IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Något lite annorlunda......

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Något lite annorlunda...... Empty Något lite annorlunda......

Inlägg av Janne.S tis apr 06 2010, 21:26

Jag fick en förfrågan om att måla bössor och det tänkte jag kunde vara roligt Very Happy Så sagt och gjort, jag träffade ett par herrar som kom inramlandes med speciella färger som skulle tåla lite stryk och så satte jag igång.

Måste erkänna att det var kul... Jag måhända inte fått så mycket byggt på sistone men färgsprutan fick göra rätt för sig i alla fall.
(fast det var inte min spruta, min gick sönder samma dag jag skulle börja måla bössorna) Det jag använde var en spruta som lånats ut av allas vår Magnus Berggren...och den funkade bra Very Happy


Här är ena bössan...

Något lite annorlunda...... IMG_0466


Och här är den andre...

Något lite annorlunda...... IMG_0467

Något lite annorlunda...... IMG_0470




Det var lite annorlunda...men rätt skoj!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Något lite annorlunda...... Empty Sv: Något lite annorlunda......

Inlägg av Caverö tis apr 06 2010, 21:45

Lustigt, jag har oxå fått frågan men har aldrig fått lägga händerna på någon knallpåk.

Kul och hyffsat resultat Janne. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Något lite annorlunda...... Empty Sv: Något lite annorlunda......

Inlägg av Gigabyte tis apr 06 2010, 22:04

coola camon janne !
jag har fått för mig att köpa En MG-34 finnes bra repliker men bäst är ju en fullt fungerande ,,sedan så är ju en granatkastare inte så dumt att ha ,,, men allvarligt. om man kunde få pröva olika vapen från WW2 under kontrollerade former skull vara intressant........... en pak 40 tex
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Något lite annorlunda...... Empty Sv: Något lite annorlunda......

Inlägg av merlin1953packard ons apr 07 2010, 00:27

Ett mästarbevis om något, Janne, på din eminenta förmåga att få till ett riktigt bra camo! Du kommer sannolikt få fler förfrågningar i framtiden. Känner själv ett gäng med jägare som vill ha sina bössor mer i samklang med omgivande vegetation! Skulle man kunna rekommendera dig, givetvis mot anständigt arvode?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Något lite annorlunda...... Empty Sv: Något lite annorlunda......

Inlägg av Obed ons apr 07 2010, 08:41

Himla snyggt. Lägger du på något skyddande skikt ovanpå?

Man blir inspirerad att måla paintballutrustningen men det får vänta.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Något lite annorlunda...... Empty Sv: Något lite annorlunda......

Inlägg av Janne.S ons apr 07 2010, 11:26

merlin1953packard skrev:Ett mästarbevis om något, Janne, på din eminenta förmåga att få till ett riktigt bra camo! Du kommer sannolikt få fler förfrågningar i framtiden. Känner själv ett gäng med jägare som vill ha sina bössor mer i samklang med omgivande vegetation! Skulle man kunna rekommendera dig, givetvis mot anständigt arvode?

Visst, men det får gå genom mina kompanjoner (killarna vars bössor jag målade) jag har inget vapenskåp t.ex. eller färger för den delen.
Jag PM:ar dig en mailadress till John Doe så kan det disskuteras vidare med honom Very Happy

Obed skrev:Himla snyggt. Lägger du på något skyddande skikt ovanpå?

Man blir inspirerad att måla paintballutrustningen men det får vänta.

Inget skyddande skikt utan färgen ska vara väldigt beständig och stryktålig när den härdat, den torkar fort men härdningen kan ta uppåt en vecka eller två, snabbare om man har ett värmeskåp.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Något lite annorlunda...... Empty Sv: Något lite annorlunda......

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet