IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tau Imperial Armed Forces

+6
Stefan E
johan r
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Matt_Public
10 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public ons apr 07 2010, 09:56

Mors byggers!

Nu lämnar jag det välkända bakom mig och stiger in på en ny arena. För det allmänna bästa så bad jag om att få pröva vingarna på ett av min sons avsomnade projekt, vad det nu kan vara för något. Efter lite grunnande så fick jag ihop de sista hockeypuckarna och nu väntar bara lite färgläggning. Alla råd, tips, förklaringar och hejaramsor/kreativa smädelser mottages med tacksamhet/milt överseende.

On with the show:

Tau Imperial Armed Forces  Sniper


Senast ändrad av Matt_Public den tor aug 12 2010, 17:17, ändrad totalt 1 gång
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av MiniStuff ons apr 07 2010, 10:48

cheers Härligt att se! Välommen till Warhammer 40K's härliga värld. Du har valt en av mina absoluta favoritraser: Tau

Det du har fått ihop är som följer: 1st Tau sniper, killen som kryper ihop bakom den jättelika hockeymasken med antenn, och 3 st sniper drones. det är ung vad det låter som killen med manicken styr/siktar/skjuter med hjälp av de 3 dronesen.

Målning kan göras med många olika scheman men lägger med några typiska sådana.

Tau Imperial Armed Forces  Newimagelge-108

Tau Imperial Armed Forces  Sniper+Drones+2

Tau Imperial Armed Forces  Gun_drones4

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Janne.S ons apr 07 2010, 11:15

Läckert! Kul att du vidgar vyerna lite! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public ons apr 07 2010, 12:12

MiniStuff skrev:Tau Imperial Armed Forces  Icon_cheers Härligt att se! Välommen till Warhammer 40K's härliga värld.

Tack och bock! Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin

Det verkar vara ett veritabelt lattjoland och jag är ju rätt svag för den här typen av grovfunkis sci-fi (och 40K ser dessutom tillräckligt 1/48 ut). Jag tog en tur till den lokale hobbyhökaren där grabben köpt dem igår för att se vad mer som fanns i samma stil, men hittade bara en robotunderstödd infanterigrupp (iofs väldigt fräna). Hade nog hoppats på lite stridsflyg också. Nåja, jag börjar med krypskytten.

Edit: vid eftertanke så fanns det ett gäng fladdermusliknande blå typer som verkade tillhöra samma grupp i affären också. Mysko.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Joppo ons apr 07 2010, 14:19

Warhammer är niceTau Imperial Armed Forces  Icon_smile. Jag ser fram emot fortsättningen.

Här har du lite inspiration... Introt till Dawn of War... Lätt en av de fetaste spelintrofilmer som gjorts Smile : https://www.youtube.com/watch?v=PX2v_cTG3K8

/Jeppe
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av MiniStuff ons apr 07 2010, 14:35

Matt_Public skrev:
MiniStuff skrev:Tau Imperial Armed Forces  Icon_cheers Härligt att se! Välommen till Warhammer 40K's härliga värld.

Tack och bock! Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin

Det verkar vara ett veritabelt lattjoland och jag är ju rätt svag för den här typen av grovfunkis sci-fi (och 40K ser dessutom tillräckligt 1/48 ut). Jag tog en tur till den lokale hobbyhökaren där grabben köpt dem igår för att se vad mer som fanns i samma stil, men hittade bara en robotunderstödd infanterigrupp (iofs väldigt fräna). Hade nog hoppats på lite stridsflyg också. Nåja, jag börjar med krypskytten.

Edit: vid eftertanke så fanns det ett gäng fladdermusliknande blå typer som verkade tillhöra samma grupp i affären också. Mysko.

Tau har många väldigt coola flygfarkoster, det är en av deras styrkor. Strike fast and hard! Finns en del mindre i plast och sen har även systerbolaget Forgeworld ett antal större och coolare och ack så mycket dyrare i resin. En av mina våta drömmar är denna:

TAU MANTA

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public ons apr 07 2010, 14:49

MiniStuff skrev: En av mina våta drömmar är denna:

TAU MANTA


Men herregud! Vilket monster. Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin

Själv har jag nybörjarens något blygsammare ambitioner:

Tau Piranha

eller möjligen:

Tau Devilfish APC
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av MiniStuff ons apr 07 2010, 14:59

Av de två så är Devilfishen absolut coolast. Har en hemma på lager i butiken Wink

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public ons apr 07 2010, 15:30

MiniStuff skrev: Har en hemma på lager i butiken Tau Imperial Armed Forces  Icon_wink

Levde i villfarelsen att du var bokhandlare. Tau Imperial Armed Forces  Icon_albino

Nåja, en sån ska jag klart ha. Det känns som att ett diorama är på väg. Är de här roliga typerna ökenkrigare? Ser lite så ut.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av johan r ons apr 07 2010, 15:37

Kolla sidfoten på Markus inlägg...........

Inte ett ord om böcker men väl om en massa andra kul grejer.

Markus har en relativt låg profil ännu som bokhandlare här på forumet..... Very Happy

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public ons apr 07 2010, 15:46

Ja du gode Moses, en detaljhandlare. Tau Imperial Armed Forces  Icon_cyclops

Har viss blivit reklambanner-blind av allt surfande. Men så roligt, då går jag och fönstershoppar ett litet svep.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av johan r ons apr 07 2010, 15:50

Kan rekommendera Markus å det varmaste cheers

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Joppo ons apr 07 2010, 15:58

Johan R skrev:Kan rekommendera Markus å det varmaste cheers

// Johan

Samma här Smile Bra priser, kul sortiment, sjyst service/kommunikation och snabba leveranser...

//Jeppe
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public ons apr 07 2010, 16:02

Ja han verkar mäkta trevlig. Sällsynt nice gäng överlag det här, för del delen...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av johan r ons apr 07 2010, 16:26

Du är ju med i gänget och gör det trevligt att umgås i denna virtuella värld av plastbyggare på nätet.....

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public ons apr 07 2010, 16:36

Johan R skrev:Du är ju med i gänget och gör det trevligt att umgås i denna virtuella värld av plastbyggare på nätet...

Tackar!

Jupp, jag trivs bra i den här röran. Precis lagom av allting. Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av MiniStuff ons apr 07 2010, 16:41

Matt_Public skrev:
Johan R skrev:Du är ju med i gänget och gör det trevligt att umgås i denna virtuella värld av plastbyggare på nätet...

Tackar!

Jupp, jag trivs bra i den här röran. Precis lagom av allting. Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin


Bang on target! Jag myser varje dag man är inne och kollar runt, behöver inte göra inlägg stup i kvarten... jordnära... plastnära... och så får man nästan abstinens när man inte har hunnit med att kolla om det har hänt något nytt Tau Imperial Armed Forces  Drunken_smilie

.. och.... tack för alla fina ord Tau Imperial Armed Forces  Icon_redface Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin mitt mål är nöjda kunder och service är mitt mellannamn.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Stefan E ons apr 07 2010, 17:58

EEEHHHH.....

Ett gäng krokodilklämmor på rymmen?????? Shocked

Ser häftiga ut i vilket fall som helst!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Warsawpact ons apr 07 2010, 21:38

MiniStuff skrev:cheers Härligt att se! Välommen till Warhammer 40K's härliga värld. Du har valt en av mina absoluta favoritraser: Tau

Det du har fått ihop är som följer: 1st Tau sniper, killen som kryper ihop bakom den jättelika hockeymasken med antenn, och 3 st sniper drones. det är ung vad det låter som killen med manicken styr/siktar/skjuter med hjälp av de 3 dronesen.


Instämmer med Markus.....hjärtligt välkommen till Warhammer 40K's underbara, dystopisk mörka, värld.

Tau är väldigt roliga att bygga och måla, speciellt deras infantry squads och svävande tanks. Tau Empires är den enda rasen som använder AI till sina robotar ( Vilket inte Imperium of MAn gör då det blev lite "fel" ......dvs fel a la "Terminator" där robotarna gjorde revolt på jorden) och killen som sitter halvt nerkrypt bakom Audi huven är "spottern" till de 3 Sniperdrones som kom med i paketet.

Hur har du tänkt måla dem.....grunda med GW's CHaos Black Spray, vilket färgval etc.etc.?
Antar att det blir ett färgglatt val till Warhammers svar på Gundam....TAU Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin

Om du vill vet något om bakgrunden till Tau så finns det dessutom en "bok" att köpa om dem som varje ras har. Mycket statestik och reglel krafs i den men också mycket bakgrundsmaterial, målartips etc.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Azgaron ons apr 07 2010, 22:59

Kul projekt du gett dig på Matt! Ska bli kul att följa!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public tor apr 08 2010, 09:19

Warsawpact skrev:
Hur har du tänkt måla dem.....grunda med GW's Chaos Black Spray, vilket färgval etc.etc.?
Antar att det blir ett färgglatt val till Warhammers svar på Gundam....TAU Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin

Ja-a du...

Jag grundade mycket riktigt med Chaos Black på sprayburk igår (en gammal favvo, även om det här är min första 40K-pryl) men sedan blev det svårare. Först så tänkte jag köra på den sandbruna (Vomit Brown?) stilen som visas i MiniStuffs inlägg, men sedan så fick jag något slags uppvisningstrupp i sinnet och ville köra high-visibility i blodrött/vitt eller kanske rentav day-glo/mörkgrått. Nu funderar jag lite på ett "utomjordiska vinterkriget"-stuk med en flagnad white-wash över chippade gröna plåtskydd på en lätt skitig snödräkt (drönarna i ett white-washat svart/grönt splintercamo). Kanske ett litet diorama med snötyngda träd, ruiner och en stendöd, stelfrusen orch.

Eller så blir det sand i alla fall. Aargh! Valfrihetens tyranni. Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin

Warsawpact skrev:
Om du vill vet något om bakgrunden till Tau så finns det dessutom en "bok" att köpa om dem som varje ras har. Mycket statistik och reglelkrafs i den, men också mycket bakgrundsmaterial, målartips etc.

Låter riktigt förnuftigt. Referensmaterial är aldrig fel. Tack för tipset!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av MiniStuff tor apr 08 2010, 09:35

White-wash idén låter intressant. funkar helt klart. finns många scenarion där de, Tau, slåss i vinterlandskap.

och du får lära dig det "rätta" uttrycket...


"- make Waaaagh! not lööv -" Unknown Ork Captain

Tau Imperial Armed Forces  Icon_twisted Tau Imperial Armed Forces  Icon_twisted Tau Imperial Armed Forces  Icon_twisted

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public tor apr 08 2010, 09:53

MiniStuff skrev: [...] och du får lära dig det "rätta" uttrycket...

Say what? Ork?

F'låt då... Tau Imperial Armed Forces  Icon_redface

Nåja, har i alla fall beställt boken nu. Snart stundar upplysningens timma. Tau Imperial Armed Forces  Icon_cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Matt_Public mån apr 26 2010, 11:18

Update!

Köpte på anmodan loss en rikt illustrerad handbok i konsten att vara en blåhudad utomjordisk armé av hedersknyffeln MiniStuff och därmed så var bollen i rullning...


Så här ser det ut för stunden:

Tau Imperial Armed Forces  Team_1


Drönarnas camo strider lite lätt mot målningsinstruktionen (bristande förstudier) och löper risk för viss korrigering.

Tau Imperial Armed Forces  Drone


Drönarnas assistent:

Tau Imperial Armed Forces  Sniper_2

Viss detalj- och bättringsmålning återstår.

Som en del av dioramat ingår även en stupad marikårist. *stilla fanfar på dämpad trumpet*

Tau Imperial Armed Forces  Lede_Fi

Nu kommer vi till det trixiga. Själva vinterlandet.

Stay tuned for more rock ´n roll!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Warsawpact mån apr 26 2010, 12:14

Tau är en av mina favoritraser. Mest pga. deras Gundam-kopior till Battlesuits de har, riktigt coola.

När det gäller vintercamo, speciellt på tau, så kanske någon form av "Urban Camo" kan passat. De skall inte användas till stadsstrider men själva urban camo kommer nog väll till pass i och med att det är ett splintercamo med olika nyanser av grått, vitt och några svarta inslag.

En rolig notis är att Tau kommer ifrån en semi-ökenplanet Tau Imperial Armed Forces  Icon_biggrin


De får akta sig för the reaaally bad boys i Warhammer 40.000....The imperium of Man.
Tau Imperial Armed Forces  Wallpaper_warhammer_40,000_dawn_of_war_-_winter_assault_03_1680x1050
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Tau Imperial Armed Forces  Empty Sv: Tau Imperial Armed Forces

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet