Guard TIE härnäst?

Jag klurade på en sådan först men då hade jag behövt scratcha ett par vingar till. Nu är det slut TIE i stashen dessvärre.

Azgaron skrev:Mycket tjusigt bygge Janne! Lite fotoshopping med passande stjärnrymd hade nog varit en höjdare!

Håkan

Ja nu har jag ju "blue screen" å allt ju Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av JOooCKE sön jan 10 2010, 19:06

Ja den där är det då inget fel på! Very Happy
Väldigt snyggt bygge Janne! cheers

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 20:05

Tack Jocke Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 22:04

Bonusbild på hela samlingen än så länge Very Happy

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 DSC01486-1
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Gigabyte sön jan 10 2010, 23:32

Mycket snyggt Janne , man väntar sig en asmatik svart rymd gubbe skall dyka upp i luckan,, full pott igen janne Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Icon_cheers Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Icon_cheers Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Icon_cheers Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Icon_cheers Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Icon_cheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 23:34

Tack Giga!

Hehehe....AMT tror jag hade en Darre Varre filur en gång i tiden....hmmm.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Caverö mån jan 11 2010, 21:33

Snyggt byggd och målad modell som vanligt från din bygghörna!
Men vad är det för dj......la tjejfärg du har kladdat dit på sidan?

Snyggebygge.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Janne.S mån jan 11 2010, 22:25

Hehehe lite rosa blev den, var tvungen att grunda med vitt innan jag målade för att få färgen homogen (no pun intended) dessutom är bilderna efterbehandlade, de blev väldigt gula till en början så jag fick ändra färgbalansen lite och då blev det lite mer rosa än det är i verkligheten.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Matt_Public tis jan 12 2010, 09:50

Janne.S skrev:Hehehe lite rosa blev den, var tvungen att grunda med vitt innan jag målade för att få färgen homogen (no pun intended) dessutom är bilderna efterbehandlade, de blev väldigt gula till en början så jag fick ändra färgbalansen lite och då blev det lite mer rosa än det är i verkligheten.

Äsch, tyckte att det rosa stänket gav bygget en sanslöst cool "talk-to-the-imperial-hand, beyotch" attityd. Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Icon_albino

Hursomhaver, grymt snyggt byggt. Alltid kul med Star Wars. För att inte tala om Y-vingen. ¡Híjole!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Janne.S tis jan 12 2010, 11:02

Hahahhahaha Tack Matt Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Azgaron mån jan 18 2010, 17:57

Fin samling Janne!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Janne.S mån jan 18 2010, 19:24

Tack Håkan Very Happy Får se om den utökas under året Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72 Empty Sv: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Mold 1/72

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet