IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

+2
Janne.S
Warsawpact
6 posters

Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Warsawpact lör jan 23, 2010 8:32 pm

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3874


Grave Guards
Dags att dra igång med Games-Workshops grejer, närmare bestämt, Warhammer Fantasy Battles efter att håll't på med Games-Workshops Sci-fi saker dvs. Warhammer 40.000.
Jag har länge pillat med GW's grejer! Superba gjutningar och skulpteringar vilket är något som skvallrar om varför de är störst på " Tabletop gaming" marknaden.

Fantasy Battle utspelar sig i en fictionell fantasyvärld med det klassiska flummeriet med Alver och magi. Men det har sin charm då GW har lyckats skapa en otroligt "verklig" och trovärdig fantasy värld med ton med bakgrunds fluff, bra modeller och böcker.

Och som i alla fantasyvärldar måste det finnas Undead och dessa modellerna är några av de Undead raser som finns i Warhammer Fantasy Battles.

Den här rasen i fråga är Vampire Counts. "VC" som de förkortas....nej, inte VietCong........bor i vad som enbart kan liknas i ett Warhammer Transylvanien, kallat Sylvania, i den fictionella världen. De ligger i ständigt krig med de "good guys" bl.a. The Empire som försöker återta Sylvania då det en gång tillhörde dem innan vampyrerna nästlade sig åt det.


Men nog med fluff och mer byggande!


Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3887
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3888
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3889
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3890
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3891
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3892
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Janne.S lör jan 23, 2010 8:34 pm

Hehe..skoj! Men jag tror det är målandet jag väntar på här Very Happy

Ånga på nu!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Warsawpact lör jan 23, 2010 8:38 pm

....och vips så var ett regemente/ enhet på 10 st klara Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Icon_smile
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3904
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3906
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3905
Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard _DSC3907

Byggandet i sig kan bli monotomt att visa så jag hoppar direkt till målningen. Grav Vakterna är nu och torkar efter att ha fått sig en Prime av Citadel Chaos Black spray. Målningen....up next Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Icon_twisted
Figurmålning är något som ligger mig mycket nära hjärtat så det kan nog "bli åka av" inom kort!


Janne, har du sett mina Orangea Space Marine Terminators?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Janne.S lör jan 23, 2010 8:49 pm

Yep, ser ut som AIK:are Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Warsawpact lör jan 23, 2010 8:58 pm

Janne.S skrev:Yep, ser ut som AIK:are Razz
...in space Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Icon_lol Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Icon_lol
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Gigabyte lör jan 23, 2010 11:09 pm

på minner lite av släktträffen i varberg för mig
men hur som helst så skall det bli kul o lärorikt att se dom bli målade
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Warsawpact sön jan 24, 2010 12:16 pm

Gigabyte skrev:på minner lite av släktträffen i varberg för mig
men hur som helst så skall det bli kul o lärorikt att se dom bli målade

Hahaha, ja se hallänningar. Om jag fick bestämma skulle det vara visumkrav och tull som inresekrav i V-Götaland för hallänningar Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Icon_lol
Var och inhandlade färg hos Games-Workshop igår på Drottninggatan....35kr styck för en 12ml färgburk. Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Icon_evil Men de gör förbaskat bra färger så det är bara att se glad ut när det surnar i plånboken.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Caverö sön jan 24, 2010 7:40 pm

Dom där små snubbarna ser ju trevliga ut. Ser ut att bli grannfejd snart, eller är dom på väg till kräftskiva.

Detaljerade är dom hur som helst. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Azgaron tis feb 02, 2010 7:39 am

Trevliga figurer! Ska bli kul att se dem målade!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Warsawpact tor sep 02, 2010 9:06 am

Bump!

Nya bilder m.m. kommer inom kort.

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Matt_Public tor sep 02, 2010 9:49 am

Friggin' finally!

Sade den sävlige norrlänningen som bygger och målar med hastigheten hos en ambivalent glaciär...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard Empty Sv: Warhammer Fantasy Battles - Vampire Counts Grave Guard

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet